Klinkt misschien raar qua titel maar ik leg het nog eens uit... mijn zus belde woensdag op en wou graag mijn zoontje voor 2 dagen bij haar hebben... ze wou graag met hem wat leuke dingen gaan doen. bijv. ze had al plannen om met haar man naar blijdorp te gaan en had ook al tickets voor sea life en dacht misschien leuk als haar kindje mee kan gaan.. mijn zus is 31 en is al enige tijd bezig met proberen zwanger te worden, maar dit is tevergeefs. Ik ben zelf inmiddels werkeloos... hoogzwanger in wazo uitkering en mijn vriend werkt wel maar zit momenteel met een loonbeslag in zn maag. al met al een krap financieel plaatje, waarbij we opletten waar we elke euro aan uitgeven. Ik heb tegen mijn zus gezegt, prima kom hem maar halen (ik heb geen auto en zij ook niet). dus zij kwam hem donderdag halen. werd er eerst verteld al: best duur om hem zo op te halen en te brengen kost toch +- 20 euro... ik woon in aalsmeer en zij in den haag... ik wou best om het haar makkelijk te maken naar hoofddorp reizen maar dan zou ze nog in de maag zitten met een treinkaart. ik gaf geld mee voor de ovchipkaart van me zoon om te reizen en ze gingen weg... na 2 dagen belde ze op met de mededeling dat hij 3 dingen heeft gesloopt in haar huis (speelgoed van collectors items). en dat terwijl hij toch zijn eigen speelgoed mee heeft gekregen. ik bood aan om het te vergoeden, maar dat hoefde niet.... later in het gesprek zei ze dat ze al 120 euro heeft uitgegeven aan 2 dagen met hem dingentjes doen en dat het best wel veel geld kost... en het is niet zo dat hij kadotjes heeft gekregen ofzo.... ik zei: mjah ik heb het ook niet zo breed, want als ik het wel had had ik zelf wel met hem leuke dingen gaan doen. en nu kan het alleen niet omdat ik hoogzwanger ben... maar natuurlijk ga ik zelf ook graag naar uitjes.. is toch leuk... nu wilt ze in het vervolg gedeelte kosten doen als ze met hem weggaat.. klinkt erg lullig allemaal, maar van mij hoeft ze niet perse hem mee te nemen... het is wel leuk enzo... maar ik kan het echt niet betalen... hoe kan ik dit vermelden zonder dat ik iemands gevoelens kwets? want het is wel lief bedoeld alleen ik vraag er niet om of ze 120 euro uitgeeft.. ik let zelf al goed op mn centen en kijk hoe ik zo voordelig mogelijk rondkom... en alsnog leuke dingen kan doen, bijv bos of strand.... maar dan neem ik me eigen eten en drinken mee...
Dusssss...... Als ik het goed begrijp biedt zij zelf aan (!) om iets leuks te gaan doen met jouw kleintje, maar nu ze erachter komt dat dat geld kost, wil ze dat je mee betaalt..??? Raar! Dan gaat ze maar niet meer met 'm op pad, hoor. Lekker dan. Als je het geld had voor zulke uitstapjes zou je dat toch veel liever zelf doen?! Ik vind het een erg raar verhaal van je zus! Oh, en over die gesloopte speelgoedjes: als het niet kapot mag, moet je het buiten bereik van kinderen houden. Simpel
precies... net zoals hierboven gezegd wordt.. erg appart. zij belt op of ze hem meeneemt en dan moet jij er geld voor betalen.. erg appart!
mjah zo dacht ik er ook over... zij wil graag met hem weg... van mij hoeft het niet... maar ze vind wel dat het teveel geld kost... ik ook... dus ze wilt gedeelde kosten omdat het haar anders ook wel heel veel geld kost... moet eerlijk zeggen 120 voor blijdorp en sealife en wat eten en drinken is best veel voor een jongentje van bijna 5.... want de reiskosten betaal ik zelf via ov chipkaart
vind het ook erg apart ! mijn zusje heeft het ook niet breed en ik neem mn neefje graag mee.. ( kies ik toch zelf voor! ) hoeft zei echt niet voor te betalen.. zou gewoon zeggen dat je het heel lief vind maar dat jij er geen geld voor hebt.. dus dat als ze het doet dat je daar niet aan mee kunt betalen..
Als mijn zusje aanbiedt om mijn kind te komen halen en dan pretparken en dierentuinen met haar af gaat struinen om me vervolgens te vragen of ik even de helft mee zou willen betalen zou ik eens vragen of ze niet helemaal lekker is. Wij zitten echt niet krap bij kas dus ik zou dat heeeeeel makkelijk bij kunnen leggen maar het is toch echt haar keuze om dit soort dingen te gaan doen. En op jouw vraag terugkomende hoe ik dit zou brengen zonder haar gevoelens te kwetsen? Eerlijk gezegd gewoon recht door zee zeggen hoe ik erover denk. Zij vraagt er ook niet naar jou te kwetsen met haar belachelijke vraag.
Het zou op zich best kunnen maar dan moet er wel van tevoren overlegd worden waar ze naartoe gaan. Dan kun je nog beslissen in wat het mag kosten.
Laat ik het zo zeggen.. ik ben blij dat het mijn zus niet is. Graag of niet hoor en ik zou mijn kind alleen maar met haar mee geven als ik een oppas NODIG zou hebben en dan zou ik erop staan om ALLE kosten te betalen. Wat nou familie? Niets ervan.. dan ben je ook een oppascentrale en dan word je ook zo behandeld!
