Ik ben nu 6 weken en 1 dag zwanger. En het stoppen met roken valt me zooo zwaar. Normaal rookte ik 1 pakje per dag ong 23 sigaretten. En toen ik wist dat ik zwanger was rookte ik ong 3a4 sigaretten per dag. En zondag avond de laatste gerookt en gister de hele dag niks en vandaag ook niks. Maar gister avond trok ik het niet meer en wou bijna 1 opsteken en ben toen maar naar bed gegaan. Maar heb de hele nacht bijna niet geslapen. En zelfs gedroomd dat ik aan het roken was. En nu nog steeds heb ik het zoooo moeilijk dat ik denk ik rook straks gewoon ff 1 sigaret. Maar wil het gewoon vol houden maar ben bang dat het me niet lukt. Wie lukt het nog meer niet. Of bij wie is het wel gelukt om te stoppen.
De beste manier is toch om helemaal te stoppen in 1x, super dat je gisteravond geen sigaret gerookt hebt! Het kost soms heel veel moeite de eerste dagen maar probeer het te vervangen met een gezonde 'habit'. Ik heb de eerste maanden van de zwangerschap er ook nog heel veel over gedroomd maar bedenk hoe goed het voor je is om te stoppen, en nu niet alleen voor jou maar ook voor je kindje! Ik hoop dat je na de bevalling ook van plan bent niet meer te gaan roken Succes!
ik was juist voor men zwangerschap gestopt, en op zich heb ik er nu geen moeite mee, en toch droom ik nog bijna elke nacht dat ik rook dat zal dus nog even blijven duren... groetjes
Oh meis, wat ontzettend goed van je!!! Kom op doorzetten hoor. Ik ben gestopt toen ik zwanger was, en vond dat ook heel moeilijk . Vervolgens werd ik zoooo misselijk....na ja ik denk weleens moeder natuur heeft een handje geholpen,want daardoor kon ik makkelijk stoppen omdat ik veel te beroerd was. Ik zou het je bijna wensen, al is het maar voor 2 weken. Ik rookte helemaal niet veel,maar verslaafd is verslaafd he. Nu wil ik nooooooooooit meer roken. Ik denk aan mijn kindjes, en dat die een gezonde moeder moeten hebben, en nog heeeeeeeeeel lang....dat trekt mij erdoor heen op de momenten dat ik het moeilijk had. Nu heb ik die niet meer, maar weet niet wat er zo gaat gebeuren als ik bevallen ben. Dus zijn dat gedachtes die mij helpen. En ook de stank....en en het geld....en het slechte voorbeeld voor mijn kindjes. Ik prent mijzelf van alles in. Zou jou dat ook helpen? Ik zie je banner.....jeetje wat heb je er moeite voor moeten doen.....die gedachten ....helpt dat niet een beetje?
Ik heb toevallig twee nachten geleden ook gedroomd dat ik weer een sigaretje ging roken, heel raar hoor! Kom op meis, je kan het, echt echt waar!!!! Het lijkt nu niet zo, maar echt geloof in jezelf! Heeeel veel sterkte !
Stoppen met roken is heel moeilijk... Als het makkelijk zou zijn geweest, zou ieder1 het kunnen... Bij mij heeft het na positieve test ook nog 2 weken geduurd voor ik gestopt ben, maar MANNN wat ben ik blij dat ik niet meer hoef te roken... Ik ben bevrijd van t monster... Tot aan nieuwjaar aan toe heb ik regelmatig gedacht, normaal gesproken zou ik hierbij een sigaretje roken. Denken of dromen van roken is ook niet erg.... Heel goed van je dat je niet gerookt hebt... Er bestaat niet zo iets als "die ene sigaret" steek er 1 op en je begint van voren af aan. Wees sterk!!!!
Ik bleef ook nog een aantal weken roken. Vond het ook zó moeilijk. Tot iemand tegen mij "rook je in de babykamer?", nee... Maar eigenlijk deed ik dat dus wel. Een paar dagen ziek van de griep en gelijk gestopt. Echt, je kan het. Overleg desnoods met je vk voor die tabletten van Niquitin. Die kon ik ook gaan gebruiken. Niet goed, maar altijd beter dan een peuk. Succes, je kan t, hou vol!!
vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was ben ik meteen gestopt met roken en geen sigaret meer aangeraakt sindsdien. Ik heb er ook helemaal geen moeite mee, want de kleine larf (ja zo noem ik em ) is mijn stok achter de deur
Ik ben ook gestopt toen ik een positieve test in handen had. Ik vond het zelf niet moeilijk maar ik ben ook ooit cold turkey gestopt met full time blowen dus ik weet heel goed hoe lastig het kan zijn om van een verslaving af te komen. Ik vind het ONTZETTEND knap van je dat je stopt, en natuurlijk ga je het volhouden. Voor jezelf, voor je kindje. Om je kind in een schoon lijf te laten groeien, om hem/haar in een schoon en gezond huis te laten opgroeien. Daar doe je het voor, je bent nu met z'n tweeën. Je bent samen! Je bent niet meer alleen verantwoordelijk voor jezelf. Nogmaals RESPECT dat je het al twee dagen volhoudt.
