Tja weer 1: reactie kind op vaccinatie mex. griep

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door angel81, 18 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva heeft vanochtend de prik gehad. Het was helemaal niet druk, tenminste, het was wel druk op zich, maar het liep allemaal heel vloeiend. Geen huilende kindjes gezien en gehoord trouwens en Eva heeft ook niet gehuild. Was alleen maar enthousiast 'prik halen!' aan het zeggen en keek er naar toen ze de prik kreeg. Toen dacht ik dat ze misschien wel moest huilen, maar ze moest alleen maar lachen :). Ze heeft nu nog nergens last van, geen pijn in haar arm en geen verhoging, maar ze heeft 'm om 12 uur gehad dus het is nog even afwachten.

2. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Ik was ook niet bang dat mijn kleintje de griep krijgt van de prik maar vroeg me af wat ik daarna kon verwachten. En hoor hier en daar toch wel veel verhalen over verhoging en koorts. Dus ben blij dat ik nu weet wat ik ongeveer kan verwachten. Morgen zijn wij aan de beurt! Dank jullie voor alle reacties!

3. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoontje bleef erg moe vandaag heeft van 9 tot 13 uur geslapen en vanmiddag bleef hij moe heb hem wakker gehouden tot 18 uur en sindsdien ligt hij weer op bed. Verder geen koorts en verhoging en is hij gewoon vrolijk. ook de plek van het prikken ziet er normaal uit, niet blauw en dik en ik mag er aan komen.

4. Liesbeth79

Liesbeth79 Bekend lid

18 mei 2007
    575
    1
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Hmm, hier was het een drama vannacht, na de inenting van gister. mijn man en ik moesten ook (als huisgenoten voor de jongste) en we hebben nog steeds last van de arm. mijn man is vandaag zelfs ziek thuis gekomen (koorts, spierpijn). Jacob vannacht ook steeds wakker: veel last van zijn arm. Vandaag de hele dag huilerig en erg moe.
    Geen succes dus hier! De prik zelf stelt overigens weinig voor..

5. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.158
    405
    83
    Nikki heeft een pijnlijke arm, nu maar hopen dat ze vannacht een beetje doorslaapt.. Voor de zekerheid maar een paracetamolletje gegeven en gelukkig ben ik morgen vrij ;)

6. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Sara heeft vanochtend haar prikje gehad en had net wel veel last van haar arm en is al twee maal wakker geweest .. voelde ook wat warm aan .. van het prikje zelf heeft ze helemaal niets gevoeld en nog geen traan gelaten ... zelf had ik de prik al een aantal weken geleden gehad en ook veel last van mn arm gehad en wat grieperig maar niet zo erg dat ik ervoor thuis bleef !

7. anno1977

anno1977 Actief lid

27 apr 2008
    171
    0
    0
    Mijn dochter heeft de prik vandaag gehad, en gaf ook geen kik. Ze is de hele dag erg vrolijk geweest, heeft goed gegeten en geslapen. Het valt me alleen op dat ze koude voetjes heeft. De hele middag eigenlijk af. Ik ben net even bij haar wezen kijken en haar hoofd voelt warm, maar haar voetjes zijn nog steeds wat koud. Herkent iemand dit?
    Normaal gesproken heeft ze juist eerder warme voeten..

8. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Onze zoon is 3x geprikt. Eerste keer mislukt, tweede keer door een arts maar niet voldoende vloeistof erin en de derde keer spoten de bloedspetters ervan af. Ik was aan de ene kant blij dat ik er niet bij was, aan de andere kant had ik graag mijn zoon willen troosten.

Nu lijkt hij wat verhoging te hebben.

9. anno1977

anno1977 Actief lid

27 apr 2008
    171
    0
    0
    Jeetje prinses, wat een gedoe!

Mijn dochter was wakker toen ik net bij haar ging kijken, en gloeide helemaal. Haar even getempt: 39.3. We hebben haar een andere pyama aan gedaan (even weer lekker koel), zetpil en wat drinken gegeven, en weer in bed gelegd. Nu ligt ze nog even te jammeren, maar zo te horen is ze bijna in slaap.
    Even afwachten hoe het morgenochtend is.

10. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    de mannetjes van mij zijn vandaag geweest en ik was er heilig van overtuigd dat ze gingen huilen maar echt helemaal niks. Lex zei zelfs toen het gedaan was tegen de vrouw: spuitjes doette niet pijn! puitjes heel leuk! hahaha en Ryan gaf ook geen kik

11. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Leuk he hoe de kindjes mama's doen verbazen. Ik had ook gedacht dat Youri ging huilen maar helemaal niks. Ben echt trots!

