Door de eerste sollicitatie ronde!!

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by Jolanda, Sep 13, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

Jul 26, 2005
    3,281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Vorige week kregen we hier ( in alle brievenbussen) een folder van de dirk van der broek, en dat er een nieuwe vesteging geopent zou worden hier in de buurt.
    Er waren 100 banen te verdelen, en de sollicitaties waren begonnen.

Ik wil dus na mijn bevalling graag overdag gaan werken ipv 's avonds, en kan op bepaalde dagen zowiezo werken omdat mijn vriend dan thuis is en we geen oppas nodig zijn.

Dus ik ging op internet ook solliciteren, wetende dat de kans klein is dat ik nu nog op gesprek zou mogen komen.
    Eerlijk als ik ben :oops: heb ik zelfs tijdens de eerste selectie ronde eerlijk in de sollicitatie verteld dat ik zwanger ben, en dat eerlijkheid al begint tijdens de sollicitatie.

Nu werd ik vanmiddag gebeld ( toen we lekker in een restaurantje wat aan het drinken waren bij ellert en brammert in schoonoord)
    Ja hoor, een medewerkster van Dirk van der broek.
    Dat ik ben uitgenodigd voor 30 september voor een gesprek en een kennismakingsfilm.
    Vol ongeloof heb ik haar nog gevraagd of ze zelf mijn sollicitatie doorgelezen had, ivm mijn zwangerschap, en dat ik in december uitgerekent was.
    Ja zegt ze, dat heb ik gelezen, maar ik zou niet inzien waarom dat een probleem zou moeten zijn, het is toch hartstikke leuk dat je lekker zwanger bent! :confused:
    Ze vond het gewoon hartstikke leuk voor me en zou niet weten waarom dat een probleem was!!

Toen vroeg ze ook op wat voor dagen ik allemaal zou willen werken, en ze was helemaal blij dat ik die dagen noemde.

Dus al met al was het een leuk telefoongesprek, en ben ik (ookal ben ik zwanger) door de eerste selectie ronde heen.

Ik weet wel dat het natuurlijk van beide kanten zou moeten klikken, en dat ik alsnog kan afvallen, maar dit maakte mijn dag toch nog beter dan dat hij al was.
    Dit heb ik in ieder geval al in mijn zak, en misschien hoef ik straks niet eens meer terug na mijn bevallingsverlof, naar mijn oude "verschrikkelijke leidinggevende".
    Het idee hier alleen al bij, levert zo veel minder stress op en zoveel blijdschap ( waar een mens al niet blij van kan zijn ;) )

We zullen zien hoe dit gaat lopen, maar ben nu al zoooo blij!!!

Moest ik even delen :D

2. jetteke

jetteke Bekend lid

Apr 21, 2006
    989
    0
    0
    overijssel
    Goed zeg!!!!
    Weet je ook meteen zeker dat je zwangerschap in ieder geval geen probleem zal zijn. Klinkt dan ook meteen als een goede werkgever, toch...

Succes met je gesprek!!!!

3. senseemillia

senseemillia VIP lid

Nov 20, 2005
    8,645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Hee dat is echt hartstikke goed Jolande! Ik hoop dat je de volgende ronde doorkomt. Een ding is al heel fijn dat ze niet moeilijk gaan doen in volgende ronden over je zwangerschap!

4. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Ow, wat goed zeg!! Ik hoop voor je dat het allemaal door gaat!

5. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    wauw wat een fijne werkgever zal dat worden als het allemaal doordaat.

Succes voor de volgende ronde.

6. Sanne

Sanne Fanatiek lid

Sep 18, 2005
    3,691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Das wel heel goed om te horen, dat je eens niet word beoordeelt op je zwangerschap tijdens een sollicitatie.
    Toppie meid

7. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hey dat is nog eens goed nieuws. Fijn hoor.

Kwebbel

8. duikster

duikster VIP lid

Nov 13, 2005
    5,714
    73
    48
    wow Jolanda, op naar een goed gesprek de 30e!!!

veel succes.

Karin

9. Duckie

Duckie Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    1,410
    0
    0
    He wat goed! Veel succes met de 2e ronde. Ik ben benieuwd of je er door heen komt. En het is niet onmogelijk om tijdens je zwangerschap een andere baan te vinden hoor ;) . Mij is het ook gelukt (en dat had ik NOOOOOOOIT verwacht ;) ). Na mijn zwangerschapsverlof (eind februari begin ik bij mijn nieuwe werkgever). Dus ga er voor!

10. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    oooow dit topic heb ik helemaal gemist!!

wat leuk!!
    Succes meis!!!

11. mieltje

mieltje Bekend lid

Jan 19, 2006
    913
    0
    0
    Zo zie je maar weer,
    Eerlijkheid duurt het langst!

Succes met het volgend gesprek.

Share This Page