Heb formulieren besteld! Was het al langer van plan maar daar bleef het steeds bij! Nu het onder de aandacht is gekomen wordt je weer ff met je neus op de feiten gedrukt!
Doordat ik een spieraandoening heb, dacht ik altijd dat ik mensen niet kon helpen. Maar dankzij BNN, mijn vriend en veel informatie ben ik nu eindelijk toch donor geworden. Liefs, Duveldraakje
Ik zie trouwens dat er twee mensen geen donor willen worden.. Ben toch wel heel benieuwd naar hun reden...
Ook ik heb al een hele tijd een donorcodicil. Er is toen en landelijke actie geweest en iedereen (van 16 jaar en ouder) heeft toen een formulier in de bus gehad. Ik heb hem toen meteen ingestuurd! Marian
Ik kom uit België en heb het nieuws wel gevolgd, maar ik vroeg me af of jullie het enkel over orgaandonatie hebben of ook over bloeddonatie bijvoorbeeld? Want dat mag je pas vanaf je 18de worden in België (ik weet niet hoe het bij jullie zit)? Wat houdt het in dat jullie donor zijn? Ik geef 3-maandelijks bloed en tussendoor plasma, maar is nog meer nu al mogelijk? (behalve toestemming tot donatie na het overlijden?)
ik moet zeggen dat ik ook twijfel, waarom? dat is moelijk uit te leggen, ik ben heel erg bang dat ze dan als er iets gebeurt met mij dat ze dan niet veel meer doen om mij te redden omdat ze met mijn lichaam wel 10 andere mensen mee kunnen redden. maar tot nu toe laat ik die beslissing over aan mijn man mocht er wat gebeuren. wat zal mij nu aan het denken zetten om het wel te doen ik heb de show nooit willen zien ,maar ik heb gehoord dat het nep was, want ik vind zelf wie beslist er dan wie het krijgt ,krijgt de ene kind met misschien een goede "achtergrond" het wel en die andere niet. ik vind heel veel dingen die er gebeuren erg oneerlijk. kijk mijn vader moest wachten op een hartklep terwijl holleerder of (hoe heet hij) meteen geopereerd wordt en mijn vader moest wachten terwijl mijn vader ook een noodgeval was. 101
en overigens doordat hij moest wachten heeft hij nu wel twee herseninfarten gehad, waardoor hij verlamd is geraakt, en waarschijnlijk komt het niet meer goed. dus wie bepaald het die het eerst wordt geholpen? en dat zet mij nog aan het denken.