Nuon ! Nooit meer !

Discussie in 'De lounge' gestart door Roosje24, 13 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosje24

    Roosje24 Fanatiek lid

    21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Hallo meiden,

    Ik heb een vraagje. Misschien dat iemand het weet hoe het zit.
    Wij waren bij Nuon maar zijn nu overgestapt naar Essent.

    Vorig jaar is mijn man vergeten meterstand door te geven. Daarna kwam er een schatting van de jaar afrekening van 700 euro ! Ja veeeelste veeeel.
    Wij zijn een gezin van 3 personen. Man, ik en dochter. We hebben niet eens zoveel gebruikt. Een gezin met 5 personen betaalt niet eens zoveel.
    Meestal krijg je zelfs wat terug he?

    We hebben ze gebeld en meestal nam niemand op. Me man heeft erover gehad en volgens mij is het pech is pech. Ben nu effe vergeten wat ze gezegd hebben erover, want dit is een paar maanden eerder gebeurd.
    Maar we hebben dus niks teruggekregen..

    Maar mijn vraag is aan jullie..

    Kunnen wij alsnog geld terugkrijgen wat verrekend wordt wat je niet hebt gebruikt etc.?

    Alvast bedankt.
     
  2. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.810
    4.192
    113
    Als zij te hoog hebben geschat (wat toch echt je eigen fout is) dan is je meterstand te hoog ingevult. Bij een volgende afrekening geef je de werkelijke stand door en dan vind daar een afrekening over plaats. Dan zul je dus geld terug krijgen (of iig word het teveel betaald verrekend)
     
  3. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Als je te veel hebt bètaald dan krijg je het terug. Maar dan moet jij wel aan kunnen tonen dat waar je voor betaald hebt, je dat niet verbruikt hebt.

    Vind het een beetje apart dat een bedrijf de schuld krijgt terwijl je zelf je meterstanden niet hebt doorgegeven.

    Heb je ze wel aan Essent door gegeven of ook niet?
    Als je eindstand bij Nuon niet klopt, klopt je beginstand bij Essent ook niet. Aangezien je daar nu klant bent, zou ik contact met ze opnemen.

    Dat ze bij Essent/ Nuon niet opnemen lijkt me onmogelijk... Misschien dat je lang moet wachten?

    Heb ze zelf vorige week gebeld en kreeg te horen dat het erg druk was. Had de keuze later terug te bellen, t mailen of te blijven hangen.
     
  4. sunshineS1976

    sunshineS1976 Niet meer actief

    Snap niet dat je vergeet de meterstanden door te geven. Hier krijgen we toch echt nog drie herinneringen om dat alsnog nog te doen voor het echt te laat is.

    Ik denk dat je heel veel geduld moet hebben aan de telefoon. Alle jaarafrekingen worden op het moment verwerkt en belanden in de bus dus veel mensen klimmen vast in de telefoon om uitleg, betalingsregeling, noem maar op.
     
  5. sunshineS1976

    sunshineS1976 Niet meer actief

    Je kunt wel terugkrijgen wat je niet hebt gebruikt maar moet je wel kunnen aantonen met de meterstanden...
     
  6. Roosje24

    Roosje24 Fanatiek lid

    21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Ja mijn man regelt altijd alles en hij is het vergeten. Omdat dit nu gebeurd is ga IK voortaan helpen herinneren met alles. Met Essent heeft die ook zelf geregeld. Hij gaat er soms niet erachteraan. Ik ben dom geweest idd. Dit jaar is de meterstand wel doorgegeven..

    Pff ik ben radeloos. Straks maar terugkijken hoe en wat en een gesprek met mijn man..
     
  7. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.810
    4.192
    113
    Maar als je nu van nuon overgestapt bent naar essent krijg je toch nu ook weer een afrekening. en daarin worden de standen toch rechtgetrokken?
     
  8. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Je kunt je titel beter aanpassen naar...stom...meterstanden door te geven...

    In plaats van Nuon...nooit meer...

