Ik vroeg me iets af ( komt meer door een opmerking van schoonzus ) Om je kind op een peuterspeelzaal te doen heb je toch geen baan nodig?? Mijn vriend heeft natuurlijk wel een baan, maar ik dan bedoel ik. Ik heb geen baan en zit thuis bij mijn kindjes. Vind het wel leuk voor mijn oudste om hem naar de peuterspeelzaal te doen.
Neehoor, je kan je kindje meestal vanaf een jaar of 2 opgeven. Vaak is de bijdrage inkomensafhankelijk (al wil dit per regio ook erg sterk wisselen). Gewoon even informeren bij de instantie die plaatsing in jullie regio regelt.
meestal gaan kinderen waarvan 1 ouder gewoon thuis is en niet werkt juist naar een psz..... de tijden zijn namelijk niet te combineren met een baan.....
Ik ben ook thuis bij de kinderen en daarom gaat de oudste naar de PSZ EDIT: over een maandje dan hè..
thanks dames!! mijn schoonzus vroeg dus of ik een baan had en waarom ik hem op de psz doe.? Zij is nog al een apart figuur hoor haha. Maar goed. Ik vind het voor mijn zoontje dus wel leuk. Hij is 2,5. Ik vind het wel goed voor zijn ontwikkeling enzo. Ook dat hij met andere kindjes kan spelen enzo. Heb zelf niet veel vriendinnen die moeder zijn dus ja. Ik merk dat als ik naar de speeltuin gaat hij graag met andere kindjes speelt enzo maar om nou elke dag in de speeltuin te zitten
Dit is precies de reden waarom veel kinderen naar een PSZ gaan. Anders is het vrij lastig leren omgaan met anderen!
Ja idd Loesje. Het leren delen enzo weet je.. het omgaan met andere kinderen. Ook een beetje voor mezelf hihi, contact met andere moeders.
peuterspeelzaal is iets anders kan kinderopvang en inderdaad je hoeft er niet voor te werken. peuterspeelzaal is gewoon een soort voorschool. mijn dochter vond het geweldig en zoontje gaat nu ook en vind het ook egr leuk. omgang met leeftijdgenootjes en leren daarbij ook is dingen doormiddel van thema's als kleur, vormen winter etc een kind gaat 2 a 3 dagdelen van z'n 3 uurtjes per dagdeel. is dus niet te doen als je het als opvang moet zien
Lekker laten zeuren die schoonzus van je Een peuterspeelzaal is inderdaad iets anders dan kinderopvang. De psz is gericht op de ontwikkeling van je kind zodat het alvast wat basisvaardigheden aanleert en de overgang naar de basisschool minder groot is. Dus je kindje lekker laten gaan en niks aantrekken van haar
qua voorbereiding op de basisschool verschilt de psz niet met een fatsoenlijk kdv. Die zijn nu ook verplicht met VvE te werken en dat maakt dus niks uit. Het enige verschil is dat ze op een kdv de hele dag kunnen komen en dus ook eten en slapen.
Hierook een thuismoeder. Onze dochter zit er ook op. Ze heeft het altijd heel erg naar de zin. Ik vind het wel goed voor sociale ontwikkeling en een kan zestraks misschien beter wennen aan de basisschool.
ik denk dat ze in de war is met kinderopvang. Ze begon erover dat het een heel hoop geld kost.. Ze heeft altijd op alles wel iets aan te merken hoor. De peuterspeelzaal waar mijn zoontje dan heen gaat zit vast aan een basisschool en hij kan dan vanuit de peuterspeelzaal doorstromen dus dat is wel makkelijk.
ik denk ook dat ze in de war is esmeralda. gevalletje iets horen rammelen maar niet weten waar de klepel hangt.