Hallo, Ik ben iemand die heel erg nadenkt over "het leven", en de wereld. Ik filosofeer me een ongeluk. Hierdoor draai ik wel eens door en voel ik me ontzettend ellendig. Ik probeer het uit te leggen; ik vraag me of hoe de wereld ontstaan is, vind het zo bizar. Hoe kan uit niets een wereld zijn ontstaan en waar is in het heelal een muur? Is het leven wel echt? Of leef ik in een film? Door dit gepieker voel ik me ontzettend naar, rot. Kan dit invloed hebben op mijn kindje? (Nu 19 weken zwanger).
Mwah er zijn zat vrouwen in andere landen met veel grotere zorgen (oorlogsgebied) die gezonde kinderen krijgen. Piekeren en stress is niet fijn maar niet heel slecht voor je kindje. Iedereen heeft wel momenten van stress ook in de zwangerschap. Maar ik zou die issues toch eens bespreken. Doordraaien en je ellendig voelen klinkt niet fijn. Misschien kan iemand je helpen het wat los te laten en meer in het nu te leven.
Inderdaad, stress is nooit goed. Misschien moet je je zelf elke dag een half uurtje gunnen om echt te gaan zitten en je gedachte de vrije loop te laten gaan. Is het half uurtje om dan verzet je je gedachten en ga je wat anders doen. De rest van de dag mag je er niet meer over nadenken. Elke keer als je jezelf erop betrapt dat je het wel doet schakel je direct over op andere gedachtes. Niet heel makkelijk maar uiteindelijk zal het wennen.