diep in de problemen ondanks bewindvoering

Discussion in 'De lounge' started by Anoniem1967, Jan 18, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anoniem1967

Anoniem1967 Actief lid

Jun 8, 2012
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedenmiddag,

Ik heb bewindvoering vanaf november (schulden en scheiding. Ex nergens te vinden. Niet ingeschreven nergens) nu is nog steeds niks geregeld en krijg ik een brief van liander dat ik word afgesloten op 30-01. Ik heb niet alleen financieel problemen en krijg hier nogal de zenuwem van. Als t door gezet gaat worden moet ik verplicht bij mijn moeder in huis vanwege 3 kleine kinderen. Ex betaald niks. Zelf kom ik er niet meer uit en krijg ik deze maand me eigen geld nog wat ik absoluut niet wil. Ik heb gevraagd of ik het per direct door mocht storten naar hun toe. De schulden blijven oplopen ik krijg wat huur zorg en kgb en een uitkering. Veel te weinig voor mijn schulden. Die van ex en dan nog vaste lasten en boodschappen. Overal zitten ze mij op de nek zelfs voor alles van ex omdat we gescheiden zijn van tafel en bed. Al 3x loonbeslag a 500 euro gehad. En nu word ik helemaal zenuwachtig. Ik heb me best gedaan ik kan t niet nog opbrengen al die zorgen.....ik sta op eenw8lijst om opgenomen te worden zoveel problemen en ik ben helemaal op ik word er moe van. Ik ben zo bang. Hoe kan t toch dat t bij mijn zus binnen 1 maand geregeld was en bij mij nog steeds helemaal niks.

Sorry voor dit onsamenhangende verhaal ik moest ff van me afschrijven

2. Anoniem1967

Anoniem1967 Actief lid

Jun 8, 2012
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wacht ook nog op de schuldhulpverlening die de bewindvoering aan t aanvragen is.

3. Kim11

Kim11 VIP lid

Mar 23, 2011
    5,960
    178
    63
    Als eerste. Haal even diep adem.

Hoe erg de problemen ook zijn, jij of je gezin gaan er niet dood van. Je overleeft het wel hoe verrot het ook mag zijn.

Probeer het een klein beetje los te laten en stuur alles door naar de bewindvoerder. Als je het idee hebt dat die bewindvoerder een prutser is zoek je een ander.

Als je zoveel schulden hebt is het misschien een goede optie om te kijken of je failliet verklaard kan worden. Dan is het 3 jaar even krap met boodschappen doen en dan ben je er vanaf. En die ex, kan een advocaat hem niet dagvaarden? Niet ingeschreven betekent een oproep via de kranten. Ook als hij niet verschijnt is er dan een rechtzaak. Zo snel mogelijk volledig scheiden zodat de helft van de schulden op zijn naam komen.

4. Kim11

Kim11 VIP lid

Mar 23, 2011
    5,960
    178
    63
    Maar bovenal: Laat je niet gek maken en blijf rustig ademen....

5. Evientje

Evientje Niet meer actief

Even rustig ademhalen. Je geeft aan dat je sinds november een bewindvoerder hebt, neem aan via een uitspraak van de rechter.
    Stuur schuldeisers een kopie van de uitspraak danwel inschrijving bij de bewindvoerder en de contact gegevens.
    Dit is zijn taak en daar moet je hem ook leggen. Hij kan misschien bezig zijn met het schuldhulpverleningstraject maar dat betekent niet dat jij het in de tussentijd alleen moet oplossen, hij is niet voor niks jouw bewindvoerder.
    Overigens met bewijs van de bewindvoerder (inschrijving/uitspraak rechter) mogen ze je niet afsluiten, ook al willen ze dat, het betekent ook dat ze geen loonbeslag mogen leggen! (Betekent niet dat se het niet proberen!)
    Zit zelf ook in een traject alleen dan minnelijk , dus zonder rechter, en bij mij werkte dit ook zo, duurde vanaf aanmelding 1,5 jaar tot ze afspraken hadden met schuldeisers (schuldeisers akkoord waren) en traject is na 9mnd ongeveer pas officieel gaan lopen. Ben er nu bijna vanaf.

Heel veel succes en vergeet voor jezelf alsjeblieft niet dat je die bewindvoerder hebt om te zorgen dat je de druk op je schouders niet zelf aan kon. Hij/zij moet er voor jouw zijn en in dit geval voor jouw opkomen.

