Dag meiden! Sinds ik klein ben heb ik altijd al een slechte rug gehad.. Door me slechte rug heb ik sinds 3 weken ook bekken instabiliteit.. In deze 3 weken is het van kleine puntjes van vermoeidheidsgevoel gegaan naar moeite en pijn bij het lopen Ik heb al fysio en oefeningen en een heupband.. maar graag hoor ik van andere dames nog hoe zij er verder mee omgaan. Ik heb tot nu toe een hele leuke en fijne zwangerschap zonder problemen gehad off kwaaltjes.. en zou het heel erg vinden als ik straks door die stomme rugpijn , de hele zomer binnen moet blijven zitten.. Alvast bedankt!
Ik zit al vanaf 14 weken thuis met bekken instabiliteit en tis idd behoorlijk vervelend... Ik zou de bekkenband niet veel dragen alleen al t echt nodig is anders word alles alleen maar zwakker... Alles gedoseerd doen in huis ... Pak je rust ... En let op met tillen etc..
Hier geen tips! Loop ook bij de fysio en heb oefeningen mee naar huis gekregen tot nu toe werkt het nog niet echt en lijkt het met de dag erger te worden.
Wat vervelend meiden! Ik probeer nu.ook elke dag een stukkie te lopen buiten om alles wat sterker te maken.. maar het gedoe lijkt hierdoor juist erger te worden..
Ik lees even mee! Ben overigens ook wel benieuwd hoe BI precies aanvoelt? Ik heb zelf het idee dat het hier helaas ook zo ver is. Zelf heb ik ook een erg slechte rug en daar heb ik veel meer last van, ook in mijn rechterbil, stuitje, heupen en in mijn liezen heb ik meer en meer pijn. Zeker na activiteiten of juist geruime tijd stilzitten of liggen. Hoe kom je er achter dat het dit ook daadwerkelijk is? Toch maar even langs de fysio?
Genoeg rust nemen!! Ik ben te lang door gelopen en niet naar mijn lichaam geluisterd en zit nu thuis met bedrust... Dat wil je echt niet
@2bemama Zeker naar de fysio gaan! Je krijgt dan oefeningen om het proces iets te vertragen.. @melief Wat voor bedrust heb je dan nu opgelegd gekregen? Een paar daagjes relaxen, of tot het einde van je zwangerschap echt op bed blijven liggen?
Op bed liggen tot het einde, alleen even zitten om te eten. Misschien dat ik over een paar weken wat langer mag zitten, maar geen terrasje meer, even shoppen en alles...
Ja herken het zeker! Bij mij begon het dus met rugklachten die nieuw voor mij waren.. vervolgens bij lang zitten of slapen, kreeg ik een vermoeid gevoep in mijn heupen en bekkenn uiteindelijk met veel bezig zijn ga je het in je heupen/bekken voelen en ook heel erg in je stuitje! Hoop dat je wat hebt aan de oefeningen die je wellicht zal krijgen van de fysio..
Ohh wat een hell! Daar ben ik zo bang voor! Wanneer is het bij jou begonnen en wanneer werd het zo erg? En wat zijn je symptonen dan?
Zie ook het actuele topic over bekken in forum gezondheid met tips ea. Mijn ervaring is iig minderen met activiteiten maar je kunt t met oef wel stabiliseren, neem je lichaam serieus!
En ik mag van de fysio juit niet zwemmen omdat de zwembeweging van je benen het juist erger/pijnlijker kan maken. Bij iedereen dus anders. Iig fysio en dingen over de dag verdelen. Dus niet lang achter elkaar zitten, lopen. Gedoseerd doen. Afwisselen.niet EN stofzuigen EN dweilen EN etc. Veel traplopen vermijden. Liever doorlopen dan slenteren. Geen benen over elkaar leggen. Als je op bed ligt, een kussen tussen je knieen leggen. En als je van ligging veranderd, je hele lichaam ineens draaien. Dus via rug met het kussen tussen je benen.