Baby wil nog niet indalen bij +38 weken..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Zus9, 18 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zus9

Zus9 Bekend lid

25 jul 2014
    967
    688
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Hoi allemaal,

Ik ben erg benieuwd of er dames zijn die hetzelfde hebben meegemaakt bij hun eerste kindje; namelijk dat de baby niet wilde indalen. Ik ben nu ruim 38 weken zwanger en heb een vrij gemakkelijke zwangerschap achter de rug. Heerlijk natuurlijk en je hoort me daarover absoluut niet klagen, maar het is een beetje alsof mijn lichaam niet weet dat het zwanger is. Ik heb geen buikpijn, kramp, misselijkheid, groeiende borsten, harde buiken of wat dan ook gehad tot nu toe. Echt helemaal niks. En tot nu toe wil de baby ook nog niet indalen....

Ikzelf had als baby een heel groot hoofd en heb ook klem gezeten tijdens de geboorte. Met die reden heb ik extra groei echo's gehad, want deze baby blijkt ook een groot hoofd te hebben. Afgelopen week naar de gyn doorgestuurd om te kijken of er een reden was voor het niet indalen. Deze werd niet gevonden en ook het hoofd leek niet te groot voor de bekken ingang. Gewoon weer terug naar de verloskundige dus.

Nu begin ik toch een beetje te balen van de situatie. Doordat de baby nog zo hoog zit heb ik weinig lucht en nu veel last van maagzuur. Ook mag ik niet al te ver van huis ivm risico's bij brekende vliezen. Voor nu heb ik even het gevoel dat de baby er nooit uit gaat komen, haha!

Dus, welke dames herkennen dit en willen hun ervaringen even delen? Daalde jullie baby alsnog gewoon in of deed hij/zij dit pas tijdens de bevalling? Heb je een vaginale bevalling gehad of uiteindelijk toch een keizersnede?

2. Emlilo

Emlilo Bekend lid

27 apr 2014
    694
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik had bij mijn dochter (eerste) een controle op 38 weken. Ze was nog niet ingedaald en ik zou volgens gynaecoloog zeker niet te vroeg bevallen.
    Op 38.4 weken begonnen de weeen, naar het ziekenhuis gegaan. Had een aantal cm's al opening maar nog steeds niet ingedaald. Volgens de verpleegster zou het wel even duren, uiteindelijk ben ik op 7uur tijd bevallen (vaginaal) :) Ze is tijdens de bevallen ingedaald ;)

3. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Mijn 2e was niet ingedaald. Pas tijdens de bevalling gegveurde dit. Omdat mijn ontsluiting niet vorderde wilden ze mijn vliezen breken (vaak gaat het daarna wat sneller).. Alleen nadeel is dan dat de kans dat de navelstreng meekomt als baby niet is ingedaald groter is dan normaal. Dat wil zeggen dat ik dus echt moest blijven liggen en preventief infuus en catheter kreeg. Voor het geval dat dit dus zou gebeuren en het een keizersnede werd.
    Gelukkig ging het goed en daalde hij alsnog in. Ik ben gewoon vaginaal bevallen. Bleek wel dat navelstreng om nekje zat... Dus hij had het eventjes moeilijk. Maar hij kwam gezond ter wereld :)

Oh en hij kwam met 37,5 weken

4. Miepie83

Miepie83 Lid

17 mei 2015
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn eerste was ook nog niet ingedaald toen ik met 38+6 bij de VK kwam voor controle. De VK zei toen ook dat ze 'voorlopig' nog niet zou komen. Ik was die dag niet lekker en de vk adviseerde mij met een paracetamolletje lekker op bed te gaan liggen. Om 16:00 uur begonnen mijn weeen en om 0:20 (dus met 39wk) is mijn dochtertje geboren :D

5. Zus9

Zus9 Bekend lid

25 jul 2014
    967
    688
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Bedankt voor jullie reacties dames! Dat geeft de burger moed! :)

6. MammieVanSammie

MammieVanSammie Actief lid

30 nov 2012
    395
    2
    18
    Noord Holland
    Het schijnt niet abnormaal te zijn als de baby pas tijdens de bevalling indaalt. Maar je kunt t natuurlijk volgende keer navragen bij de VK.
    Succes!

7. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    mijn 1e daalde pas in bij de bevalling, en nu de 2e is ook nog steeds niet ingedaald. mijn vk zegt dat dat helemaal niet erg is, wel willen ze gelijk kijken zodra mijn vruchtwater breekt.

8. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Hiero! Ze daalde in tijdens de bevalling/ weeën en persen...

9. Zus9

Zus9 Bekend lid

25 jul 2014
    967
    688
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Bedankt voor je berichtje. Uiteraard is dit 'probleem' elke keer onderwerp van gesprek bij de verloskundige. Ik weet dat er genoeg dames zijn waarbij het kindje pas laat indaalt, maar bij mij is het een beetje onduidelijk wat hiervan de reden is. Het is best spannend, omdat ik pas tijdens de bevalling zal weten wat de oorzaak was voor het late indalen; een eigenwijze baby die gewoon wilde wachten of een te groot hoofd wat simpelweg niet past. In dat laatste geval zal het een keizersnede worden, maar dat weten we dus pas wanneer de bevalling zich aandient..

Ondertussen wacht ik gewoon braaf af en loop ik me suf met de hond in de hoop dat de baby gaat zakken :D

10. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Drie keer zwanger geweest en drie keer geen ingedaalde kinderen. Bij alledrie bevallen met 38 weken.
    Snelle bevallingen

Deel Deze Pagina