Hey Dames, Mijn man en ik zijn bezig voor ons 1e kindje. Als we 'moeten' klussen omdat ik vruchtbaar ben, dan lukt het hem vaak niet om klaar te komen. Terwijl als we het voor de fun doen, dan is er niks aan de hand. Ik probeer altijd al om er geen druk op te leggen en er niet teveel over te praten, maar blijkbaar voelt hij die druk toch. Mijn man vind het zelf ook vreselijk frustrerend. Maar als we het een paar dagen later weer doen, dan is voor hem die druk alleen maar groter omdat het de vorige keer niet of moeilijk gelukt is. Iemand tips of ervaring?
Niet meer vertellen wanneer je vruchtbare dagen zijn. Je maakt mannen daar idd niet heel blij mee als het een moetje wordt. Ze worden daar gespannen van! En zorgen dat hij ontspannen is! Daar kun jij vast goed voor zorgen
Ja, dat is waar! Als ik niet vruchtbaar ben klussen we niet zo vaak. Ik denk 1 of 2 keer in de week. Dus hij merkt wel dat ik vruchtbaar ben als ik ineens om de dag wil.. Hij kan trouwens wel beter klaarkomen als ik bovenop zit. Ik hoor wel eens dat het om zwanger te worden het beste is als ik onderop lig. Of is dit een verzinsel? Dat zou me in elk geval wel geruststellen!
Houdingen qua vrijen maken niet veel uit hoor. Je kunt in ieder standje zwanger worden, al zijn er houdingen die net iets meer kans op resultaat bieden... maar dan heb je het niet over een verschil van 25% gelukkig. wanneer je zo iedere 2-3 dagen met elkaar vrijt ligt er altijd voldoende sperma te wachten op het moment dat je ei springt
Hier hetzelfde "probleem" minder romantisch, maar met (zelf) aftrekken en mikken lukt het bij hem wel... Nu nog hopen op een keer raak schieten. Succes
Als het zo'n groot probleem oplevert zou je er ook voor kunnen kiezen dat hij zich terugtrekt met een filmpje en zijn rechter (of linker) hand en in een potje deponeert waarna jij het met een spuitje insemineert. Niet romantisch, I know, maar wel effectief. Maar als er zoveel druk op ligt voor hem dan is de romantiek volgens mij toch al ver te zoeken. Ik ben met een donor op die manier zwanger geworden. Mocht je vragen hebben dan kan je me een pb sturen, want er zijn een paar dingen hierbij die belangrijk zijn voor het behouden van een goede kwaliteit van de zaadcellen.
Idem hier! Veel over praten heeft bij mij geholpen, maar "alle dagen doen" is nog altijd taboe.. elke 2 dagen lukt tot nu maar het heeft ook bijna 4 maanden geduurd voor het hem lukte.. Ik heb gewoon véél met hem erover gepraat en uitgelegd en hem er bij betrokken van hoe zou jij het willen, waar voor JIJ je goed bij ect ect succes
Hoe lang zijn jullie al bezig? Ik zou het er voor nu gewoon even bij laten en ook niet in je vruchtbare periode ineens meer willen seksen. Doe het gewoon wanneer het jullie uit komt en wacht het even af. De kans is wel wat kleiner om zwanger te worden maar ook zeker niet uitgesloten. Misschien breekt het voor hem en gaat het de volgende ronde wel beter. En je kan in elk standje zwanger worden
Lastig zeg maar wel begrijpelijk! Het is ook allemaal best spannend. Ik denk dat je het beste of je hele cyclus door wat vaker kunt vrijen (om de 2/3 dagen is prima het hoeft echt niet om de dag) zodat hij je vruchtbare dagen niet merkt. Of de tijd geven. Misschien went ie dan aan het idee. Succes!
hier was da de eerste weken ook ni zo makkelijk maar heb hem er meer bij betrokken door ovutesten uit te leggen en te laten zien en het ging beter en beter! En soms keken we samen even naar een filmpke om de goesting op te wekken(kan ook helpen!). Succes ermee
Hier lukte het ML ook niet meer, maar dat vond ik ook niet zo gek na al die jaren van gedwongen sexen. Hij heeft ook een mega drukke baan, dus dat werkt ook al niet mee. Hier maakte ik hem dan 's morgens vroeg wakker en bleef hij gewoon rustig op zijn zij liggen (na eventueel plassen). Dan ging ik spelevaren en dan wilde zijn kleine man wel meewerken, puur omdat ML zijn hersenen nog niet werkten. Zodra hij ging nadenken, was het mis. Overigens ben ik nu zwanger geworden in een cyclus waarbij hij alleen maar halve erecties had...blijkbaar toch goed genoeg.