Als je wil pb'en mag hoor!

6. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

sterkte...

7. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,058
    1,291
    113
    Nederland
    Heb je beschermingsbewind? Je betaald op dit moment dus zelf de vaste lasten? Zorg dat je je vaste lasten blijft betalen. Laat de schulden even.. je hebt een beslagvrije voet en als de schuldeiser zich daar niet aanhoudt, dan moet je dat kenbaar maken. Sommige instanties mogen alles in beslag nemen, maar als je blijft communiceren met ze dan kun je nog veel regelen.

Als jouw bewindvoerder geen stappen onderneemt, dan zou ik zelfs eens naar de gemeente stappen. Misschien dat ze je verder kunnen helpen.

Ondanks dat je een bewindvoerder hebt kunnen ze (schuldeisers) alsnog van alles. Vanaf het moment dat je in de MSNP of WSNP zit, dan mogen schuldeisers niets meer doen op de vorderingen voor de MSNP/WSNP datum.

8. Anoniem1967

Anoniem1967 Actief lid

Jun 8, 2012
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties. Ja na anderhalf jaar word ik er toch heel moe van. En de hormonen nu werken ook niet mee en vandaar dat ik dus door de bomen t bos niet zie. Ik was in oktober bij schuldhulp en heb toen zelf ook aangegeven beschermingsbewind te willen dit is dus gebeurd via de rechter. De bewind moet wspn aanvragen opnieuw . Ze zegt overal mee bezig te zijn maar de post kwam hier vandaag en had om precies te zijn 11 brieven die allemaal negatief zijn. Allemaal over geld. Wat betaald moet worden van ex en van mijzelf. Dus kan mij niet wijs gemaakt worden dat er aan gewerkt word. Niemand is op de hoogte dat ik bewind heb al bijna 3 maanden..

9. Nyn

Nyn Fanatiek lid

Jan 14, 2013
    1,008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Begin met die 11 brievenschrijvers een kopie van de uitspraak van de rechter te sturen, met de uitleg dat ze zich tot je bewindvoerder moeten wenden. Als ze niet op de hoogte zijn omdat je ze niet inlicht, blijven ze zich tot jou richten natuurlijk.

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Hun hadden allang alle schuldeisers op papier moeten hebben en hun informeren over wat de rechter heeft beslist. Keurde hij het goed dat je in schuldsanering gaat ( waarschijnlijk duurt het langer omdat ze jou ex zoeken en ook van hem geld willen?) dan kan dit met eventueel terug werkende kracht en vanuit die datum 3 tot soms 5 jaar.

Post etc meteen doorschuiven naar jou vertrouwenspersoon of de geen die jou gaat begeleiden. Zei is vanaf nu verantwoordelijk dat alles geregeld wordt. Betaal even alleen de vaste laten. Huur, gas water en zorg. Verder niks . Wat daarna over is eventueel naar schulden. Maak geen nieuwe schulden nu door opnieuw achterstand te krijgen omdat andere schulden betaald moeten worden

Heftig zeg :(. Sterkte

11. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Heb je niet iemand die je kan begeleiden hierin? Buiten bewind ook even aankloppen bij de HA en je door laten verwijzen naar maatschappelijk werkster die samen met jou alles op een rij kan zetten en eventueel jou bewindvoerder achter zijn/haar vodden zitten?

12. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,058
    1,291
    113
    Nederland
    Het kan langduren voordat je in de WSNP zit, maar ook kort. Als je niet tevreden bent over jouw bewind, dan dien een klacht bij hem/haar in. Heeft dit geen effect, dan schrijf je de rechtbank aan dat je niet tevreden bent en een andere bewind.
    wilt.
    Kijk eens hier WSNP | Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen misschien vind je hier nog meer informatie.

13. Noushka

Noushka Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    1,601
    12
    38
    overijssel
    Ik wil je alleen maar heel veel sterkte wensen!

14. emma84

emma84 Bekend lid

Dec 3, 2012
    603
    0
    0
    Twente
    Let erop dat je een beslagvrije voet hebt waar ze niet aan mogen komen! Dat is zon 90% van de bijstandsnorm. Vaak houden ze zich daar niet aan maar heb je wel recht op!

