Welke BabyBjörn

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Fransa, 7 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fransa

    Fransa Niet meer actief

    Ik zit er over te denken een BabyBjörn aan te schaffen.

    Alleen weet ik eerlijk gezegd niet wat precies het verschil is in hun modellen.

    De standaard lijkt mij wel prima. Of is er een reden om voor één van die andere modellen te kiezen? Betaal namelijk liever niet meer dan nodig is en vraag me dus af of er buiten de prijs nog meer (opvallende) verschillen zijn...
     
  2. MamaMaya

    MamaMaya Fanatiek lid

    6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Wij hadden een lentekindje en kozen de Air, die was aangenamer in de zomer. Moest ik nu voor BabyBjorn gaan, dan koos ik die nieuwe Comfort (breder draagvlak) omdat dat gezonder is, het ondersteunt je kindje beter.

    Maar nu voor de tweede schaf ik me geen nieuwe BabyBjorn meer aan, ik ga dit keer voor een draagdoek. En dan zien we wel weer verder of dat bevalt of niet.
     
  3. Fransa

    Fransa Niet meer actief

    Maar de Comfort is pas vanaf 3 maanden toch? Zou 'em over 2 weken al moeten gebruiken, dan is zoonlief net 2 maanden geweest. Die ziet er wel goed uit idd maar als ik 'em niet kan gebruiken als ik 'em echt nodig heb vind ik het ook weer zo jammer...
     
  4. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    ik zou sowieso geen baby bjorn nemen. helemaal niet ergonomisch je kindje hangt er in als een lappen pop. ik zou gaat voor een draagdoek of meitai of een ergonomische andere drager.
     
  5. MamaMaya

    MamaMaya Fanatiek lid

    6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    't Is dat je specifiek naar BabyBjorn vroeg, want anders zijn er hier dames die - voor wat jij hem heel binnenkort al wil gebruiken - veel beter advies kunnen geven. Mij lijkt voor zo'n kleintje een degelijke draagdoek een betere keuze dan (goedkoper ook). Zelf heb ik voor de eerste maanden de Tricotti (zie knopen nog niet zo zitten), maar er zijn vast nog veel meer (en betere?) keuzes...
     
  6. Chai

    Chai Niet meer actief

    Ik heb de Baby Bjorn Original Spirit gekocht, vind hem echt lekker zitten en als ik mensen ermee zie lopen lijkt de baby het ook heerlijk naar zijn zin te hebben.
    Je kan ze ook even aanproberen in de winkel met baby ;), dan weet je gelijk welke je het fijnst vind.
     
  7. Fransa

    Fransa Niet meer actief

    De hele discussie over draagzak of draagdoek heb ik ook gelezen. Een draagdoek gaat was ook nog aangeschaft worden, daar ben ik me nog over aan het inlezen.
    Maar voor andere activiteiten wil ik graag een BabyBjörn. Of een andere draagzak die daar op lijkt. Mijn man hoeft geen draagdoek en ook voor hem is een BabyBjörn fijner.

    Maar buiten het verschil tussen de Comfort en anderen zie ik niet zoveel verschil en daarom wilde ik graag weten of iemand anders misschien weet waar 'em de verschillen dan in zitten.
     
  8. Fransa

    Fransa Niet meer actief

    En als zoonlief nr. 1 blijft jammeren in z'n bed ga ik denk ik zo nog wel even naar een babyzaak hier in de buurt om wat te passen met zoonlief nr. 2 ;)
     
  9. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    ik zou dan gaan voor een drager die ook horizontaal kan vooral voor z'n kleintje is dat fijner en verantwoorder.

    de cybex igo is zo een.
     
  10. MamaMaya

    MamaMaya Fanatiek lid

    6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Hier gebruikt ook vooral papa de draagzak, en die heeft het snel te warm. De Air was dus voor hem ideaal: luchtiger.
     
  11. lillibit

    lillibit Fanatiek lid

    12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ik ga niet lang uitwijden over babybjorn, daar zijn hier al genoeg topics over haha! Maar ik heb ze wel gelezen en heb toen besloten toch voor een ergonomische te gaan, de Bondolino! Dus misschien dat dat wat is? Kijk eens op de site van Dragen & Zo!
     
