Hoi, Ik ben vanavond met Christiaan naar de verloskundige geweest om te luisteren naar het hartje en om bloedgroep etc te horen n.a.v. bloedonderzoek die ik gehad heb. Dit alles was super en prima; heb wel 0 negatief, dus krijg straks met 30 weken een spuit in mijn bil, maar ja (ben een stresskip met spuiten) Bij mijn broer zijn ze er op 20 jarige leeftijd achter gekomen dat hij toch een spina bifida heeft (open ruggetje), alleen dan een verborgen open rug; je ziet er aan de buitenkant dus niks van..... Ik ben op tijd met foliumzuur begonnen (verhoogde dosering), maar tijdens het eerste gesprek deden ze nog wat afstandelijk toen ik aangaf een screeningsecho te willen; dit puur om evt. onrust weg te nemen. Ik kreeg toen te horen dat ze dat niet deden. Nu heb ik het vanavond nog een keer besproken en ze heeft een formulier naar het ziekenhuis in Harderwijk gefaxt!!! Ik was zooo opgelucht en blij. Het zou voor ons niks veranderen; we zouden de kleine nooit weg laten halen, maar een stuk onrust wegnemen is wel heel prettig, want het maalt onbewust wel door je hoofd. Ik moest mijn verhaal even kwijt....misschien herkennen sommigen zich hier wel een beetje in. Groetjes Karin
hartstikke goed meid trouwens iedereen kan tegen woordig toch een 20 weken echo krijgen jij helemaal lijkt mij maar goed je krijgt hem helemaal top
ik kreeg zonder medische redenen een 20 weken echo het zit nl. sinds 1 januari in het standaard pakket van de ziektekostenverzekeraar, dat hun hem niet maken kan wij moesten er ook 45 minuten voor rijden omdat niet iedereen gespecialiceerd in is.
Krijg ook standaard 20 weken echo. Vk vertelde wel dat het nog niet standaard is, is maar net wat het echocentrum of in mijn geval ziekenhuis aanbiedt. Wel erg lekker voor je!