steuntopic bij "plankdagen"

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door zilvervosje, 21 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hi meiden,

Ik heb vandaag weer zo'n heerlijke drein-/huil-/slaan-/plank-dag gehad en kwam er op ZP vandaag ook een paar tegen. Lekker toch, die peutertjes?

Maar misschien is het wel fijn om zo'n dag even van je af te kunnen schrijven en wat tips aan elkaar te geven? Leek me leuk hier een topic voor te hebben. Lekker een beetje leedvermaak met de mama's die die dag aan de beurt zijn, beetje tips uitwisselen en de broodnodige virtuele knuffels :)

Die van mij slaapt nu gelukkig - hoewel, we moeten straks weg en het was de bedoeling dat ze zou slapen als de babysit er was.... hmmmm..... wat te doen? Het is net lekker rustig!

2. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ah we hadden hier een goede dag ... maar zeker goed om het hier van ons af te kunnen schrijven want ze kunnen er wat van die ukkies!

3. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Haha een plankdag, grappig.

Mijn zoontje begint mij nu echt uit te proberen. Moet ie voor straf in de gang zitten (bv als ie met speelgoed gooit uit boosheid) en dan mag hij eruit, wil die niet meer eruit. Nou, prima dan blijf je zitten.

Vanochtend een driftbui omdat ie z'n speentje niet mocht. Die heeft ie overigens al bijna twee jaar niet meer overdag. En maar gillen, peen peen.

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.154
    113
    Ooh hier eindelijk niet zo'n dag, want ik was lekker aan het werk, hihi.
    Oma heeft wel de volle laag gekregen :p
    Ze maakte de opmerking: nou ik kan me voorstellen dat je er af en toe weleens moe van wordt hoor.
    Nou en mijn moeder is er echt 1 van het stel je niet aan-het hoort erbij-gewoon doorgaan-type.
    Vind het wel fijn dat ze er nu begrip voor heeft.

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mijn oudste is de laatste weken echt lastig aan het worden, ben ik niet gewend want ze was altijd redelijk makkelijk en rustig maar nu....pfoe! Zal mss wel een combinatie zijn van zusje wat zich overal optrekt en dus bij al het speelgoed kan, de op handen zijnde verhuizing en natuurlijk de peuterpuberteit. Maar man man man. 9 van de 10 keer weet ze gewoon zelf niet wat ze wil. Zit ze aan tafel te spelen, wil ze opstaan, prima, ik schuif haar stoel naar achteren, ze gaat op de grond staan en begint te gillen dat ze niet wilde opstaan maar wil zitten....ja, de groeten, dat had je eerder moeten bedenken. Als ik zeg dat we naar oma gaan (normaal altijd feest) : nee! ik blijf hier! Ook goed, dan ga ik alleen met je zusje. Oh dan wil ze opeens toch wel mee. Het is zo vermoeiend....Maar tegelijk is ze ook heel erg aanhankelijk, heel veel willen knuffelen, bij mij zitten, opgepakt willen worden. Dus ze heeft er zelf ook wel 'last' van denk ik

6. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Pfff hier ook een vermoeiende dag.....

Dochter heeft altijd heel goed geluisterd, maar de laatste twee weken is het echt DRAMA. En overal commentaar op..... Pfffff vermoeiend ;)

Zoonlief kent maar 1 woord en dat is NEE! Zegt ie gemiddeld 1000x op een dag. Dochter zit de kleine man ook steeds op te stoken "mama, hij wil niet in de wagen, hij wil lopen. Tegen haar broertje: Je wil samen met mij lopen he? Waardoor zoontje vervolgens de hele weg naar de supermarkt loopt te brullen Uit! Uit! Uit! Uit! Laatste stukje in de wijk denk je dan nou vooruit lopen maar. Gevolg: spijt! Twee kids die een andere kant uitrennen, handen vol met boodschappen, een wandelwagen en een oververhitte mama :)

7. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Tip voor gooien van speelgoed. Ik was er namelijk helemaal klaar mee en las hier in een ander topic dat het helpt als je het weglegt. Dus nu geef ik een waarschuwing met de mededeling dat als uk niet op houd het bovenop de koelkast komt te staan. Dan is het eigenlijk al afgelopen ... er beland weinig nog op de koelkast ... dat duurde drie plankdagen!

8. Romy1979

Gelukkig word er hier maar weinig gegooid, zo af en toe en echte driftbuien zijn er maar weinig. Gelukkig.

9. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    Wat is eigenlijk een plank dag?
    Ik begrijp dat ze dan lastig zijn. Komt hier ook heul vaak voor.
    Maar waar slaat de "plank" op?

10. Romy1979

Dan maken ze zich helemaal lang en stijf. Net als een plank. Niets mee te beginnen dan haha

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Vanochtend...vlak voordat we weg moesten om de oudste naar school te brengen...

Schoenen niet aan willen
    Jas niet aan willen
    Niet in de fietskar willen
    Niet uit de fietskar willen
    Niet zelf willen lopen
    Niet meer uit de poppenhoek op school willen
    Niet in de fietskar willen
    Niet uit de fietskar willen

Zo dat was even 30 minuten lekker dwars

En normaal heb ik alle geduld...maar nu moesten we natuurlijk ook nog de auto op tijd naar de garage brengen..