    Volgens mij kun je niet aantonen als je tussendoor niet hebt doorgegeven. Heel misschien kunnen ze het daadwerkelijk afgenomen energie achterhalen...maar ik weet echt niet of dat kan.
     
  9. Roosje24

    Roosje24 Fanatiek lid

    21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    ow ja dat vergeten te melden. we hebben wel van Nuon geld terug gekregen dus eindafrekening.
    Maar dat heeft toch niks ermee te maken of wel? we hebben iets van 200 euro gekregen.. maar 500 euro extra gebruikt hebben is toch ook veel?
    Sorry ik weet niet veel over energierekeningen..ddaarom vraag ik het.
     
  10. Roosje24

    Roosje24 Fanatiek lid

    21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    ja dat was idd dom. heb het net ook gezegd maar wij hebben negatieve ervaringen over nuon en niet alleen over de meterstand. DUs ik zeg alsnog nuon noooit meer.. maar toch bedankt voor je reactie, misschien heb je wel gelijk..
     
  11. Chiggy

    Chiggy VIP lid

    29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Jullie zijn zelf gewoon dom geweest, daar kan Nuon niks aan doen :p
     
  12. diaan1982

    diaan1982 Fanatiek lid

    8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Je hebt dus uiteindelijk wel terug gekregen??
    en het ligt er ook aan wat je maandelijks betaald natuurlijk.
     
  13. jetje86

    jetje86 Actief lid

    3 jul 2011
    454
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoiets moet je ook niet aan man overlaten. ;) voortaan maar zelf doen.
     
  14. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.810
    4.192
    113
    Ja natuurlijk wel.
    Die afrekening is gebasseerd op eindstand van dat moment minus eindstand van de afrekening daarvoor. Het verschil daartussen is dus veel kleiner (goedkoper) dan dat het werkelijk was. Zo is het dus weer rechtgetrokken.
     
  15. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik heb echt nooit gezeur met Nuon. Vind het een topbedrijf. Jullie geven de meterstanden niet door.

    Er staat ook heel duidelijk op het formulier van de standen: Let op! Als de meterstanden niet op tijd bij ons binnen zijn wordt uw verbruik geschat, dit kan nadelig voor u uitkomen!

    Dus ja...
     
  16. edelweiss

    edelweiss VIP lid

    24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik neem ook geen nuon meer. Alleen maar trammelant. Ook over de standen terwijl ze de standen zelf op hebben genomen. Daarna nog een keer geschat waardoor ze ineens 450 terug kregen Ipv moesten betalen. Ik was zo blij dat ik er weg was. En ze na de eindafrekening 870 moesten betalen. Nu bij een ander goede service en ze nemen ook dingen van je aan. Ook wel lekker
     
  17. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik snap er niks meer van....

    Je bent overgestapt naar Essent...toen heb je een eindafrekening gehad van Nuon. En daar heb je op terug gekregen....
    Dan is het toch klaar zo? Tenminste als die meterstanden kloppen.

    Dat je overall moest bij betalen, ligt aan 1 ding:
    - je hebt minder betaald dan dat je verbruikt hebt.
     
  18. KimK

    KimK Niet meer actief

    Mooi toch hé de consument van tegenwoordig. Zeiken op een bedrijf omdat de consument het zelf vergeet.....

    Nuon is niet dom, maar jij bent zelf dom dat je vergeet je meterstand door te geven. Hoe kun je dat in godsnaam vergeten hahaha jeetje.
     
  19. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    O is de titel nog steeds niet aangepast?
     
  20. Nora86

    Nora86 Fanatiek lid

    17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Ik snap er niets van hoor...
    Je bent overgestapt van Nuon naar Essent, je krijgt een bedrag terug van Nuon, en vervolgens moet je een bedrag terug betalen? Dat betekend dat ze je eerst verkeerd hebben ingeschat en vervolgens het juiste bedrag aan je hebben gefactureerd? Toch?

    Maar aan de nieuwe leverancier moet je ook je standen doorgeven zodra je instapt toch? Wat een warrig verhaal zeg, als je het zelf al niet snapt hoe moeten wij het dan snappen?
     

Deel Deze Pagina