Buikgriep en borstvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Mama van Isabella, 23 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama van Isabella

Mama van Isabella Bekend lid

8 jul 2009
    599
    0
    16
    Ons mannetje is nu 8 maanden en ik geef nog 3 x per dag borstvoeding. 's Ochtends, tussen de middag en 's avonds. Dit gaat hartstikke goed. Daarnaast is het een lekkere eter en wil hij steeds minder van de borst weten.
    Nu heb ik afgelopen vrijdagnacht buikgriep gekregen. Heb het ergste nu wel gehad maar voel me nog steeds goed ziek en eet vrijwel niks. Sinds zaterdagochtend dus al niet meer. Ik drink wel, beetje yoghurt, beetje vla, een bouillon soepje en heb vandaag voor het eerst een banaantje gegeten. Ik wil ook nog absoluut niet eten. Voel me hier nog veel te ziek voor. Maar hoeveel kwaad kan dit voor de borstvoeding vroeg ik me nu af?

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik weet het niet precies, maar ik kreeg buikgriep toen ik (bewust) aan het afbouwen was. Ik wilde Lucas nog ongeveer een weekje 1 voeding geven, maar dat was ineens klaar. Ik had niks meer en zag het zelf ook even niet zitten om te voeden. Maar ik bouwde natuurlijk al wel bewust af, dus dan ben je er ook wel klaar mee.

Ik denk dat je zolang je zelf goed blijft drinken, je wel melk blijft aanmaken mits je ook voldoende aanlegt. Qua voedingswaarde weet ik het eigenlijk niet zo...
    Aan de ene kant zorgt je lijf er wel voor dat het voedzaam is, maar aan de andere kant... als jij bijna niks binnenkrijgt...
    Het feit dat je nog voedt kan er dan wellicht wél voor zorgen dat je je wat langer slap voelt van het ziek-zijn, omdat je voedingsstoffen naar de kleine man gaan. Dat klinkt mij iig logisch in de oren.
    Niet dat je daarom zou moeten stoppen hoor, dat wil ik absoluut niet zeggen!!

Het voordeel is dat je kleine al goed vast voedsel eet, dus die zal niet zo snel iets tekort komen.

Nogmaals: ik ben geen dokter, maar ik heb even geprobeerd met je mee te denken :)
    Hoop dat je je snel beter voelt meid!

3. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    ik heb 3 weken geleden buikgriep gehad, ik had meteen een enorme productiedip. Mijn kindje wou daardoor heel vaak en lang drinken, maar ik voelde me zo beroerd dat ik dat niet trok. Mijn man heeft ons kindje toen een paar keer een extra flesje gegeven (voorraad uit de diepvries) toen ik me weer beter voelde ben ik begonnen met extra veel aanleggen en extra kolven, mijn productie was zo weer op peil.

ik denk dat je kindje het wel laat merken als je melk niet (voedzaam) genoeg is! Die van mij deed dat in elk geval wel.

4. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    2 Weken geleden heb ik de griep gehad en merkte ook een flinke productiedip.
    Het belangrijkste is om goed te drinken, eten komt vanzelf wel weer. Je lichaam regeld het zo dat jouw bv nog voldoende voedingsstoffen voor je kindje bevat. Het 'nadeel' hiervan is dat jijzelf er langer over zal doen om te herstellen en evt flink af kan vallen.

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik heb 1x vreselijke buikgriep gehad, hield nog geen ORS-je binnen! Toch had ik voldoende melk en raakte ik niet uitgedroogd ofzo. Ik heb geloof ik niet zo heel snel last van grote dips.

6. Mama van Isabella

Mama van Isabella Bekend lid

8 jul 2009
    599
    0
    16
    Ben nu in ieder geval 2 kilo lichter en vanavond voor het eerst een plakje ontbijtkoek gegeten. Dat zit er nog in :D De ergste misselijkheid is nu voorbij gelukkig maar heb nu toch nog wel flink de griep. Hoesten, vol hoofd, overal spierpijn :(
    Gadverdamme. Duurt het herstel nu echt zoveel langer nu je borstvoeding geeft?

Deel Deze Pagina