Toch aan de 'gewone' pil

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Chrissie, 6 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Haha, ik zie t nu pas ;)
    Dank. En ik heb het idee dat t helpt, want voor het eerst in ruim 2 mnd heb ik geen bloedverlies! Ik weet niet of t nu al zo blijft (volgens HA kan t eerste week nog rommelen) maar dit is al wel erg prettig :D

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Door het slikken van de pil komt er geen eitje vrij, dat klopt. Gelukkig denkt je lichaam niet dat je zwanger bent als je de pil slikt, dan komen er weer heel andere hormonen vrij.
    In de eerste twee weken van een normale cyclus maak je vooral oestrogeen aan om het eitje te rijpen en doorgang te verlenen en in de tweede helft progesteron. Laten die twee hormonen nou ook in de pil zitten. Synthetisch weliswaar, maar iedere pil (behalve Cerazette die geen oestrogeen bevat) bestaat uit deze twee hormonen. Dat vind ik dus vreemd; waarom een pil oestrogeen bevat; het eitje hoeft immers niet klaargemaakt te worden, dat is wat oestrogeen doet.
    Maar ik heb maar een paar jaar biologie gehad hoor en lang geleden, ik weet er het fijne niet van.

3. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Hoi,

Hier was de cerazette pil ook geen succes. Ben ook een maand lang aan het bloeden geweest. Ben er toen gelijk mee gestopt eigenlijk. Hop, weg die pil;)! Wij zijn verder gegaan met rubbertjes, maar ik ben blij dat ik straks weer gewoon aan de pil kan als ik volledig gestopt ben met de borstvoeding, want zo'n rubber gevalletje bederft toch best de pret.

4. zogelukkig

Goeie rubbers kopen, je hebt ze te kust en te keur. Nu eindelijk fijne gevonden. Is persoonlijk, dus ik laat achterwege welke.;)

5. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    persoonlijk zou ik ook nooit de pil slikken terwijl ik nog bv geef (afgezien van het feit dat ik hem uberhaubt nooit zal slikken, bv of niet)
    Er zijn niet voor niks zoveel bijwerkingen van de pil bekend zoals stemmingswisselingen, migraine, verlaagd libido, depressies, gewichtstoename.
    Zou echt niet willen dat dat ook betrekking zou kunnen hebben op mijn kleintje.
    Sorry, moeilijk om niet je mening te geven, is net zoiets als roken en oorbelletjes topics. :)
    Maarja, als je HA en gyn zeggen dat je het kan nemen, dan zal het wel OK zijn nietwaar?

6. zogelukkig

Daar zou ik nog niet eens zo bang voor zijn, wel voor al die hormonen in zo'n klein lijf, want die worden wel doorgegeven via de "normale" pil.

7. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Ja, ik bedoel ook dat als die pil-hormomen al zo een effect kunnen hebben op een volwassene, wat dat dan wel niet doet in inderdaad zo een klein lijfje...

8. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.301
    2.570
    113
    nou dat zal echt wel onderzocht zijn hoor!!!

vind dat je dit echt niet mag vergelijken met wel of niet roken.

ts hopelijk helpt het goed en kun je nog lekker lang doorvoeden!

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Chrystel: er wordt de laatste jaren regelmatig iets geroepen in het nieuws over het effect van de hormonen in drinkwater. Die komen daar terecht nadat wij het uitgeplast hebben massaal, via het riool, de grond en waterzuiveringsinstallaties en dan zitten ze dus nog in ons drinkwater en hebben nog steeds effecten die niet altijd even welkom zijn.
    Door de BV heen zou ik dus zelf ook niet aandurven...

Deel Deze Pagina