Nachtvoedingen om de anderhalf uur... help!

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door hoops, 9 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hoops

hoops Actief lid

30 nov 2008
    110
    0
    0
    Hallo,
    Mijn zoontje is nu 2,5 weken oud. Hij is drie weken te vroeg geboren en na wat opstartproblemen drinkt hij nu sinds een dag of 5 zonder bijvoedingen en zonder kolven alleen aan de borst.

Nu zit ik alleen met het volgende: 's nachts wil hij ongeveer om de anderhalf uur of twee uur de borst en soms zit er nog geen uur tussen het begin van de vorige voeding en zijn nieuwe signalen dat hij wil drinken. Hij drinkt dan maar 1 borst (gemiddeld een minuut of tien) en is dan te slaperig voor de andere.

Ik probeer hem wakker te maken door zijn handjes/voetjes te masseren, wangetje wrijven, minder kleertjes aan, luier verschonen, maar dat helpt niet, na 1 borst is hij te slaperig voor de andere. Ik denk dat hij zo snel weer komt omdat hij na 1 borst niet vol genoeg zit.

Overdag zit er wel meestal 2 tot 3 uur tussen de voedingen. Dan drinkt hij wel uit beide borsten.

Intussen probeer ik te herstellen van een keizersnede, maar dat lukt niet erg als ik de hele nacht in touw ben. Hebben jullie advies voor me?
    Bij voorbaat dank!

2. Kirsten

Kirsten Actief lid

30 mrt 2009
    234
    0
    0
    Hoi,

klinkt alsof hij de dag en nacht heeft omgegooid : ( Dat komt meestal vanzelf goed, mss overdag de intervallen iets verkorten en hem wat vaker geven. s nachts niet teveel toeters en bellen, dus weinig licht aan, luier alleen verschonen als echt nodig is. Het dag/ nachtritme is bij sommige babies niet helemaal duidelijk, maar zoals gezegd, komt helemaal goed.
    Het is heel normaal wat hij doet, clustervoeden heet het, meeste babies hebben dat vroeg in de avond.
    Hou vol, je doet het geweldig!

groetjes
    Kirsten

Deel Deze Pagina