voor de nieuwe "huisvrouwen"onder ons

Discussion in 'Algemene clubs' started by lovelymom, Feb 24, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

Nov 30, 2011
    3,798
    0
    0
    nav topic over dat huisvrouwen niet gewaardeerd worden
    leek het me eigenlij gewoon leuk om hier gezellig met elkaar te praten
    er bestaat al een thuisblijf mama topic maar die meiden kletsen al zolang(no offence) maar het lijkt me leuk om in contact te komen met meiden die net gestopt zijn met werken om lekker te gaan huisvrouwen !!

2. Triskele

Triskele Niet meer actief

nou ik huisvrouw bep wel mee hoor ;)

3. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

Nov 30, 2011
    3,798
    0
    0
    gezellig huisvrouw hahahaha:p

4. Triskele

Ik heb het vandaag echt megarustig, heb maar 1 kind, de andere is "werken" met papa (maar kreeg net een smsje dat ie in de auto lag te pitten haha dus papa heeft het ook rustig) vind ie altijd zo leuk een dagje met papa mee werken en het is vakantie dus dan kan het..

Dit deden wij vroeger ook regelmatig bij mijn vader..

Dus ons meisje is heerlijk aan het spelen want ja ze word een keer niet geklierd door haar broer steeds, dus ze komt overal aan toe, nu is ze even Kleine Bill aan het kijken (om een of andere reden vind ze dat geweldig haha)

5. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

Nov 30, 2011
    3,798
    0
    0
    hier liggen ze allebei op bed dus heb het nu ook even rustig
    me dochter die is 2 weken geleden geopereerd aan haar keelamandelen maar die rot narcose die werkt zolang door dus ligt ze lekker op bed
    en me zoontje die slaapt smiddags altijd nog
    dus even me- time zo nog wel even stofzuigen en dweilen
    we gaan het weekend naar me ouders dus is het wel lekker dat het opgeruimd en netjes is als we terug komen !

o dat is wel lekker met papa mee
    voor me dochter is dat helemaal niks haha die kan echt niet heel de tijd stil zitten haha

6. Triskele

hebben mijn kids gelukkig geen last van tot nu toe elk jaar onder narcose geweest (amandelen, buisjes e.d.) maar zijn binnen 5 minuten wakker, nog een paar dagen wat moe en dan is het wel over.. lijkt me rot als het zo lang doorwerkt..

7. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

Nov 30, 2011
    3,798
    0
    0
    pff ja is niet leuk hoor als ze naar de psz is geweest is ze zoo moe dinsdag was ze om kwart voor 6 in slaap gevallen heb er maar al slapend overgelegd en de volgende dag was ze pas om half 8 wakker dus ze was echt vreselijk moe
    N.oa is nu 3 x onder narcose geweest en 3x heeft het echt 6 weken geduurd voor ze er boven op was
    tis dat het voor een goed doel is maar leuk is anders !

maarre zit jij al thuis vanaf het moment dat je zoon geboren is of ben je daarna pas gestopt?
    ik zelf zit pas vanaf november thuis
    en vind nu pas me draai en krijg ik het voor me gevoel steeds drukker hahah

8. Triskele

Ik heb altijd aan huis gewerkt (eigen zaak) met ongeveer 1 jaar ging onze zoon 2 ochtenden naar KDV (ik dacht dat is leuk voor hem kan ie spelen) maar dat gaf problemen. Toen bleek met 2,5 jaar dat ie zeer slechthorend was (zoveel zooi achter zijn oren dat ie maar voor 15% kon horen) en daardoor veel achterstand opgelopen (geloof me ik was al maanden aan het vechten om verder te laten kijken dan alleen AB kuren hoor) toen zou die volgende de instanties naar een medische KDV moeten (fulltime, 5 dagen per week) maar dat hebben we geweigerd, ik vond hem veel te jong daarvoor, ik ben toen gestopt, toevallig kwam onze dochter toen ook in ons leven.

