Pfff... Hoe meer vakantieplannen ik zie voorbij komen overal hoe meer zin ik heb om er zelf tussenuit te gaan! Dat heb ik altijd wel, maar deze zomer zouden we niet op reis gaan omdat ik zwanger ben en we behoorlijk wat in orde moeten maken qua babykamer en babyspulletjes (dit is ons eerste kindje) enz... Ook financieel zou het interessanter zijn om het geld uit te geven aan dingen voor de baby dan 1000 te 'verpatsen' aan een weekje vakantie maar ik heb vitamientjes nodig!!! Mochten we dit toch doen; is het wel verstandig om als zwangere in de zon te gaan liggen? Ik zou dan ongeveer 20 weken zwanger zijn de periode dat we zouden gaan, en ben ook behoorlijk bang voor een zwangerschapsmasker... Graag tips en adviezen (tips om mijn man over te halen waarom we wél nog een keertje op reis moeten zijn ook welkom )
Hele dagen bakken zou ik niet doen. Maar even in de zon liggen kan prima hoor. Vraag is zelfs of je dat nog lekker vind, haha! Zwangerschapsmasker kan je alleen voorkomen door niet in de zon te gaan. Maar veel smeren met factor 50 en een petje oid op helpt ook wel!
Ik ben toen ik 20 weken zwanger was naar Curacao gegaan. De zon is daar natuurlijk niet helemaal te vermijden Heb me gewoon goed ingesmeerd met een hoge factor en op de momenten dat we bij het zwembad/strand even op een bedje lagen ben ik wat meer onder de parasol gaan liggen.
Ik ben halverwege de tweede zwangerschap naar Dubai geweest. Erg warm en veel zon dus. Heb op het strand en aan het zwembad meestal wel onder een parasol gelegen. Maar verder liep ik gewoon in de zon. Had wel vaak een grote zonnehoed op. Maar geen last gehad van een masker en echt een heerlijke vakantie gehad!
Ik zou daar echt mee oppassen. Ik heb alleen de eerste paar weken van mijn zwangerschap in de zon gelegen omdat ik had gelezen dat het onder de drie maanden zwangerschap gewoon kon. Ik heb niet echt een zwangerschapsmasker maar wel een vlek in mijn gezicht die verkleurd als ik wat bruiner wordt. In de winter zie je hem niet maar nu ik al een kleurtje heb valt hij mij best wel op (anderen zien het niet eens). Ik heb wel veel pigment voor een blank persoon en wordt heel snel bruin. Misschien dat dat er ook mee te maken heeft. Het schijnt wel weg te trekken maar dat kan een paar jaar duren. Bij een eventuele volgende zwangerschap ga ik er wel meer op letten.
Ik word normaal ook snel bruin maar vorig jaar zijn we ook al niet op reis geweest omwille van aankoop nieuwe woning dus nu ben ik echt spierwit De paar zonnige dagen die we dit jaar al hebben gehad wist ik reeds dat ik zwanger was en ben ik met mijn gezicht volledig uit de zon gebleven dmv. een petje.
Ik denk dat een zwangerschapsmasker krijgen ook te maken heeft of je daar aanleg voor hebt om die te krijgen. Ik ben niet iemand die in de zon gaat liggen maar wel graag buiten is en ik heb tijdens mijn zwangerschappen ook geen hoge factoren gesmeerd maar gewoon mijn dagcreme met spf 15 en nooit een pigmentvlek gehad. Nu heb ik een lichte huid en blauwe ogen en ik ken best wat moeders met flinke verkleuringen en het valt mij op dat dit altijd dames zijn met donkere ogen en donkerblond haar en die ook snel verkleuren in de zon dus makkelijk veel pigment aanmaken. Ik weet niet of dit zo is maar het valt mij op en zwanger of niet maar zonnebaden is voor niemand goed. Ik zou dus lekker een weekje zon boeken als het kan.
Ik ben een apart geval. Blond haar, blauwe ogen maar ik word echt heel snel bruin. Aan het eind van de zomer is mijn haar nog blonder en lijk ik net Barbie. Maar dan zonder die lelijke make-up. 😏 Ik denk inderdaad dat hoe meer pigment je hebt, hoe sneller je die vlekken krijgt. Maar echt bakken in de zon als het echt heet is is volgens mij ook niet heel goed voor de baby omdat je temperatuur dan teveel stijgt. Maar dat heb ik ook maar ergens gelezen...
Dit heb ik ook. Ik ben heel erg blond, blauwe ogen, maar word ook heel erg bruin, en heel snel ook. Ik hoef maar naar de zo'n te kijken en ik ben bruin als het ware( zou willen dat ik dat met zwanger worden had) .Ik ben dan voor een blank persoon behoorlijk getint. Ik blijf ook heel lang bruin, na de zomer en bleek word ik al helemaal niet.
Ik ben ook blond, blauwe ogen en wordt snel bruin. Ik smeer mijn gezicht goed in met factor 50, meerdere keren per dag en ga dan gewoon in de zon. Ik lig natuurlijk niet uren te bakken, maar een halfuurtje onafgebroken toch wel. Mijn buik houdt ik nu wel uit de zon, ons meisje laat duidelijk merken dat ze dat niet fijn vindt.