Dit klopt absoluut niet! Het is zo dat bij RBB (de verkoper) de bewijsplicht ligt dat ze je bestelling hebben verzonden EN deze bij de juiste ontvanger (de koper) is bezorgd. Verzending is immers voor risico van het bedrijf en schade(het niet aankomen van je bestelling) is dan ook voor risico van RBB. Dit is zo in de wet vastgelegd om de consument te beschermen. Bovendien zie ik het volgende staan in hun algemene voorwaarden: 6.2 De uiterste leveringstermijn is 10 dagen na ontvangst van de betaling, behalve voor zover de vertraging niet aan Rainbowbabies kan worden toegerekend. Ik zou even tot dinsdagochtend (redelijke termijn) een reactie van RBB afwachten en afhankelijk van hun bericht per e-mail of eventueel aangetekende brief je geld terugvorderen. Alleen de enkele bewering van RBB dat ze je bestelling hebben vertsuurd is dus volstrekt onvoldoende. Als je hulp nodig hebt met een brief dan pb je me maar. Succes!
Toen ik de eerste keer een mail stuurde duurde het 2 dagen voordat ik iets terug en toen ik daar weer op had gereageerd duurde het drie dagen ivm de drukte , die zal nu afgelopen zijn dus denk dat je maandag wel bericht zal krijgen, dat hoop ik tenminste maar zoals ik al zei normaal nooit problemen met rrb maar vond het erg jammer dat ik een shirtje had besteld en niet kreeg voor mijn zoontjes verjaardag met ik ben nu 2.
ik heb ooit ook eens een klein probleempje gehad (lees te snel betaald en de comp afgesloten) ik zou gewoon bellen want ze komen over daar als een heel meelevent bedrijf...heb hier zelf verhalen gelezen van mensen die een t shirt (eigenschuld) te klein hadden gekocht en konden het zonder problemen terug sturen....aan de tel kan je toch beter je verhaal kwijt met wat meer emoties succes!!!
Maar als je bericht hebt gehad dat het verzonden is dan zou ik denken dat er ergens bij tnt iets mis is gegaan en daar kan RBB op zich niets aan doen. Al is het voor jullie wel heel erg lullig natuurlijk. Lang niet alles wat verzonden is komt goed aan. Zeker omdat je 14 dec al bericht hebt gehad dat het verzonden is.
Als het via brievenbuspost is verzonden kan het misschien zo zijn dat iemand het pakketje gestolen heeft Uit de fietstas van de postbode? Of gewoon de postbode of medewerker van tnt zelf.. Als er geen nummer of iets op staat kan je er helaas moeilijk achter komen waar het pakje nu is.. Vind het daarom altijd wel riskant om voor grote bedragen (vind 37 euro behoorlijk wat geld) via internet te bestellen. Ik doe het zelf ook wel, meestal gaat het goed.. maar niet altijd dus. Maarja, vind dat het bedrijf (RBB)uiteindelijk wel aansprakelijk is voor de schade, of er moet duidelijk in hun voorwaarden staan dat ze niet aansprakelijk zijn voor pakjes die kwijtraken in de post..
Het adres klopte, hebben wij als eerste gecontroleerd. Ik baal echt enorm, nu had ik geen leuk cadeau voor schoonzusje (is zwanger en ik had achternaam van de baby junior neergezet) wat gewoon heel leuk had geweest en voor de jongens een kerst shirtje. Ik vind het ook een behoorlijk bedrag om kwijt te raken :x
Oke, dat wist ik niet Ik heb die tekst alleen wel vaker gezien bij de voorwaarden van kleine webwinkels, dus d8 dat het wel mocht.
maar dan kan een consument toch net zo goed zeggen dat ze iets niet hebben ontvangen...hoe word een bedrijf dan beschermt?
Ben ik ook wel benieuwd naar. Ts...als ik jou was zou ik morgen even met Rbb bellen, je verhaal uitleggen en samen tot een oplossing komen. Kwebbel
Ik heb al vaak bij rainbow babies besteld en altijd alles keurig gehad. Een keer heb ik vergeten vooruit te betalen en toen ik daar achter kwam was het nog 2 dagen voordat mijn zoon jarig was en het was een verjaardagshirt. Ik heb toen meteen gebeld en uitgelgd dat ik vergeten was vooruit te betalen en dat ik bang was dat het nu te laat zou komen. Ik heb toen meteen betaald en zij belde me een uur later terug om te zeggen dat het dezelfde dag nog op de post ging. Toppie dus. Dus mijn opmerking is nog even....heb je wel vooruit betaald, want ze sturen niets op als je niet betaald hebt???
Daarom sturen de meeste bedrijven toch wel een pakket per aangetekende post, zeker vanaf een bepaalde waarde, dan hebben ze aan de handtekening die jij als koper zet uiteraard voldoende bewijs. Als het bedrijf niet kan bewijzen dat jij als koper de zending hebt ontvangen dan hebben ze dus "pech" als jij beweert je aankoop niet te hebben ontvangen. Dat is het risico dat zij dan lopen. Ik had het een paar jaar geleden toen ik een geheugenkaartje had besteld , bij een bekend bedrijf trouwens. Ze hadden het in een gewone envelop verstuurd en ik had het niet ontvangen. Ik heb dit toen uiteraard aangegeven en toen zijn ze het e.e.a. gaan uitzoeken, ook bij TNT. Ze moesten uiteindelijk toch kosteloos een nieuw kaartje sturen omdat zij niet hard konden maken dat het bezorgd was. De tweede keer waren ze zo slim om het aangetekend te versturen.
Ja je kan als bedrijf er voor kiezen iets verzekerd te verzenden of aangetekend oid, het scheelt maar een paar euro en dan heb je dit soort dingen dus niet. tot op heden nog niks van ze vernomen. Ik wacht vandaag mijn email nog af........
Ik zou even bellen, denk dat dit meer effect heeft dan het per e-mail te doen en wie weet kom je direct met hun samen tot een oplossing?
Het is inderdaad het risico van de verkoper. Ik heb bij TNT ( toen nog PTT) gewerkt en bij de afdeling pakketten. Daar kunnen de verzenders een onderzoek opstarten en niet de ontvanger. Ik vind het trouwens zeer slechte service. Als jij al op 24 december zegt niks ontvangen te hebben vind ik wel dat je de 27e iets van hun moest horen. Of ze nu wel of niet een oplossing hebben. Je kunt inderdaad gewoon je geld terug krijgen.
Niks gehoord, email verzonden krijg ik een bericht dat de klantenservice tot 4 januari is gesloten!!!!! Ik heb terug gemaild dat ik het een erg slechte service noem en zeker niks meer bij ze bestel en dat ik een oplossing verwacht.
balen zeg... ben dit zelf niet gewend van ze... bestel er regelmatig en zelf erg tevreden.. benieuwd hoe ze het oplossen.. succes!