15. Traum

Traum Actief lid

Jan 13, 2014
    388
    0
    16
    Ik wil je bij deze ook heel veel sterkte wensen, begrijp goed dat je je zorgen maakt. Zag dat veel dames goede tips hebben gegeven waar je zeker wat mee kunt, en hoe moeilijk en vermoeiend het ook is overal achter aan blijven gaan. Gaat allemaal weer goed komen en zodra je in het bewind zit dan heb je ook weer wat meer rust. Komt weer goed.

16. dobbel

dobbel Fanatiek lid

Feb 12, 2009
    3,868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Je zit nog niet in de WSNP als ik het goed begrijp,

Ik wil je niet afschrikken maar binnen een maand kan het vrijwel nooit geregeld zijn, je spreekt over je zus, ik kan het me niet voorstellen.
    Bij ons heeft het bijna 2 jaar geduurd voor we in de wsnp zitten.
    Een beschermingsbewindvoerster betaald je lasten zover het kan en gaat jou (als het er is) leefgeld geven.
    Verder zal die je schulden in kaart gaan brengen, en de schuldeisers gaan aanschrijven, velen zullen gewoon jouw blijven benaderen ook al heb je een beschermingsbewindvoerster, de brieven gewoon doorsturen, plus bellen dat de brieven ondereweg zijn.

Verder is het belangrijk rustig te blijven, volgens mij kan ik je vorige topic nog herrinderen, toen was je ex nog niet spoorloos toch. dus dat is sinds kort.
    Op zich maakt het voor je aanvraag niet uit, wel is het van belang wat voor schulden het zijn, zijn het schulden die niet te goede trouw zijn dan wordt het nog een lange weg.
    Je bewindvoerster kan overgens een .... ben de naam even kwijt aanvragen, het komt er dan op neer dat ze je niet mogen afsluiten, bel haar dus maandag op en vraag haar daar naar.

verder kan je weinig doen, zorg dat je geen schulden meer maakt, betaal je vaste lasten, schuldeisers kan je even een brief sturen met de stand van zaken, plus een kopiebrief van je beschermingsbewind, laat ze weten dat je bezig bent, dit is iets wat je zelf kunt doen.
    Je moet vooral veel zelf doen, en niet afwachten en denken dat een ander het doet, hoe moeilijk ook,
    Mocht je hulp nodig hebben, zoek iemand die dat voor je wil doen. bv stichting humanitas. als je bij mij in de buurt zou wonen zou ik je best op weg willen helpen.

sterkte voor nu.

17. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

Aug 4, 2012
    2,044
    0
    0
    Wil je even sterkte wensen.

Misschien kan je zelf de schuldeisers bellen en uitleggen dat je nu in de wacht staat voor bewindvoering(schuldhulp) En dat je tot die tijd dat hun het overnemen een bedrag afspreekt wat je nu aan ze kan betalen? Of je geeft aan dat je nu juist geen afspraak tot betaling kan maken omdat je juist wacht op de schuldhulp? Ik weet hoe lastig en vermoeiend het allemaal kan zijn...Namelijk hier van dichtbij meegemaakt...Laat je niet gek maken. Dreigen met 100 brieven etc blijven ze toch altijd doen...

18. aurora5

aurora5 Bekend lid

Oct 26, 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb even gekeken naar je vorige berichten die je in het verleden hebt geplaatst. Lees dat je al lange tijd in een rot situatie zit met je ex. En je psychisch niet lekker in je vel zit. Vind het rot voor je maar vraag me wel iets af....Waarom weer zwanger worden, je trok het al niet en nu al helemaal niet meer...begrijp niet waarom je dan deze keus hebt gemaakt om voor een 4e kindje te gaan?

19. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,058
    1,291
    113
    Nederland
    Inderdaad wat Dobbel zegt, blijf er zelf er bovenop zitten. Ondanks dat je beschermingsbewind hebt. Je bent en blijft wel zelf verantwoordelijk. Ga niet bij de pakken neer zetten, schouders eronder! Het is een lange weg, zwaar, maar je kunt het!

20. Anoniem1967

Anoniem1967 Actief lid

Jun 8, 2012
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat van dit 4e kindje heb ik al eens uitgelegt in een ander topic en ga ik niet in elk topic uitleggen. De overige reacties bedankt voor t mee denken en jullie reacties

Share This Page