wanneer winkelen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jessica507, 17 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessica507

jessica507 Actief lid

11 jan 2008
    421
    0
    0
    receptioniste
    omgeving roosendaal
    Hoi meiden,

even een vraagje, mijn dochtertje is nu 2.5 week oud en ik vroeg me af wanneer jullie voor het eerst zijn gaan winkelen met jullie kindjes.

mijn mannetje wilt namelijk een tatoo met haar naam laten zetten en we willen morgen even bij de tatoo shop langsgaan om te kijken, het is in de stad dus we gaan ook ff naar de prenatal etc. dit natuurlijk niet lang, ik kan ook nog niet zulke lange afstanden lopen ( keizersnede gehad)

lijkt het jullie verstandig om dit te doen?
    ze is al wel een paar keer buiten geweest met de wandelwagen en vandaag zijn we ff een uurtje naar een verjaardag geweest.

ik ben zo onzeker als het om deze dingen gaat :oops: .
    zijn jullie ook al vrij snel gaan winkelen?

2. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Bij de eerste 3 dagen na de geboorte, en bij de tweede de dag erna.

3. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    We mochten op vrijdag het ziekenhuis verlaten (keizersnede en couveuse) en we zijn op zondag naar de koopjes geweest :) Ging best goed, ik stapte wat trager en moest af en toe even zitten maar het was super!

Zou het gewoon doen, kindje warm genoeg kleden en hop naar buiten, de verse lucht zal jullie goed doen!

4. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    NOu de eerste 2 weken kon ik nog weinig lopen, dus dat werd niet wat.
    Maar ik denk toen ze ene maand oud was ofzo dat ik dr ovor het eerst heb meegenomen te winkelen

5. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    bryan kon niet goed tegen drukte , dus we hebben lang binnen gezeten , eigenlijk pas tegen dag hij een week of 4 was zijn we voorzichtig eens naar de winkels gegaan

6. Eendje 567

Eendje 567 Actief lid

24 jan 2008
    176
    0
    0
    Ik durfde eerst ook niet zo goed...vond het een raar idee om ineens achter zo'n kinderwagen te lopen en wat moet je allemaal meenemen? En hoe moet dat als ie moet eten? Maar je kunt best lekker gaan shoppen hoor! Je kindje slaapt waarschijnlijk meer dan de helft van de tijd. Let wel op dat je aan jezelf denkt, met een keizersnede ben je toch sneller moe, ook al denk je dat je de hele wereld al weer aan kunt (ik spreek uit ervaring...)

7. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Mij werd door de kraamverzorgster geadviseerd pas met je kindje naar buiten te gaan als deze weer op zijn of haar geboortegewicht zit. Dus ik ben in de tweede week voor het eerst met mijn ventje naar de supermarkt geweest.

8. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Pff dat je daar trek in hebt na een ks! Ik had wel een week of 5/6 nodig om weer een beetje mezelf te worden.

Maar als jij je goed voelt zou ik het gewoon doen. Als het niet gaat dan ga je gewoon weer lekker naar huis. Veel plezier!

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ben toen Eva 9 dagen was ofzo voor het eerst even wat kleertjes gaan kopen, maar dat was maar heel kort, ben nog geen uur weggeweest, was ook mijn eerste autoritje weer. De dag erna zijn we lekker gaan winkelen, was dus op dag 10 en toen had Eva precies 'op tijd' een regeldag, dus ik heb haar gevoed in de V&D, in een pashokje, vond openbaar voeden nog een beetje eng. Maar wel heel veel vertederende blikken gehad toen ik daar met haar rondliep! En iedereen ook vragen hoe oud ze was. Eva heeft overdag nooit veel geslapen en toen ook niet, ze keek haar ogen uit! En was daarna wel een beetje van slag thuis, maar dat was ze de eerste weken sowieso snel.

10. jessica507

jessica507 Actief lid

11 jan 2008
    421
    0
    0
    receptioniste
    omgeving roosendaal
    ik was met 48 uur het ziekenhuis al uit :).
    het gaat voor de rest hartstikke goed, niks geen last gehad van de wond, alleen een beetje trekkerig gevoel van mijn huid.
    ik merk alleen dat ik wat sneller moe ben, das alles :).

11. jessica507

jessica507 Actief lid

11 jan 2008
    421
    0
    0
    receptioniste
    omgeving roosendaal
    we proberen het tussen 2 voedingen te doen.
    ik kolf namelijk, dus voeden tijdens het winkelen zit er niet in voor ons.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij probeerden het ook tussen 2 voedingen te doen, maar door het regeldagje lukte dat dus niet ;). Maar jij kan een flesje meenemen en later thuis kolven, dus dat is geen probleem. Dat flesje zou ik dus wel meenemen, winkelt een stuk relaxter ;).

13. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik ben na 3weken weer gaan winkelen.
    ik geef fv dus het voeden was geen probleem.
    we hebben wel de wagen met bak meegenomen en dus niet al die tijd in de mc.
    tussendoor zijn we ff ergens wat gaan drinken en alyssa gaan voeden.

als jij je goed voelt en met je kindje gaat het ook goed zou ik het gewoon doen.
    de idd wel goed om jezelf, maak het niet te lang en ga na het shoppen lekker languit op de bank (of in je bed) rusten.
    t klink misschien truttig, maar als ik naar mezelf kijk had ik dat wel nodig.

liefs doris

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Doris, als je bv geeft is voeden ook echt geen probleem hoor.... kan alleen een beetje onwennig zijn. Maar bij een 2e zou ik dan wel lekker in het openbaar gaan voeden, ben nu wel geoefend ;).

15. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    ik zou het pas doen als je jezelf er zeker bij voelt. In het begin vond ik boodschappen doen al een hele toer, maar winkelen met z'n 3-en vond ik niet zo'n ramp. Met z'n 2-en in de bus heeft wel wat langer geduurd.

16. Marscha

Marscha Niet meer actief

de achtste dag precies liep ik trots mamma te zijn in de stad hoor! met haar in de draagzak.

Iedereen moest zien hoe trots ik was!

17. Marscha

Marscha Niet meer actief

Dat mag toch helemaal niet?! Een kind mag pas de achtste dag naar buiten vanwege infecties...

18. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ik ging voor het eerst met Camila winkelen op dag 11. Ikzelf ging iedere dag even naar buiten.... Heb bv op dag 3 de klossen zelf weggebracht en wat boodschappen gedaan. Achteraf denk ik dat ik het beter niet had kunnen doen.

19. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    @marcha, wij mochten na 2 dagen zh naar huis, en dan moet je echt naar buiten ;)

de eerste keer echt naar buiten was hij een dag of 10, toen was het eindelijk lang genoeg droog om een rondje te lopen :-D

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Een kindje mag best eerder naar buiten hoor... wat dacht je van het ziekenhuis of kraambezoek, dat geeft veel meer risico op infecties. De 8e dag was ik voor het eerst weer buiten, het was ook echt koud die week inclusief sneeuw, dus daarvoor zat ik lekker thuis met mijn kersverse gezinnetje. Maar de 8e dag was ik er ook wel echt aan toe om met Eva naar buiten te gaan.

Deel Deze Pagina