Ik ben ook gestopt met roken en heb veel steun gehad aan Stoppen met roken dagboeken hier jun je zelf bericjtjes plaatsen en de mensen kunnen je een hart onder de riem steken. Tevens loopt er een teller mee, hoe lang je nirt gerookt hebt, hoeveel sigaretten, en hoeveel geld. Het werkte voor mij motiverend en ik heb er ook "weinig" moeite mee gehad. (ik heb 14 jaar gerookt). Misschien is helpt het jou ook. En boor nu gefelixiteerd met je zwangerschap en goed dat je gestopt bent met roken!
Sorry voor de type fouten (via tel.) ik zie ook dat er iets anders verschijnt. Het is namelijk stoprokenblog .nl
Heel erg bedankt voor alle opbeurende woorden. Helaas heb ik toch vanavond 1 sigaret genomen. Werd ff helemaal gek van mezelf. Voel me gelijk een stuk beter en toch weer heel schuldig.
Ik stopte toen ik ook stopte met de pil. Had 1 rompertje en wat sokjes gekocht en iedere keer als ik "drang" kreeg pakte ik dat even in mijn hand om me te herinneren waarvoor ik het deed. Heel veel succes!
Roken tijdens zwangerschap geeft meerdere risico's voor het kind Het roken van de moeder tijdens de zwangerschap verhoogt het risico op een vroeggeboorte en een kortere zwangerschap, een laag geboortegewicht en een vermindering van de longfuncties bij baby's (Hofhuis et al., 2002; Surgeon General, 2004). Als aanstaande moeders meeroken met anderen (passief roken) hebben hun kinderen bij de geboorte een hoger risico op een laag geboortegewicht dan de kinderen van moeders die niet passief roken (Surgeon General, 2006). Volgens de Gezondheidsraad is het risico op een extreem laag geboortegewicht (<2500 gram) met 20-40% vergroot als de moeder tijdens de zwangerschap meerookt (Gezondheidsraad, 2003c). Ook verdubbelt passief roken tijdens de zwangerschap de kans op wiegendood (Surgeon General, 2006; Hofhuis et al., 2002). Als de baby na de geboorte wordt blootgesteld aan tabaksrook, vergroot dit eveneens de kans op wiegendood (Gezondheidsraad, 2003c). Wat zijn de mogelijke gezondheidsgevolgen van roken? - Nationaal Kompas Volksgezondheid
Wat is de invloed van roken op de zwangerschap? Als u rookt (of veel meerookt), heeft dit invloed op de zwangerschap en uw kind. Roken tijdens de zwangerschap verhoogt de kans op de volgende problemen: vrouwen die roken krijgen vermoedelijk vaker een miskraam dan vrouwen die niet roken de kans op een kind met een hazenlip of klompvoetje is toegenomen de kwaliteit van de placenta (moederkoek) is minder goed waardoor deze los kan laten en ernstige complicaties kan veroorzaken vrouwen die roken hebben een grotere kans dat hun kind te vroeg geboren wordt met alle gevolgen van dien Wat is de invloed van roken op het (ongeboren) kind? Roken tijdens de zwangerschap verhoogt: de kans op aangeboren afwijkingen de kans op overlijden van het (ongeboren) kind de kans op een lager geboortegewicht de vatbaarheid voor infecties de kans op astma de kans op latere groei- en ontwikkelingsproblemen Grotere kans op overlijden van het (ongeboren) kind Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat vergeleken met niet-rokers, het risico op overlijden van het kind: 25% verhoogd is bij het roken van minder dan één pakje sigaretten per dag ruim 50% verhoogd is bij het roken van meer dan één pakje per dag Dit risico geldt met name voor de periode tussen de zevende zwangerschapsmaand en de zevende dag na de geboorte. Dit houdt dus in dat uw kind kan overlijden in uw buik of als het net geboren is. De kans op wiegendood is drie tot vijf keer hoger bij baby's van rokende ouders, dan bij baby's van niet-rokende ouders. Hiermee is roken de belangrijkste oorzaak van kindersterfte in Nederland. Dat weet je vast allemaal al, maar misschien moet je er nog een keer bij stil staan voordat je weer een sigaret opsteekt. En er komen vast mensen met reacties dat zij ook een gezond kind hebben, of ze iemand kennen die ondanks het roken gezonde kinderen hadden. Maar je wilt toch niet eens de kans verhogen op zulke verschrikkelijke dingen. Er zijn al genoeg risico's zonder dat je rookt.
Wil even zeggen dat ik het heel knap van je vind. Oké je hebt er toch eentje gerookt maar zet m op meid! Zoek anders hulp of afleiding als je echt wilt roken. Denk dat je gewoon door het moeilijke eerste begin heen moet. Zet m op!
Foutje gemaakt, niet nog een keer doen. Vanaf nu: 0 sigaretten! Je kunt het, je kunt het, je kunt het.
Ik heb ook 10 jaar gerookt. Ik ben gestopt toen we gingen proberen zwanger te worden. Ik weet hoe moeilijk het is, zeker de eersye 2 weken. Wat bij mij hielp is op momenten dat je naar een sigaret snakt iets te gaan doen. S' ochtends met opstaan of na het eten. Ik ging dan poetsen! Hahaha. Het huis is nog nooit zo schoon geweest!
Super hoor dat je gestopt bent! Nu die sigaretten weggooien, dan kan je er ook niet stiekem eentje roken. Als je zometeen een paar maanden niet gerookt hebt ga je ook beter ruiken. Niets ruikt zo lekker als een pasgeboren baby (zonder poepluier).