Hallo allemaal, Mijn vriend en ik twijfelen nog over de naam voor onze dochter. Ondertussen ben ik bijna 34 weken zwanger, dus de tijd dringt wel een beetje . De namen waar we tussen twijfelen zijn Fleur & Esmée. Beide namen hebben zo zijn voor- en nadelen. Zo heeft Fleur als voordeel dat het niet af te korten is en er maar één schrijfwijze is. Verder vinden we het een mooie en vrolijke naam met een leuke betekenis (bloem). Nadeel is weer dat er heel makkelijk op te rijmen valt: zeur, geur, kleur... Esmée heeft als voordeel dat er minder makkelijk op te rijmen is (hoewel met deze naam natuurlijk ook de nodige rijmpjes gemaakt kunnen worden). Verder vinden we Esmée ook gewoon een mooie naam met een mooie betekenis (geliefd). En misschien past Esmée beter bij een volwassen vrouw dan Fleur? Nadeel is dat er meerdere schrijfwijzes zijn, dus onze dochter zal wel altijd moeten vertellen hoe haar naam gespeld wordt (maar dat krijg je ook zonder de accent op de E). Verder wordt haar naam later waarschijnlijk afgekort naar 'Es' door anderen. Maar is dit storend? Wat betreft de populariteit van de namen trekken we ons weinig aan. De meest populaire naam wordt immers ook door minder dan 1% van de bevolking gedragen, dus dat is geen argument om een bepaalde naam wel/niet te kiezen . *Zucht*, kiezen is moeilijk... Dus dames: wat vinden jullie mooier? En waarom?
Puur smaak...ik vind Fleur gewoon een hele mooie en lieve naam voor een miesje en kan ook zeker voor als de kleine groter is hoor!!
Ik vind dat beide prima namen zijn, zonder (algemene) vreemde associaties. Ik zou gewoon kiezen wat voor jullie het beste voelt. Misschien komt er nog een moment dat je het gewoon ineens weet.
Ik vind ze allebei niet zo leuk, maar ik zou voor Esmée gaan omdat ik Fleur heel zeurderig vind klinken.
Esmee!! is een hele leuke naam. Bij Fleur kan ik de R niet goed uitspreken, is dan echt zo'n bekakte R. en dat maakt het wat iemand anders ook al typte wat zeurderig. Maar als jij Fleur al jaren een prachtige naam vind zou ik dat gewoon doen!
Ik vind ze alle 2 leuk Maar misschien omdat ik zelf Esmay Fleur heet haha Mijn moeder wou de naam fleur en mijn vader de naam esmay Hij vond esmay krachtiger klinken. Dus een compromie gesloten en gewoon alle 2 de namen geven hahah. (Alleen schrijf je mij naam dan met de ay ipv de ee) maar je zeg het zelfde hih Maar Esmee vind ik toch wel iets leuker.
Bedankt voor de reacties tot nu toe!! Blijft echt lastig om te kiezen, haha. Maar misschien word ik deze week wel wakker en denk ik: ja, dit moet de naam zijn . @ EsmayFleur: grappig dat je ouders het zo hebben opgelost! Hebben ze toch allebei hun zin gekregen . Leuke naam heb je! Wij willen het in principe wel bij 1 naam houden, dus nog even kijken dan haha.
@lana Sorry ik las nu pas terug hahah lijk net of ik zeg dat het me hele naam is. Mijn eerste naam is esmay Mijn 2de naam is fleur. Sorry hihi. Werd alleen esmay fleur genoemd als ik vroeger stout was geweest Misschien als je het Alle 2 een paar keer hard op zet kan je misschien beter een keuze maken?