Hoi allemaal, Een onbenullig iets maar het steekt me toch een beetje. Mijn vriend heeft nl een dochter uit een vorige relatie van 12 en we hebben samen een dochter van 10 maanden. Zijn dochter is er elk weekend en als zij er is dan wil m'n dochter bijna alleen naar haar. Als ze bij mij is steekt ze haar handjes steeds uit naar haar en zoekt haar steeds of kruipt achter haar aan. Als ik alleen ben met m'n dochter is ze superlief en leuk tegen me maar als haar zus er is ben ik niet belangrijk meer. Tenminste zo lijkt het en ik word hier heel onzeker van. Ook toen we op vakantie waren trok ze steeds naar haar. Ik weet het dat het erg kinderachtig is maar stiekem baal ik er een beetje van. Wie herkent dit?
Maar dat is toch alleen hartstikke fijn voor je dochter, voor je stiefdochter en voor papa. Ik zou er juist heel blij om zijn. Mijn kinderen lijken vaak meer gehecht te zijn aan elkaar als aan mij. Ik vind dat juist super ( sterke onderlinge band)
Je hoeft daar niet onzeker om te worden hoor Ik heb een stiefbroertje van 6 (zoon van mijn moeder's vriend) en als mijn zoontje zijn 'oom' ziet dan besta ik niet meer, en papa en oma en opa ook niet, haha. Het ligt echt niet aan jou hoor, kinderen trekken nou eenmaal meer naar andere kinderen toe, die zijn gewoon veel interessanter
Begrijp me niet verkeerd, ik Ben blij dat ze zo blij is met haar zus maar ik voel me hierdoor best weleens afgewezen. En er word steeds door iedereen nadruk op gelegd waardoor ik me af en toe onzeker voel. Het zou anders zijn als het mijn eigen kind was. Heel slecht dat weet ik maar ik spreek het ook niet uit tegen hen.
Heb er geen ervaring mee, maar ik denk dat ik hetzelfde zou hebben. Een gezond gevoel lijkt mij hoor!!
Het is heel normaal dat een baby andere mensen interessanter vind dan de moeder. Dat is geen afwijzen, maar dat ik juist een teken dat de baby zo aan jou gehecht is en er zo zeker van is dat jij er altijd voor hem bent, dat hij zich veilig genoeg voelt om contact met anderen te zoeken. Het is dus een heel goed teken dat je baby naar zusje trekt, en het is een compliment voor jouw moederschap!
Je vertaalt het gedrag van je kindje verkeerd, en dan word je nog onzekerder dan je bent Moet je niet doen dus Als het erop aan komt, blijf jij toch echt wel nummer 1. Hier trekken de meiden beiden van geboorte af aan ook erg naar hun grote halfbroer- en zus, (zijn nu 10 (bijna 11) en 12 (bijna 13), Thirza is nu 4 (bijna 5), Caitlyn bijna 1). Vind ik wel logisch: er is gewoon een biologische band en ze zien elkaar weinig. De tijd die ze dan hebben met elkaar, wordt ten volle benut. Ik zie daarin heel duidelijk verschil tussen hoe ze naar hun halfbroer en -zus trekken, of naar andere kinderen. Alle kinderen zijn interessant, maar hun broer en zus steken daar met kop en schouders boven uit