Lieve Jody, Wat een hoop te verwerken in een keer. Zelf ben ik een tijd depressief geweest en wel antidepressiva geslikt (absoluut geen spijt van gehad). Vind het een heel dapper en wijs besluit om het krijgen van een kindje even uit te stellen. Dit is voor jou, je man en ook voor het eventuele kindje veel verstandiger. Is het misschien een idee dat jij zelf ook gaat praten met iemand het mooiste zou het zijn als het dezelfde dame is van de vorige keer. Zo krijg jij ook steun bij het helpen van je man en houdt je het een stuk makkelijker vol. meid heel veel sterkte met alles en jullie tijd komt echt hoor. Piglet
Hallo meiden, Ben weer klaar met werken (relaxt weekje gelukkig ). Bedankt voor jullie reacties. @Kimkivits: Je hoort het inderdaad best regelmatig dat jonge mensen al een burn-out krijgen. Ik vond het heel moeilijk om te accepteren. 25 en dan al thuis zitten, dat kon ik echt niet geloven. Op dat moment dacht ik ook echt dat ik de enige was en dat er dus wel wat mis met mij moest zijn, want dit had toch niemand van mijn leeftijd? Nu hoor je het steeds meer. Waarschijnlijk is dat omdat wij op jonge leeftijd al meer zorgen hebben dan onze ouders hadden op die leeftijd. Ik weet het ook niet precies, maar dat vertelde iemand mij eens een keer. @ Piglet: Ik ben een echte binnenvetter en klop niet graag bij iemand aan. Ik wil het liever zelf oplossen. Het is inderdaad een idee om weer met haar te gaan praten, maar op een of andere manier voel ik me dan toch weer een mislukkeling. Ik moet dit toch ook zelf aankunnen : Ik moet zeggen dat mijn besluit om nu even niet voor een kindje te gaan wel rust geeft. Bij hem maar ook bij mij. Dat had ik niet verwacht. Het helpt ook om hier mij ei kwijt te kunnen. Het is gemakkelijker om hier e.e.a. uit te leggen dan tegenover mensen die je dagelijks tegen het lijf loopt. Dit is een fijn forum. Je kunt lekker jezelf zijn en je problemen en vragen spuien en ondertussen meelezen met de andere dames en hun af en toe eens van advies voorzien. Ga zo door! Liefs!
Jody, ik zit je topic nog even na te lezen. en we zitten volgens mij ook wel op een lijn.. ik wil je vooral zeggen dat je niet als mislukt moet voelen....iedere beslissing die je nu neemt, draagt het zaad in zich van succesvolle beslissingen in de toekomst... het is juis heel goed om nu even gas terug te nemen, je te bezinnen en er dan weer met volle kracht op af te gaan....zoals gezegd....ook het gevoel van mislukt zijn heeft bestaansrecht....het is er niet voor niets... voor wat je man betreft...mannen kijken anders aan tegen burn out....een echt vent huilt niet, is altijd sterk en kan alles aan....ik denk dat burn out zijn moeilijker is te verwerken voor een man...juist om deze dogma's. laat je man de man zijn...(hoe moeilijk ook want wij vrouwen willen altijd zorgen voor onze dierbaren.) laat hem zijn eigen problemen oplossen zodat hij een goed gevoel over zichzelf heeft als hij eruit komt. dan heeft hij het namelijk allemaal zelf gedaan..en dat is goed voor zijn zelfvertrouwen. heel belangrijk in deze fase is jouw goedkeuring. als hij de ruimte krijgt om zich ellendig te voelen, krijgt hij ook het idee dat het goed is om te verwerken en die ellendige burn out de doorstaan. valt niet mee, want er komen misschien momenten dat je hem achter het behang wilt plakken omdat je hem niet begrijpt... accepteer het leven zoals het nu is en richt je zelf op je toekomst...hij volgt vanzelf als hij klaar is daarvoor. en hij zal je wat dankbaar zijn dat je dat zelf hebt gedaan....is voor hem een zorg minder.. we praten nog en hou je taai meisje Aoife
Hoi Meis, Je hebt een paar interessante dingen opgeschreven. Vooal deze vind ik sterk: Laat je man de man zijn...(hoe moeilijk ook want wij vrouwen willen altijd zorgen voor onze dierbaren.) laat hem zijn eigen problemen oplossen zodat hij een goed gevoel over zichzelf heeft als hij eruit komt. dan heeft hij het namelijk allemaal zelf gedaan..en dat is goed voor zijn zelfvertrouwen. Ik ga je wijze raad proberen op te volgen. Thanx! Liefs!
