Wij hebben al 2 kindjes Beide namen zijn 4 letters Nu ben ik zwanger van de derde en zijn we dus op zoek naar een naam Wij vinden allebei Esmee/Esme(streepje op de laatste e krijg ik niet voor elkaar) een leuke naam maar hoe zouden jullie dat nu schrijven?
Esmée of Esmee, op zich is het streepje natuurlijk niet nodig, de uitspraak is zo ook wel duidelijk en veranderd er ook niet door...
Ik juist wel, denk ik. Maar "gewoon" Esmee is ook mooi. Hier dan weer een streepje op de eerste 'e' zou ik weer niet doen, lijkt me een beetje nodeloos moeilijk doen.
Ik zou in dit geval ook voor esmé gaan.. Je spreekt het hetzelfde uit, heeft 4 letters, klinkt hetzelfde.. En geen ruzie later dat haar naam langer is haha
Ja ik vind bij deze namen 4 letters ook "niet kloppen". Esmé vind ik er raar uitzien, plus dat het gegarandeerd verkeerd geschreven gaat worden. idem voor Esmaé en Esmay trouwens.
Ik zou Esmee of Esmée doen. Het is nogal een traditionele naam, daar hoort in mijn ogen ook een traditionele spelling bij. Esmé vind ik er raar uit zien (is het misschien de jongensvariant, net als met René / Renée, José / Josée?).