En na intensieve trainingen, logopedie, fysio, speciaal programma op PSZ dan mocht ie 4 keer per week ipv 2 keer heeft ie zijn achterstand ingehaald tot een redelijk niveau.

Hij heeft nu nog wel problemen hoor maar zit op een normale school (wat ze allemaal zeiden wat niet kon) we zijn nu nog wel aan het kijken wat voor hem het beste is maar wilde hem toen ie 2,5 jaar was een eigen kans geven om het in te halen en niet meteen een stempel erop te plakken zeg maar.

Nu word ie 5 dit jaar en kunnen we wat verder kijken naar zijn gedrag, komt het van het slechte gehoor tijdenlang of is het toch wat onderliggends en heeft ie meer begeleiding nodig..

Maar hij is dus alles behalve makkelijk ;) mijn dochter daarentegen die kan wel eens lekkere diva zijn maar zoals vandaag heb ik haar alleen en geen werk aan, we hebben net even gegeten en nu wilde ze een of ander schaap op televisie zien, ze geniet duidelijk even van de rust.

Ik ben wel weer van plan als ze allebei op school zitten om wat voor mezelf te doen, ik maak nu ook wel forums, webshopjes e.d. dus houd mn hersens wel bezig ;)

9. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

Nov 30, 2011
    3,798
    0
    0
    het lijkt wel of we dezelfde kinderen hebben!

ik heb net 5 maanden intensief programma achter de rug met me dochter! ze heeft een regulatiestoornis en voelt andere emoties heel goed aan
    ook kan ze niet tegen veranderingen
    dus ze werd zo onrustig wanneer ze nou naar de oppas moest of niet wie haar dan op ging halen of ze wel werd opgehaald enzz,,
    ze zit ook 4 halve dagen op de psz (vve) om haal sociaal emotionele ontwikkeling bij te spijkeren

daarintegen is mijn zoon ook heel makkelijk, heeft ook zo zijn nukken maar als N.oa op school zit dan heb je geen kind aan hem hahaha

ik hou mijn ogen ook wel open ben zelf nu bezig met een cursus thuiskapper
    om zo hier en daar wat bij te spijkeren en gewoon weg iets voor mezelf te hebben

maar lijkt me ook zwaar als je zoontje zo slecht hoorde
    hoop dat met zijn gedrag het ook wel goed komt en als die begeleiding nodig heeft komt dat ook wel weer goed ! er is genoeg hulp
    maar wel goed dat hij gewoon op een normale school zit
    die kleintjes kunnen het wel en hebben niet zo nodig een stempeltje nodig!

10. tulip

tulip Niet meer actief

ik bep ook wel mee hoor, deze huisvrouw is vandaag bij de hhb geweest en heeft kindje bij oma gebracht, toen bij opa en oma blijven eten en nu languit met de beentjes op de bank;)

11. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Wat heerlijk burgerlijk! Ik had ook wel willen gaan, maar heb er momenteel de puf niet voor. Misschien volgend jaar :D

Ik ben, maar dat wisten jullie al ;), ook een "huisvrouw"(wel een barslechte, heb een hekel aan poetsen, maar dat zou ik ook hebben als ik wel buitenshuis werkte). Maar niet echt nieuw hoor :) Ik ben in december 2009 afgestudeerd en sindsdien ben ik 'thuis' met mijn zoontje. En eigenlijk moet ik nu heel nodig naar bed, maar ik geniet zo van de rust nu hij slaapt :D Toch ga ik hoor, ik lees morgen jullie verhalen, nu de concentratie niet meer. Trusten!

12. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

Nov 30, 2011
    3,798
    0
    0
    Gezellig hoor al wat nieuwe meiden
    Wij zitten lekker bij me ouders en o wat ben ik slecht
    Wnt me moeder gaat er nu elke ochtend uit haha dus deze papa en mama kunnen lekker uitslapen ook wel is lekker !

13. tulip

tulip Niet meer actief

ja he, het was heerlijk, meisje vroeg wel meteen toen ik thuiskwam: mama, wat heb je voor mij gekocht??:D Gelukkig 2 rokjes voor dr van 4 funky flavours..

