Ik zie regelmatig een voorstukje voorbij komen op rtl 4 Dat word een programma met de nodige discussie denk ik. In het nieuwe RTL4-programma Het Beste Voor Je Kind volgen we ouders die een uitgesproken visie hebben op de opvoeding van hun kind en daarmee andere ouders willen inspireren. Het wordt een 8-delige serie over ouders die op uiteenlopende wijze hun kinderen opvoeden en grootbrengen. Ouders die kiezen voor een specifieke opvoedstijl vanuit een levensvisie, geloofsovertuiging of vanuit hun keuze voor een bepaalde levensstijl. Per aflevering komen twee gezinnen aan bod.
Ik zag het ook, ben ook wel benieuwd! Ik merk dat ik zelf nogal in mijn allergie schoot bij het stukje; " Heb je de boom bedankt dat je op hem mocht klimmen " ik ben dus heel benieuwd of het gehele verhaal mij tot andere inzichten brengt.
Haha ja dat vond ik ook zo apart. Ben dus ook best beniewd. Er is ook niks mis om op je eigen manier op te voeden, maar er zijn natuurlijk altijd mensen die doorslaan waardoor ze geen realistisch beeld meer hebben. Maar we zullen het zien.
Dat van engels/chinees leren vind ik wel wat hebben. Mijn zoon doet ook elke dag twintig minuten engels. Hebben we zo afgesproken. Hij vindt het superleuk en we genieten er allebei van. Ik vind het zelf echt balen dat ik zo belabberd engels spreek en pas toen ik dertien was ofzo voor het eerst een engels woord hoorde (bij wijze van spreken dan). Zo leert hij het spelenderwijs en dat is verder geen straf voor hem
Ik begrijp wat je bedoelt met dingen leren op jonge leeftijd, zelf baalde ik er ook van dat ik bepaalde dingen (waaronder Engels) niet op jongere leeftijd had geleerd en 'later' alsnog moest leren. Maar ik denk ook dat je het kinderen juist te makkelijk kan maken door veel dingen al op jonge leeftijd te laten leren. OT: Als dit programma op de npo werd uitgezonden had ik het zeker interessant gevonden, maar heb bij rtl altijd het idee dat het helemaal geen eerlijke tv is. Overigens heeft de npo al eens zoiets uitgezonden. Volgens mij waren dat een paar afleveringen waarbij je verschillende gezinnen met verschillende kijk op opvoeding volgen.
Ha ha...wij hadden vroeger een meester die ook zoiets met bomen had. Zo had mijn broertje eens samen et wat kinderen in de bosjes gespeeld en daarbij was een tak van een boom gesneuveld.... Zo moesten de kinderen allemaal sorry tegen de boom zeggen en bidden voor de boom Zo grappig...we plagen mijn broertje hier nog vaak mee.
Hahaha oooh nee. Opzich is het principe natuurlijk goed. Maar het is toch een wat ongemakkelijke situatie vind ik🙈
Ben heel benieuwd. Mijn zoon krijgt nu ook thuis onderwijs. Hij gaat enorm met sprongen vooruit. Hij liep al voor maar nu merken we mega sprongen
Een maand nu, maar zeker weten. Als je elke dag 1 op 1 lesgeeft dan merk je zo erg het verschil. Vooral qua ruimtelijk inzicht, rekenen en letters. Waar hij voor we begonnen bijna alle letters kende maar geen enkel idee had als je letters achter ekaar zet kan hij nu simpele woorden leze. Waar hij eerst echt bijna alles met z'n vingers telde maakt hij nu zonder nadenken plus en min sommen tot 10. Ik vind dat enorme sprongen in een maand tijd. We geven hem 5 dagen per week 3 uur les binnen en dan nog op spelenderwijs buiten les. Soms wil hij in het weekend nog extra squla maken. Ik schok er gewoon echt van. Als we hier naar een school gaan kijken ga ik toch bewuster kijken naar kleinere klassen. Want met 28 kids in een klas merk je toch dat ze niet genoeg uitgedaagd worden. En dan moet ik zeggen dat mijn kind makkelijk leert, moet je nagaan wanneer dit niet het geval is. Ik vind het best zorgwekkend.
Het zal natuurlijk ook met de leeftijd te maken hebben dat hij nu ineens de link legt tussen losse letters/cijfers en zinnen/sommen. Ga je hem wel op school doen daar? Lijkt me just wel heel leerzaam en uitdagend voor hem om native Engels (althans, Amerikaans ) te leren. Kun je zelf thuis alsnog de rest doen...