Ook wel herkenbaar hoor. Mijn man kon ook niet zo goed tegen de druk. Dus moest gewoon extra m'n best doen en hopen dat m'n ei in het weekend kwam want na een drukke werkdag ging het hem vaak helemaal niet worden. Het lijkt me ook enorm frustrerend voor een man als het dan niet lukt want hij moet presteren op dat moment. Ik wachtte ook vaak tot het moment dat ik echt heel erg vruchtbaar was en zorgde dat we het een week niet hadden gedaan, want te vaak werkte hier helemaal niet. Maar het is gelukkig weer gelukt was er vaak wel een beetje gespannen voor van te voren. Succes meid. Hopelijk is het gauw gelukt dan kun je dit achter je laten.
Zo goed als alle mannen hebben na hun zaadlozing een refractaire periode. In deze tijdspanne is een erectie krijgen of aanhouden onmogelijk, moeilijk en/of pijnlijk. Bij tieners duurt deze periode minder dan een dag, maar hoe ouder, hoe langer ze gaat duren. Het is daarom belangrijk om voldoende tijd te laten tussen twee klusbeurten in. Niet alleen om de voorraad zaadjes weer op peil te krijgen, maar ook om het risico op teleurstellingen te vermijden. Liever 1 keertje per week vrijen en dan je eisprong maar eens 'n keertje missen, dan elke dag en na twee maanden al met problemen te sukkelen...
Nou, coach, 1 x per week vrijen is wel weinig als je probeert zwanger te raken. En die 'refractaire periode' daar heb ik mijn fertiliteitsarts echt nog nooit over gehoord. Vind het weer eens een apart advies.. Ik denk dat de vriend van to gewoon een beetje last heeft van de spanning. Heb zelf ook gemerkt wat een turn off het kan zijn als het ineens 'moet'. Dus ik sluit me aan bij de adviezen van de anderen hier, om het hem niet te veel te laten weten. Misschien heeft het ook gewoon een tijdje nodig om daar met elkaar een manier in te vinden. Ik had ook met mijn vriend dat het in het begin meer stress gaf dan nu. Na 15 maanden zijn we toch wat doorgewinterder en weet ik beter hoe ik hem op die dagen kan verleiden zeg maar.. En erover blijven praten met elkaar! Succes!
Inderdaad, apart advies. Een man heeft echt geen week nodig om te herstellen. Als er geen druk op staat om zwanger te worden dan kunnen en willen veel (niet alle) mannen wel iedere dag.
Raar advies idd. Ik herken het hier ook wel. Heel anders, want ik doe het via zelfinseminatie. Maar de 1e keer was de hoeveelheid sperma heel erg weinig, zat er zoveel druk onder denk ik, maar de vorige keer was het al veel meer. Er zijn hier al veel goede adviezen gegeven wat zeker zou kunnen werken.
Ik zou inderdaad ook wat vaker dan 1x per week doen als je zwanger wilt worden! En zoals de tips van de andere dames, hem niet vertellen van je vruchtbare dagen en blijven praten. Zoeken naar een manier waarop je de druk voor hem er af haalt.
"Weer apart advies"... tsja... soms stel ik me echt wel vragen bij het kennisniveau over de menselijke seksualiteit. En over de manier waarop er met elkaar wordt omgegaan hier. Het is toch de bedoeling om elkaar te helpen? Zucht. Zie: Refractaire periode - Wikipedia. Of in het Engels: Refractory period (sex) - Wikipedia, the free encyclopedia Ik heb ook helemaal niet gezegd dat 1 keertje per week voldoende is. En al helemaal niet dat de refractaire periode een week duurt. Ik zei dat als je man er tegenop ziet het echt vaak te doen, dat 1 keertje per week nog altijd beter is dan na twee maanden helemaal niets meer te kunnen. En daar sta ik nog altijd achter. Sommigen willen er echt een race van maken...
Mijn partner riep altijd 'ik kan wel elke dag' stoere mannen praat. Hij was het na 3 dagen tijdens vruchtbare periode zat (en ik ook). Afgelopen twee jaar was tijdens vruchtbare periode om de dag, deze maand wilde we wat anders proberen. Maar het koste hem veel moeite, zoiezo de druk dat ik in mn vruchtbare periode zat. Prestatiedrang, en dan voelt het voor hem als falen als het niet lukt. Je kan beter om de dag of om de 2 dagen, hier weet mn partner alles van ovu testen. Maar dit hielp bij hem niet om de druk er af te halen.