He meis, Zag dat je vandaag de intake hebt voor IVF. Hoe is het gegaan? Zijn jullie er rijp voor om je op deze behandeling te storten? Hebben ze alles goed uitgelegd? en het belangrijkste: hoe voelt het voor jullie? Ik hoop dat jullie tevreden het pand hebben kunnen verlaten! Liefs Elmo'tje
Hee wat lief dat je komt vragen! Ik moet je het antwoord nog even schuldig blijven want de afspraak staat voor vanmiddag. Maar ik zal laten weten hoe het is gegaan. Maakte me (belachelijk) blijkbaar zenuwachtig voor dit gesprek. Heb hele nacht niet kunnen slapen. Mannetje overigens ook niet. We gingen pas om half vijf slapen en mannetje moest anderhalf uur later weer op. Ik heb gelukkig nog kunnen liggen tot een uurtje of 11. Pfff, waarom maak je je zo druk om alleen maar een gesprek zou je denken!? Allerlei vragen spoken door mijn hoofd en ik hoop dat het vanmiddag een heel eind duidelijker wordt voor ons. Tot later.
Nou meid, Kan ik me best voorstellen hoor! Als je nog helemaal niet bekend bent met IVF is dat best logisch denk ik. Nu je toch nog tijd hebt kan je al de vragen die je hebt opschrijven en vooral het briefje meenemen! Hoe laat zijn jullie aan de beurt? Heel veel succes! Elmo
Heel veel succes gewenst vandaag Aldonza! En logisch dat je niet goed geslapen hebt, er gaat zoveel nieuws gebeuren. Hoop dat IVF HET is voor jullie meis! Dikke knuffel
Dankjullie voor jullie lieve berichtjes... Het gesprek ging goed. Uitgebreide info gehad. Maar wel allemaal duidelijk. Het komt er nu op neer dat als ik tegen 22 december ongi wordt we gelijk bellen en dan horen of we in jan mogen starten. Ws is het dan wel druk, behalve met de winterstop, heeft het vooral te maken dat 1e ivf vanaf januari 2007 in basispakket zit.....dus ik moet zorgen dat ik meteen aan de foon hang als ik ongi ben. Ach en anders zullen we ws in februari starten....daar hield ik eigenlijk al rekening mee. Nu dus eerst maandje rust....voorbereiden met nog eens info goed door te nemen, iets vinden waardoor ik me goed kan ontspannen (acupunctuur en tai chi ws) en beginnen met voldoende te drinken....Kom nu al vaak niet aan de 2 liter, maar is voor dan toch wel slimmer om dat wel te doen. Ga nu lekker met mannetje op de bank hangen....grote pot thee en vroeg ons bedje in....nogmaals bedankt voor jullie woorden.
Fijn dat jullie veel en vooral duidelijke info hebben gekregen meis! Kunnen ze je niet vast gewoon op de lijst zetten voor januari? Hoezo gaan ze pas kijken of je er nog tussen kan als je belt... Ik hoop dat jullie snel het geluk tegemoet gaan! Veel suc6 alvast!
Wat goed meid! Ben blij dat het goed en verhelderend is geweest! Ga jij trouwens niet eerst aan de pil? Wij (lees ik) wel...daardoor weten ze nu al waneer ik kan starten. Nou ja, ieder zijn eigen protocol zal ik maar zeggen! Liefs Elmo
Nou inderdaad...we hebben al een strategische plek bedacht om dat kreng niet te vergeten....slik dat ding al ruim drie jaar niet meer Dinsdag hoor ik wanneer te beginnen...het is voor mijn gevoel toch het begin van de nieuwe ronde! Elmo
Kan ik me voorstellen dat je de neiging hebt om 'm te vergeten...Fijn dat daarmee de nieuwe ronde al langzaam gaat beginnen. Ook voor jou alvast dikke duimen
Elmo zou ook iets voor mij zijn om dan ineens de pil te vergeten. Maar nee, ik hoef niet aan de pil. Wel wordt de maand voorafgaand aan de eigenlijke behandeling (dus maand waarin ik met deca start aangeraden om voorbehoedsmiddelen te gebruiken. In ons ziekenhuis is het zo dat je dus geplaatst bent op lijst. Als ik ongesteld wordt moet ik dit zo snel mogelijk melden en dan krijg je te horen of je in die maand kan starten met behandeling. Theoretisch zou dit dus januari kunnen zijn, maar als het voor dan al vol zit zal ik een maand moeten wachten (het is niet zo dat het hierdoor maanden later kan worden hoor). Weet verder niet het precieze systeem, maar het kan dus zijn dat je een maand later begint ivm drukte. Dus misschien in januari en anders start ik in februari. Ja ElviraR leek mij ook een raar idee om aan de pil te moeten omdat je niet zwanger mag zijn als je aan de behandelinig begint om zwanger te raken. Weet dat het zo kan zijn, maar klinkt idd heel dubbel. Elmo jij weet dus dinsdag meer, maar je weet iig al dat je in februari dan zal starten met deca...heb jij dan al data vastliggen?
Hoi, Wat fijn dat jullie gesprek verhelderend is geweest en dat jullie relatief snel mogen starten. Heel veel succes. Liefs, Elvira
Wij krijgen de pil niet om niet zwanger te worden maar om je eigen cyclus stil te leggen. Omdat ik de pil ga slikken kunnen zij precies bepalen waneer mijn lichaam wat doet. In wk 5 kan ik dus beginnnen...met de pil kunnen zij er dus voor zorgen dat ik dat precies op het punt ben waar zij willen dat ik ben Slim he hihi Dinsdag hoor ik dus wanneer met de pil te starten en wanneer ik mijn uitgangsecho heb. De start is dus sowieso in wk 5 Elmo
Ja, dat haad ik er wel uit begrepen hoor Alleen een raar idee op zich dat je de pil gaat slikken....Wel handig idd qua timing. Suc6 hoor meissie!
Ik had ook meer het idee dat Aldonza dat niet had begrepen... Maar ik kan me dat wel goed voorstellen hoor...