Mjah, ik snap het van haar wel, maar dan had ze daar toch eerder aan moeten denken. Ik ga zelf ook niet wekelijks naar de dierentuin, en dat heeft ook een reden. Als zij dat wel wil doen, prima, maar dan wil zij dat toch? Ik zou het rustig met haar bespreken. Dat je het begrijpt dat het veel geld kost, maar dat je het geld zelf ook niet daarvoor over hebt nu en dat het dan niet hoeft. Als ze hem mee wil nemen prima, maar dan op haar kosten. Als jij graag wilt dat zij iets met hem doet, dan zou ik het ook delen of afspreken ofzo. Enneh, als ik het zelf zou moeten betalen, zou ik liever zelf met mijn kind er heen gaan!
Ik vind 120 euro sowieso best veel...die tickets samen kosten misschien 30 euro. Als ie geen kadootjes ofzo heeft gekregen vind ik het best wel veel. Anyway, ik zou het ook niet doen hoor. Als ik een kindje uitnodig om ergens mee naartoe te gaan, verwacht ik echt geen bijdrage van de ouders ofzo!
Ben het met de anderen eens, zij biedt zelf aan hem mee te nemen overal naartoe, dat is dan toch ook haar verantwoording dat het dan geld kost? Snap ook niet dat ze daar achteraf mee komt. Als jij háár vraagt dingen te doen is het wel logisch dat je het betaalt maar zoals al gezegd, dan ga je natuurlijk liever zelf met je kind weg! Uitjes zijn wel duur hoor, een dagje blijdorp papa, mama en kind is bij elkaar zo 60 euro (iets drinken, parkeerkaart en tickets) Ik ben afgelopen zomer wel wat dagjes weggeweest omdat wij niet op vakantie waren, maar nu is vakantie over en heb ik ook geen geld om elke week een tripje te maken hoor! Oh en er zijn ook goedkopere uitjes te vinden...
Heel apart, het zou niet in mijn hoofd opkomen om na iets gezelligs met mijn neefjes gedaan te hebben, een bijdrage in de kosten te verwachten. Ik vind het niet normaal dus en zou gewoon ook zeggen, dan geen uitstapjes.
inderdaad ik ga er dan liever zelf heen met hem.... niet dat dat met mijn gigantische pens momenteel mogelijk is... en daar speelt ze het dan op.... ik zei namelijk: heb er geen geld voor anders zou ik zelf wel met hem gaan, toen zei ze: ja maar jij kan niet zei je zelf.... dus dan ga ik.... ik heb haar overigens niet gevraagt of ze hem mee wou nemen uberhaupt.. het was haar idee, vraag en voorstel... ik heb alleen gezegd is goed wat jij wilt... stelde hem voor om 1 nacht te blijven en ze wou zelf nog een tweede dag erbij zodat ze dan ook nog met hem een tweede uitstap kon doen.... dus weer niet mijn keuze... ze komen zo terug.. (elk moment). dus het zal vast een tafel moment worden.. ze blijft immers eten, dat heb ik haar aangeboden zal ik de helft van het eten terugvragen haha grapje he! ben benieuwd... ik ben iemand die niet graag mensen boos maakt.. of teleursteld maar ik moet zeggen vind het een beetje teleurstellend dat ik weer over geld moet discusieren...
Nou sorry maar als zij vraagt dan mag zij ook betalen en zij geeft toch zoveel uit das haar probleem niet die van jou.. wat een onzin!
Pfff, daar kiest ze dan toch zelf voor om van die dure uitstapjes te maken? Ze kan ook naar het strand, de kinderboerderij of weet ik veel wat gaan. Ammahoela dat ik mee zou betalen. Als je kind nu bijv. bij haar zou logeren omdat jij oppas nodig hebt en ze dan op jouw verzoek een uitstapje maakt, dan zou ik daar wel aan mee betalen, maar nu, nee hoor, dat is haar keus.
hahaha, wat een maffe trien zeg. had ze dat niet eerder kunnen bedenken. ze neemt hem toch zelf mee. kindjes kosten geld ja en kindjes maken dingen stuk als je niet goed oplet ja. dan moet ze a beter opletten en b kostbare dingen buiten bereik zetten. ( je kan het proberen via de verzekering trouwens) maar ik zou niks bijleggen voor de kosten. zij wilde hem meenemen je hebt het niet gevraagd. ze heeft nogal lef zeg. je hebt zelf nog de ov kaart meegegeven. dat vind ik al netjes.
Weird! Zoiets had ze van te voren kunnen bedenken... Hoop dat jullie er uit komen. Maar als je mee betaalt dan zou ik in elk geval vragen waar ze die 120 euro aan uit heeft gegeven!
wat heeft ze in die dagen dan allemaal gedaan? ik vind het erg duur die 120 euro! of moet je voor haar ook alles betalen? ik zou zeker geen geld geven, als mijn zus (1 van) mijn kinderen uitnodigd voor iets leuks, dan betaald zij zelf. als ik (1 van) mijn neefjes of nichtjes uitnodig voor iets leuks, dan betaal ik ook gewoon voor hun.
ik zou haar voor deze ene keer de helft van het geld geven maar dan ook erbij zeggen dat als het zo moet gaan, dat hij best bij haar mag logeren maar dan geen uitstapjes meer want je kan het je niet veroorloven. het is hartstikke leuk allemaal maar 120 euro voor 2 dagen is wel erg veel geld!