Alleen in de auto gaan is geen probleem...vindt hij gelukkig geweldig.

Hij wordt alleen geen plank.. hij doet gewoon dwars...maar uiteindelijk doet hij wel wat ik wil...alleen na eerst even dwars zijn ( mag natuurlijk)

12. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    Oh haha,
    Die dagen zijn hier meestal vrijdag.
    Ik wil dan de auto bij huis dus we brengen papa naar zijn werk.
    Oudste direct door naar de psz.
    Dan weer ophalen en even eten.
    Oudste naar dansles.
    Weer ophalen even thuis en dan papa weer ophalen.

Maar tegen de tijd dat we papa moeten ophalen is bij de oudste de energie er wel uit en die werkt dan ALTIJD tegen.
    De jongste is gelukkig heel flexibel en gaat overal heel makkelijk in mee.

13. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Hier ook gisteren. Wat een drama. Kind was doodop. Was met haar een filmpje op de iPad aan het kijken vlak voor het eten. Man roept uit de keuken: nog 5 minuten en dan kunnen we eten. Dus ik zeg tegen E.mma: we gaan eten (filmpje was afgelopen) we gaan de iPad opruimen. Neeee iPad! Mij! Jou! Niet eten! Drama! Dus ik zet haar op de trip trap aan tafel. Omdat ze zo boos is valt ze er vanaf: huilen! " bluppel(zo heet haar knuffel) peen peen (speen) pffff we hebben haar opgepakt, in bed gelegd onder luid protest en binnen 5 minuten sliep ze....
    Pffffffff

14. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Hier precies zo! Maar geen broertje of zusje wat mogelijk een reden kan zijn. En dat knufflen en bevestiging. Ze heeft er zelf idd last van..best zielig.

Maar wel vemoeiend die discussies en uileggen hoe wat en waarom.

Ze denkt nu de strijd aan te gaan met eten..gister geen warm..ontbijt was net 1 boterham..ok dat is dus nog wat en tussen de middag 3 stukjes brood..en om 2 u half 3 zij ze eten. HAd haar brood bewaard en met 10 min was het op;)

15. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Onze zoon wordt over een paar maanden alweer 4. Zijn echte peuterpubertijdiswel voorbij, maar hij kan vreselijk eigenwijs zijn. Als die iets in zijn koppie heeft dan krijg je dat er niet meer uit. En wil je het toch anders (mama is ook heel erg eigenwijs) dan krijg je Drama.

Ik heb ontdekt dat je dan even drama moet maken en dan een heel klein detail veranderen. Meestal is het dan goed, want toch anders dan wat ik oorspronkelijk wilde.

De laatste echte stevige driftbui is alweer even geleden, maar stiekum heb ik me toen suf gelachen. Ik weet niet meer precies waar het over ging, maar hij had een paar dagen bij oma mogen logeren en was nog niet terug in zijn normale ritme. Hij ging dwarsliggen en ik was het gegil op gegeven moment zo zat dat ik hem in de gang had gezet. Daar stondie effe keihard te brullen en toen hoorde ik hem de trap op stampen.

Laat maar gaan dacht ik bij mezelf. Kan ie boven even tot rust komen. Maar toen hoorde ik allemaal gestommel op zijn kamertje. Dusik naar boven. Stond ie daar al zijn knuffels in zijn koffertje (stond nog op zijn kamer) te gooien. "wat ben je aan het doen?" "Ik ga naar oma" "oh... nou doei dan"

16. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hier 3jr en 4 maanden. Vandaag heeft ze zelfs papa aan het "flippen" gekregen. En ja, dat wil wat zeggen!

De laatste week is ze hier weer nieuwe stoute dingen aan het doen die ze eerder niet deed. Zusje op een sneaky manier ergens weg krijgen zodat zij daar kan spelen, knijpen, duwen etc...

17. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    oei.. pijnlijk herkenbaar allemaal...

we mogen eigenlijk niet klagen vind ik, want ze is super lief.. kan uren zelf lief spelen, roept de hele dag: ' mama ik houdt zooooo veel van jou .. ! ' ahhh.. maar.... :cool: oh weeeee als madam ergens mee moet stoppen wat ze niet wil.. stoppen met spelen omdat we gaan eten, van boven mee naar beneden van beneden mee naar boven, van binnen naar buiten en visa versa.... klein krijsend stampvoetend heethoofd is het dan !
    Het duurt gelukkig meestal niet lang, maar oh soms... ;)

18. Eylem

Eylem Niet meer actief

Oh ja dat doet ze hier ook, de heeeeeele dag ;) lief maar soms een klein beetje vermoeiend, haha.

19. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Och heerlijk dames, oudste is er wel vanaf, nu is de middelste bezig. Hier geen plankdagen maar drilpudding dagrn, en bij voorkeur midden op de weg.:p

20. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.154
    113
    Ja dat is ook herkenbaar, ze laat zich zo uit mijn armen glijden als ik dr dan oppak en maakt zich helemaal slap, als een lappenpop.

Deel Deze Pagina