Ik ben wel een nieuwe eigenlijk. Ik ben op straat gezet toen ik 7 maanden zwanger was door mn baas en ben toen gaan solliciteren. Heb pas werk gevonden een week voor mn meisje 1 werd. Heb bijna precies 2 jaar gewerkt en ben vlak voor haar derde verjaardag weer gestopt. Voelde gewoon beter om lekker thuis te zijn. Ik denk ook nog wel eens dat ik eerder wel wilde gaan werken toen ik ontslagen ben omdat ik niet vrijwillig op straat stond. Dat het toen niet echt mn eigen keuze geweest is ofzo.

14. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

Nov 30, 2011
    3,798
    0
    0
    goeiemorgen

wat leuk allemaal om te horen hoe jullie besloten hebben om te stoppen met werken

hier is het vakantie dus even niet 8 x op en neer naar school en geen korfbal gewoon lekker een weekje om bij te komen heerlijk

15. tulip

tulip Niet meer actief

Lovelymom, lekker hoor. Hier nog geen vakanties enz.

16. Triskele

Hier is vakantie weer afgelopen, gelukkig weer een beetje ritme terug haha...

17. marjon 2

marjon 2 VIP lid

Jul 23, 2008
    13,211
    0
    36
    in mijn vel
    ik wil ook wel meebeppen , maar ben jammer genoeg part time huisvrouw ;) , zou best full time willen huisvrouwen , maar meneer de hypotheek wil toch zijn centjes .....maar das vast niet erg , toch

18. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

Nov 30, 2011
    3,798
    0
    0
    kom de gezellig bij ! .

maar ritme is ook wel lekker hoor :p
    ik zit nu even lekker op me gat !!
    en ben even lekker niks aan het doen
    gister bij vrienden geweest en daar wou T niet slapen
    dus die is strontje chagerijnig dus zoo brood eten en lekker met zijn alle naar bed

19. marjon 2

marjon 2 VIP lid

Jul 23, 2008
    13,211
    0
    36
    in mijn vel
    Lekker hoor ff met z'n allen op bed !!! Komt er hier niet meer van met 3 kids !!!

Zal ff een kleine intro doen:

Ben MArjon(37) , getrouwd en 3 kindjes , Thijme , Tara en Marot , tussen Tara en MArit heb ik een bbz, ma en een mk gehad ....
    We zijn met Marit aan het dokteren omdat ze zo licht blijft , ze is nu 22 maanden en denk ong 9400 gr en 85 cm ...

Ik werk ong 21 a 22 uur hier in de buurt super als manusje van alles , overal inzetbaar , heel leuk , maar huisvrouwtje spelen vind ik leuker !!

20. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ook ik ben domestic manager!:D

Vanochtend mocht zoonlief weer lekker naar de psz na een week vakantie. Dus snel even het huis opgepoetst, de dieren verzorgd, lekker 2 bakkies cappuccino met NU.nl en ZP en nog even met de honden uit geweest. Toen zoon opgehaald en boodschappen gedaan. Thuis lekker brood en fruit gegeten. Zoon was 's middags heerlijk met zijn treinbaan in de weer, kan eindelijk goed zelfstandig spelen, heerlijk is dat. Nog even snel gezogen, want de honden verliezen hun wintervacht, toen de afwas gedaan, weer met de honden uit en samen met zoontje chili con carne gemaakt. Doen jullie kinderen dat ook; helpen met eten koken? Ik laat hem alle groentes snijden met zijn mesje van het peuterbestek en hij mag in de pan roeren.
    Toen mocht zoon nog even met papa onder de douche, kon ik snel de was opvouwen, daarna gevoed en rust! Nou ja; ik moet eigenlijk wat administratie doen, maar heb geen zin, dus dat schuif ik door naar morgen.
    Ga nu nog even met mijn man thee drinken en even de dag doornemen en dan proberen vroeg naar bed, want ik ben moe.

Share This Page