Anno1977, hoe gaat het nu met haar?

12. anno1977

anno1977 Actief lid

27 apr 2008
    171
    0
    0
    De koort is iets gezakt, tenminste.. vanmorgen was het 38.8. Heb haar daarna niet meer getempt, wil haar niet steeds pesten met dat ding. Ze drinkt en eet gelukkig, daar ben ik erg blij mee. En ze kan ook nog lachen. :)
    Ze is wel wat hangerig, en was daarstraks tegen me aan in slaap gevallen. Dat is wat ze het liefste doet als ze ziek is, tegen mama aan liggen. Ik heb haar na een tijdje op bed gelegd, wel even protesteren maar ze ligt nu al een tijdje te slapen..

Wat goed dat Youri zo stoer is geweest, heerlijk he dat je dan zo trots bent!

13. Mama1978

Mama1978 Actief lid

10 jun 2009
    348
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ze is maandag geweest. Ze gaf geen krimp! Geen traantje, helemaal niks. Ook geen bijwerkingen. Dus ik ben helemaal blij!

14. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Mijn zoontje van 17 maanden is gisteren geweest en heeft alleen even gehuild omdat hij nu nogal eenkennig is en het niet prettig vond dat er iemand aan hem zat.

Daarna was hij gelijk weer vrolijk heeft supergoed geslapen afgelopen nacht en op zijn armpje zie ik alleen het stipje van de prik maar meer niet.

Temperatuur neem ik straks nog even op voor de zekerheid denk ik.

En er gaat inderdaad een (buik)griepje rond. Mijn zoontje heeft het vorige week gehad :( hebben nog bij de huisartsenpost gezeten sávonds kon ook de m griep zijn die hij mild gekregen had, maar dat denk ik zelf niet.

15. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ons zoontje heeft gisteren zijn prik gehad en is s avonds laat heel ziek geworden. Vanochtend bij huisarts langsgeweest en hij kan niet zeggen of het door prik komt. Moet er wel bij zeggen dat ons zoontje 2 weken daarvoor ook al niet helemaal lekker was.

16. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    Mijn zoontjes hebben gisteren de prik gehad en de oudste is nu heel erg ziek. ik heb hem nog nooit zo mee gemaakt hij is er helemaal niet bij met z'n gedachte..heeft hoge koorts en reageerd echt slecht op alles:(

17. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Sodeju zeg....hoop dat hij nu wat beter opknapt.

Mn zoontje heeft gistermiddag een prik gehad, vannacht is hij bij ons komen slapen omdat hij moest hoesten en wat gloeide. Nu slaapt hij nog steeds toen ik op weg naar mn werk hier ben.
    Ik hoop dat hij snel weer de oude wordt....

18. evamerel1

evamerel1 Bekend lid

4 aug 2009
    905
    0
    0
    De mijne heeft nergens last van. Ze huilde ook niet terwijl ik dat eigenlijk wel verwachtte. Ze zei alleen: eva prikje, pleister op en klaar.
    Ook daarna en vannacht heeft ze nergens last van gehad, gelukkig maar. Mijn zwager en schoonzus die net een baby hebben hebben gekregen waren banger voor de prik hahaha.

Het is wel frappant dat het ene kind er flink ziek van kan worden en de ander niet. Ben benieuwd waar dat aan kan liggen.

19. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Tijn heeft hem gister gehad! Moest wel een beetje huilen.
    Hij is vanacht meerdere keren huilend wakker geworden met pijn in zijn armpje. Kon niet draaien zei hij, deed zeer!
    Bij ons geslapen, beetje gloeiende wangen.
    Vanmorgen nog steeds pijn in zijn armpje en hij heeft een lichte rode uitslag rond het plekje!
    Verder niet ziek etc. Gewoon heerlijk aan het spelen, alleen zijn armpje doet zeer!

Sneu manneke!

Ik had ook een beurse arm 2 weken terug, dat was na 1 dag over.

kus miek

20. mamvansam

mamvansam Actief lid

20 mei 2008
    239
    0
    0
    Office Manager
    Midden Nederland
    Te vroeg gejuichd....
    Maandag dus geprikt, die nacht lichte koorts. 's Ochtends leek het goed te gaan. Maar...... dinsdagnacht weer koorts, huilen en vaak wakker. Gisteren overdag 38,2 en 's nachts 38,7.
    Vanochtend 37,9 en hopelijk blijft de temp nu zakken.
    Vraag me trouwens af of dit niet gewoon iets anders is dan bijwerkingen van de prik??

Deel Deze Pagina