Tobben met hoeveelheden...

Discussion in 'Flesvoeding' started by MariekeV, May 12, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

May 28, 2007
    1,189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Ook hier in Stockholm is het erg warm geweest (nu weer over, ben er bijna blij mee) met als gevolg dat Elian om de 3 uur zijn fles alweer wilde hebben. Nadat we van het weekend ineens op 6 flessen van 180+6 zaten ben ik nu wat water tussen door aan het geven, kan me voorstellen dat hij dorst heeft, het word harstikke warm in onze flat en hij zweet toch al zo..

Maar mag je zo wat water bijgeven? Wij lengden het aan met een heel klein beetje melkpoeder voor de smaak want bij gewoon water trekt hij een vies gezicht en laat het zo uit zijn mond lopen. Hij dronk vanmiddag zo 50ml weg.... met als gevolg dat hij na zijn 'echte fles' spuugde en huilde omdat hij buikpijn had.. Ik word er echt niet goed van, het lijkt wel of we niets goed kunnen doen nu... Hij brult na 3 uur dat hij honger heeft en hij brult omdat hij waarschijnlijk teveel binnen krijgt.. Van het weekend hadden we zijn flessen met 10 cc water aangevuld maar dat hielp ook niet...

Zie nu al op tegen de nacht, hij slaapt voor geen meter door (nooit gedaan) en de enigste manier waarop ik het kan rekken dat hij niet 's nachts ook nog een keer komt is door om de anderhalf a 2 uur heel snel op te staan als hij begint te piepen en zijn speentje terug te geven (wat ik dan ook vast moeten houden want hij slaapt zo onrustig in dat hij het vaak uit zijn mond slaat). En soms is er ook geen houden meer aan.. dan heeft hij al 5 flessen op maar heeft hij zo'n honger dat ik van pure ellende toch maar weer een flesje voor hem ga maken omdat hij dan echt hysterisch wordt... Iemand misschien daar nog wat tips?

2. fleerpje

fleerpje Actief lid

Jun 26, 2007
    309
    0
    0
    Hoi, ik had het ook een week dat hij maar bleef huilen na de fles of borst, nu zijn wij erachter dat het kwam omdat hij 1. overprikkeld en moe was, en 2. overvoerd omdat wij dachten dat hij honger had, en hij dronk de flesjes ook leeg.
    Gevolg is dat hij echt een mega groeispurt heeft gehad, ze schrokken ervan op het CB. hihi.

Nu passen we onze dagen aan, niet teveel op een dag, en vooral lekker thuis blijven met hem, dit gaat een stuk beter, hij slaapt harstikke goed door nu tussen de voedingen.

Misschien heb je er wat aan.

3. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

May 28, 2007
    1,189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Hoi Fleerpje!

Het is soms maar gissen he bij die kleine mannen? Ze kunnen het nog niet vertellen... ;)

Ik ben nu ook bezig sinds een paar dagen om zoveel regelmaat te creeeren met een duidelijk avondritueel voor het slapen gaan. We hadden/hebben altijd maar 1 activiteit per dag (even op bezoek bij iemand of boodschappen doen) en dat is altijd op de vroege middag.. En 's avonds tussen 7 en 8 in bad en naar bed.. Maar goed dat je het zegt, ik ga even afwachten hoe dit gaat.

Ik probeer het nog even aan te zien... Op het cb hier vonden ze 180 x 6 ook veel te veel.. Nu krijgt hij fv die makkelijk verteerbaar is, misschien dat hij daarom ook zo snel weer honger heeft af en toe.. Vanaf 4 maanden heb je hier een opvolgmelk die wat vullender is en die kan ik hem gaan geven als hij echt honger blijft houden maar ik stel het geven daarvan nog liever even uit (hij is nog geen 4 maanden).

Share This Page