Hoi Aoife, Daar was ik weer... We hebben een druk weekend gehad, maar wel erg leuk! Mijn vriend zei dat hij zelfs het gevoel had dat het nu wat beter met hem gaat. Ik hoop dat dat gevoel lang aan houdt! Door het drukke weekend heb ik totaal mijn ei gemist. Ik ben benieuwd of ie überhaupt wel gesprongen is. Ik zou me er niet meer zo mee bezig houden, maar we hebben de afgelopen dagen zonder condoom gevrijd en hij is in mij klaar gekomen. Dus zou maar zo kunnen..... (hoop, hoop, of is dat heeeeel slecht van mij?)......... Hoe is het met jou? Nog nieuws onder de zon? Ik hoop dat alles goed gaat met je. Liefs!
Tof om te lezen dat je je vriend zo respecteerd. je moet het toch voor de volle 100 procent samen doen he... ben je dan ook weer met voorbehoedsmiddelen begonnen, of ben je er bewust niet meer mee bezig? in ieder geval sterkte en succes! liefs female
Hee Jody! Ik ben op het moment heel druk met werk, vriend, ouders, ziekte, vrienden en kennissen. ik ben niet zoveel op het forum als ik zou willen en zie je berichtje eigenlijk nu pas. wat goed dat je vriend aangeeft dat hij zich wat beter voelt... besef wel dat dit tijdelijk kan zijn en ik zou er niet raar van opkijken als hij ineens weer in een dip belandt.. maar dat is juist goed want het geeft aan dat het proces van genezing is begonnen.. het is letterlijk een proces van vallen en opstaan. maar je gebruikt dus niets op dit moment begrijp ik? de kans dat je zwanger wordt, is daarmee aanzienlijk vergroot.....heb je het daar met je vriend over gehad? is denk ik wel belangrijk... ik heb helaas nu niet zoveel tijd...maar ik kom hier nog op terug in de loop van komende week.. ik ben heel benieuwd naar je....hoe het met jou gaat...enzo... hou je taai meisje... ik denk aan je en tot later deze week Aoife
@ Female: Ik laat het eigenlijk aan hem over. Ik heb gezegd dat we het in Januari wel weer bekijken en dat we het nu even uit ons hoofd zetten. Ik ben niet weer aan de pil gegaan (ben blij dat ik eraf ben!). Als hij het met condoom wil doen, dan is dat prima. Ik heb ze in huis gehaald en ze liggen in zijn nachtkastje, dussss. Maar hij heeft ze er nog niet bij gepakt. Wel zorgt ie ervoor dat ie niet in mij klaarkomt (de kans is dan wel aanzienlijk minder, maar nogsteeds aanwezig en dat weet ie). Echter, laatst in ie wel in mij klaargekomen en het was ook omstreeks mijn ei, tja. :-k Wat moet ik dan? Hij weet het en doet het toch, zou dat betekenen dat ie dan toch wel erg graag papa wil worden? Mijn vriend is heel erg duidelijk in zijn doen en laten. Soms zelfs erg lomp (qua uitspraken ed). Daarom denk ik dat, maar ik durf het er niet over te hebben. Ik had hem immers rust beloofd... En wat Aoife al zei: ik moet hem ook dingen zelf laten beslissen en oplossen. @Aiofe: Maak je niet te druk he meissie. Je moet ook aan jezelf denken. Het is zeker niet slecht om ervoor anderen te zijn, maar dat kan alleen als je ook goed voor jezelf zorgt! Je had het over ziekte. In je naaste omgeving of ben je zelf ziek? Ja, ik besef me heel goed dat het vallen en opstaan is. Maar ik was wel erg blij dat hij zo'n goed weekend heeft gehad. Dat geeft mij ook wat rust. Toch wacht je inderdaad op de volgende terugslag. En als die er is, dan zul je weer genoeg energie moeten hebben om daar mee om te gaan. Ik heb vakantie op het moment en dat is wel lekker hoor! Nou meis, doe rustig aan en maak je er niet druk om als je niet gelijk kan reageren. Ik ga nergens heen! Succes met alles en spreek je later weer! Ik zal ook aan jou denken! Liefs