  12. linda84

    linda84 Fanatiek lid

    3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Hoi ik heb de active. Deze geeft wat meer steun voor je rug. Mijn man nam onze zoon welleens mee in de babybjorn. Maar ik gebruikte de draagdoek als ik wegging. Die vond ik fijner.
    Ik heb mijn weinig gebruikt zwarte babybjorn te koop. Dus als je soms interesse hebt. Ik heb er ook een cape bij. (die je om de zak kunt doen zodat je kleine lekker warm zit.
     
  13. sunnybaby

    sunnybaby Bekend lid

    19 jan 2009
    599
    0
    0
    De Bondolino zou ik je dan zeker aanraden. Minstens zo makkelijk als een BB, maar draagt veel fijner voor jou, je man en je kindje. (Ik heb beide gehad, dus kan het goed vergelijken).
     
  14. Fransa

    Fransa Niet meer actief

    De Bondolino had ik ook gezien. Maar we gaan denk ik toch voor een BabyBjörn.

    Vanmiddag even naar een babyzaak geweest en even wat gepast. Toch nog wel wat verschil in de verschillende types. Als we er eentje aanschaffen dan wordt het een Active of een Synergy.

    Bedankt voor de tips allemaal!
     
  15. Trees

    Trees Niet meer actief

    Aangezien je eventueel ook voor een andere draagzak wilt gaan, zou ik voor een beco butterfly, bondolino of een manduca gaan. Ik heb zelf een beco en deze draagt heel erg fijn. Ik gebruik hem dagelijks minimaal een uur en ik vind hem prettig in gebruik.

    Mocht je wel voor een BB willen gaan zou ik in ieder geval geen active nemen. Een vriendin van mij heeft deze en ik heb hem twee weken geleden getest en wat een rotding! Na een half uur had ik al last van mijn rug, want je draagt hem voornamelijk met je bovenrug i.p.v. met je hele rug. Waarschijnlijk heb je daar met hele kleine kindjes geen last van, maar ik vond het echt tien keer niks met mijn 8-maanden oude dame. Vriendin heeft nu trouwens een bondolino en deze is wel door mijn keuring gekomen ;).

    Ik zou bij de koop van een draagzak er eentje kopen waar ook een lage brede band om je onderrug heen gaat voor extra ondersteuning. Hierdoor draag je ook gedeeltelijk met je heupen plus onderrug en komt niet al het gewicht aan je schouders te hangen. Volgens mij heeft alleen de BB comfort carier zo band, maar ik vind ze persoonlijk erg prijzig á 159 euro. Voor de helft van dit geld heb je bijv. al een manduca.
     
  16. limegreen

    limegreen Bekend lid

    6 mei 2008
    892
    0
    0
    Wij hebben de babybjorn Comfort en ben er helemaal blij mee..
    Ik gebruik hem elkedag, en zit als of je hem niet aanhebt zeg maar..
    Het gewicht van je kindje zit op je heupen en dus niet op je rug zo als met de andere babby bjorn's..
    Zo wel ik als mijn man loopt er mee, je kan hem gebruiken tot 14 kilo ..
    Wij hebben een dochter van 13 kilo en mijn man heeft haar toen ze moe was even in de baby bjorn gedaan en hij zij dat het hem echt mee viel hoezwaar het was, ook door dat je het gewicht op de heupen draagt ....
    zelf loop ik er alleen mee met onze zoon van 4 maanden..
     
  17. Saz667

    Saz667 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.828
    164
    63
    Zou zelf absoluut geen BB kopen! Heb hier een geweven doek en een hop-tye, kan er uren mee lopen en mn dochter zit goed.

    Ze zijn niks duurder, wel ergonomisch en gaan veel langer mee. Bovendien heb je veel meer keus..
     
  18. Chilleke

    Chilleke VIP lid

    21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Aangezien de vraag van TS is welke BB...

    Ik heb de BB active, echt IDEAAL. nergens last van, Gijs zat er perfect in en vooral met het extra rugstuk kan je hem zo afstellen dat je nergens last van heb!

    en laat je niets wijs maken dat de bb niet ergonomisch (of minder) is wat dat is echt klinkklare onzin! succes in je keus
     
  19. Trees

    Trees Niet meer actief

    Nee hoor moet je het topic maar verder lezen ;)
     
  20. sunnybaby

    sunnybaby Bekend lid

    19 jan 2009
    599
    0
    0
    Vertel, want dat is nieuw voor mij.
     

Deel Deze Pagina