autostoelen vanaf 9 mnd

Discussie in 'Verzorging' gestart door mj24, 16 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat zouden jullie kiezen voor autostoel

1. Nieuwe dure autostoel A-merk

2. Nieuwe goedkope autostoel B-merk

3. 2e hands dure autostoel a-keuze

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    hai meiden wat is jullie mening over autostoelen?
    je wilt toch het beste voor je kind dus kies je snel een stoel van maxi cosi of Romer. maar die zijn behoorlijk prijzig en wij moeten er gelijk 2 kopen.
    zijn de autostoelen van Hema of praxis nou echt zoveel slechter en vooral minder veilig?
    ze zijn allemaal gekeurd natuurlijk. Ik twijvel erg tussen nieuwe dure stoelen, nieuwe goedkope stoelen of 2e hands dure stoelen.

wat zouden jullie doen

2. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ik heb meteen een maxicosi tobi gekocht die kwam als beste uit de test en vind dat wel erg belangrijk voor me dochter gaan we ook een maxicosi kopen

heb geen idee of die van de praxis of hema net zo goed zijn

3. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Wij hebben een tweedehands Romer kunnen krijgen van bekenden, dus ook zeker dat er niks mee gebeurt is (autoongeluk of zo)

Gaan ook nog een nieuwe stoel aankopen voor in de 2e auto.

4. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Ik ben een tijdje op zoek geweest naar een tweedehands autostoel. Ik ben best kritisch en wilde een echte meiden stoel. Valt niet mee. Enkele gevonden, maar zo versleten. Nee, dat wil ik ook niet! Ik heb nu een nieuwe gekocht. In de aanbieding. Hele mooie Maxicosie Tobi voor een spotprijsje. En het is nog een echte meisjesstoel ook nog. Eentje met mooie bloempjes.. Echt heel leuk. Gewoon even goed zoeken op internet, genoeg aanbiedingen te vinden..

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    HEMA is geen B merk hoor, voldoet aan de eisen duss.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ze hoeven niet zo duur te zijn. Wij hebben 2 maxicosi Priori's voor 100 euro per stuk gekocht, gewoon bij babydump. Vind ik niet zo heel duur.

7. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

idd, hebben wij ook de maxicosi prioti ,maar dan bij de halfords. was ook 100 euro. Zag er laats 1 bij de hema voor 90 euro dus zoveel goedkoper is dat ook niet.

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zou echt nooit voor een tweedehands autostoel kiezen. Gewoon omdat je niet weet wat ermee gebeurd is.

Verder kiezen wij voor een ( 'dure' ) A-merk autostoel (onder A merken vallen voor mij Maxi-Cosi, Römer, etc) en niet voor een B-merk autostoel (Hema, Praxis, Halfords, etc) gewoon omdat voor mijn gevoel die A merken beter zijn dan die B merken. En waar dat aan ligt? Geen idee, gewoon gevoel.

En met een priori (die wij 2 hebben voor binnenkort) doe je toch tot ze 3/4 jaar zijn. Dus stel dat een stoel 150 euro kost en je doet er nog 2/3 jaar mee dan is ie per jaar echt niet zo heel duur ;)! En dan heb ik liever een 'duur' stoeltje wat voor mijn gevoel veiliger is dan een 'goedkoop' stoeltje wat voor mijn gevoel minder veilig is.

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Ik heb wel gekozen voor een duur stoeltje, komt als beste uit de test van de ANWB, de Kiddy Infinity Pro voor 169 Euro. Veiligheid vind ik erg belangrijk. Tweedehands hoef ik niet, je weet nooit wat er mee gebeurd is. Misschien dat ik zoiets alleen van een goede vriendin of zus zou overnemen, maar niet van een vreemde.
    Bijna alle stoeltjes hebben een keurmerkje, maar dat staat voor de minimale veiligheidseisen.
    http://www.anwb.nl/auto/tests/accessoir ... itjes.html

10. augustus

augustus Niet meer actief

Nieuwe dure autostoel A-merk

11. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    wij hebben van zwager een 2e hands maxicosi autostoel gekregen...
    Zeker weten niks mee gebeurd.
    hadden we dat niet dan was het een Hema-stoel geworden, zeker weten!

12. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Hier een Romer gekocht van het geld dat we hebben gekregen bij het dopen, was wel in de aanbieding bij Babypark.
    Kon niet bij bekenden eentje kopen (vrienden zitten allemaal nog in de kids dus die hebben ze zelf nog nodig; familie heeft de kinderen al véél groter dus daar zijn de autotstoelen allang verkocht). En tweedehands via marktplaats oid vind ik toch te link omdat je niet weet wat ermee is gebeurd.
    Wil nog wel een tweede kopen voor de andere auto, maar ook dat wordt een Romer. Kwam als beste uit de test die ik had gelezen (ANWB, stoelen zonder isofix). Hebben wat oudere auto's en daar moet je de stoel nog gewoon met gordels vastmaken.

13. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Nou wij kunnen ons echt geen duur merk veroorloven..dus bij ons wordt het de goedkoopste die er is. En die is zelfs nog erg duur.

wij wonen in turkije dus er zijn hier van de goedkopere merken wel verschillende merken.

de duurdere zijn o.a. romer en chicco..maar daar betaal je omgerekend soms wel zo'n 200 a 250 euro voor. Gewoon onbetaalbaar dus.

maar wij gaan voor een kraft waarschijnlijk.

14. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Ik vind veiligheid het allerbelangrijkste wat er is en ga daar dus echt niet op bezuinigen.
    Wij hebben 2 Romers (a 200 euro) gekocht, eentje voor in mn auto (een roze, kan niet w88 tot ze erin past ;) ) en eentje voor in papa zn auto.

15. Wij hebben van kennissen een autostoel overgenomen, dan kan ik er op vertrouwen dat er niets geks gebeurd is, maar heb ik toch een goedkope tweedehandse autostoel.
    Toevallig zijn we net aan het kijken om voor in papa's auto ook een autostoeltje aan te schaffen, ook goedkoop via marktplaats; het gebeurt misschien 1 keer in de 2 weken dat Jelle even bij papa in de auto zit.

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    En wat als je man dan een ongeluk krijgt en het stoeltje niet goed is? Ik moet er echt niet aan denken hoor, dan maar een paar tientjes meer kwijt...

17. valhalla

valhalla Niet meer actief

Dat die stoeltjes allemaal niet slecht zijn geloof ik wel... Hebben ook een nieuw stoeltje nodig. Lena is nooit een kleintje geweest, maar nu moet ik haar echt aanstampen om 'r erin te krijgen bij wijze van spreken. Ze zit er ongeveer 8 uur per week in.

Ga ook fijn voor een dure stoel. Heb nog wat prenatal bonnen gelukkig. Mijn broertje heeft een audi in zijn nek gehad toen hij stil stond en die audi 100 km/u reed zo ongeveer. Moet er niet aan denken dat ons zoiets gebeurt en zoiets stoms als het soort kinderstoeltje het verschil kan maken.

Er hoeft maar een debiel niet op te letten, die kan je ook tegen komen als je maar een keer per week in de auto zit.

18. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik betaal ook liever wat meer als het om de veiligheid van Milan gaat. Ik geloof best dat de b-merken ook goed zijn (ze zijn immers gekeurd), maar als die andere beter uit de test komen, koop ik dus toch liever die. En al helemaal geen 2ehandse, je weet nooit wat daar mee is gebeurd. (Als we 'm van kennissen over zouden kunnen nemen, had ik 't al een ander verhaal gevonden).
    Wij gaan dus voor een nieuwe A-merk autostoel.

19. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik ben idd ook gegaan voor de duurdere A merken. Mijn man heeft een Maxi cosi Tobi in de auto, overgenomen van mijn schoonzus, haar kindje klom er steeds uit onder het rijden... :confused: Zelf heb ik een Romer King, die vond ik toch net iets makkelijker voor dagelijks gebruik.

Met de veiligheid zal het op zich wel goed zitten met de goedkopere merken, ze voldoen in elk geval aan de in Nederland gestelde eisen, anders mogen ze niet verkocht worden. Ik vind wel dat de duurdere merken over het algemeen wat comfortabeler zitten, iets meer schuimrubber vulling erin, zeg maar... Ik zag laatst een stoeltje bij de praxis en de zitting en rugleuning was gewoon stof over plastic... Je zou er als kind maar een uur in moeten zitten...

20. joepies

joepies Bekend lid

9 okt 2007
    579
    0
    0
    in de testen van de consumentenbond kun je de testen bekijken, en ook zien wat de verschillen zijn.
    Wij gaan dus voor nieuwe veilige stoelen, en dat zijn dus dure helaas.
    Net 3 nieuwe romer kidfix stoelen gekocht, de enige stoelen voor klasse 2/3 met isofix, en de veiligste die er zijn.
    En aangezien ze er tot 12 jaar inzitten valt dat wel weer mee.

Dat ze goedgekeurd zijn wil zeker niet zeggen dat ze veilig zijn helaas:(

Deel Deze Pagina