Vandaag eens gedaan met de lengteberekening voor onze oudste; Geschatte lengte wordt 1m67 op basis van haar groei nu en het gemiddelde van ons is 1m71 Wij zijn 1m86 en 1m72 dat wordt meegenomen in de berekening. Zelf zal ze nu rond de 100cm zijn en volgens TNO is dat 4 cm kleiner dan 'gemiddeld' Hebben jullie dat wel eens gedaan?
https://www.tno.nl/nl/aandachtsgebieden/gezond-leven/prevention-work-health/gezond-en-veilig-opgroeien/groeicalculator-voor-ouders/
Ja heb ik ook wel ingevuld.. Ik ben 1.58 en man is 1.85 Onze dochter wordt geschat op 1.67 ( op basis van haar lengte nu) en zoon op 1.83 ( ook op basis van zijn lengte nu)
Ja wel eens gedaan en net weer, komt hetzelfde uit als een jaar ofzo terug. Ik ben 1.68 en mijn man 1.85, gemiddelde is 1.71 geloof ik en de kinderen worden volgens de berekening 1.66.
ik heb het (nog) niet gedaan. Ik weet wel dat het cb bij ons een schattig maakt, maar daarbij ook rekening houdt met het groeiritme van de ouders. zo was ik langer dan gemiddeld, tot in op mijn tiende ongesteld werd en stopte ik snel met groeien en uiteindelijk ben ik niet groter geworden dan 1.67m. Dus nu mijn dochter lang is, roepen ze niet gelijk dat ze vast heel lang wordt.
Ik vind het eerlijk gezegd een bijzondere uitkomst, wij zijn 1.81 en 1.83. Voorspelling op basis van onze lengte is 1.74. Een zoon zou 1.87 worden...
Nu wel We mogen hier elke dag wel aan zn benen gaan trekken. Hij wordt 1.70 . Mijn dochter wordt 1.65 Man is 185 en ik 164
Ik geloof dat we na heel wat jaartjes alleen maar smurfen op de wereld hebben als alle kinderen kleiner worden dan de ouders.
De oudste; De te verwachten eindlengte op basis van de lengte van de ouders (1,68 & 1,89) is 171,4 cm. (Al moeten we hier vals spelen omdat we de lengte van de donor niet weten, ik heb gewoon man's lengte ingevuld). Uw kind is nu 106,5 cm. lang. Dit is 4,5 cm. onder het gemiddelde van meisjes van ca. 5 jaar. 16% is korter en 84% is langer. De te verwachten eindlengte op basis van de huidige meting is 166 cm. En de jongste; De te verwachten eindlengte op basis van de lengte van de ouders is 184,6 cm. Uw kind is nu 85 cm. lang. Dit is 0 cm. onder het gemiddelde van jongens van ca. 2 jaar. 50% is korter en 50% is langer. De te verwachten eindlengte op basis van de huidige meting is 184 cm.
Ik ben 1.67, ml 1.85. verwachte lengte op basis van ouders 1.69 Verwachte lengte op basis van lengte nu 1.72
De oudste wordt geschat op 161...ze is in feb door de schoolarts gemeten...ze was toen 1.10 Volgens hen 12 cm onder het gemiddelde??
Mijn ouders zijn beide 1.60 Ik ben 1.58...zusje 1.62 en mijn kleine broertje is 1.80 Hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen....
Het is natuurlijk maar een schatting. Bij mij schatte de schoolarts destijds dat ik 1.60 zou worden maar ik ben toch mooi tot 1.70 doorgegroeid
"Te verwachten eindlengte op basis van de lengte van de ouders is 191,4 cm. Uw kind is nu 105 cm. lang. Dit is 4 cm. boven het gemiddelde van jongens van ca. 3 jaar. 86% is korter en 14% is langer. De te verwachten eindlengte op basis van de huidige meting is189 cm" We gaan het zien...
De verwachte eindlengte van mijn dochter is 1.61 m. Vind ik nog redelijk positief, als ik de groeicurve doortrek kom ik iets lager uit. Op basis van onze lengte (1.68 en 1.75m) was de verwachting 1.67 m. Bij zoonlief was de laatste keer dat hij gemeten is de verwachting 1.79m. Hij zat toen op de lijn die je zou verwachten op basis van onze lengte.
De verwachte eindlengte voor mijn zoontjes op basis van onze lengte is 185 en die groeilijn volgen ze ook precies. Grappig
Onze oudste komt volgens deze site uit op 1,87. Ik ben 1,77 en mijn vriend is 1,84. Het consultatieburo schatte op basis van onze lengtes ongeveer 1,90. Dat komt dus aardig in de buurt. Het grappige is dat mijn zoontje tot hij 3 jaar was, een klein mannetje was. Altijd rond de -1 lijn. Vanaf z'n derde is hij flink langer geworden. Hij heeft nog wel kleine voeten, maat 26. Hij is inmiddels 4,5 jaar oud. Ook dat heeft hij van z'n ouders, ik heb schoenmaat 37 en mijn vriend schoenmaat 42.
Zo heb ik het nog nooit berekend. Ik wist dat Emma kleiner was als gemiddeld , maar niet zo klein als er staat. Ze is 11 cm korter als gemiddeld meisje van 6 (volgende maand wordt ze 6) 1% is korter en 99% is langer. Ze wordt naar berekening 169 (valt dus wel mee) Julia is in vergelijking wat langer. Ze is 3 cm korter als gemiddeld . 27% is korter en 73% is langer. Maar ook zij wordt 1.69 Leuk dit eens te zien zo. Ben benieuwd of het gaat kloppen.