Hoi, Zou graag in contact willen komen met meiden die ook een afwijking aan de baarmoeder hebben. 6 jaar geleden werd tijdens een buikoperatie om endometriose te verwijderen een uterus bicornis (hartvormige baarmoeder) ontdekt. Dit kan leiden tot vroeggeboorte. Ik heb tot nu toe 3 miskramen gehad. Na onze 1e miskraam kregen we een zoontje die 11 weken te vroeg ter wereld kwam. In september 2014 durfden we het na 2 jaar weer aan om voor een brusje te gaan. 3 maanden later was ik al zwanger, helaas een miskraam. 5 maanden later weer opnieuw zwanger van een 2-ling. Helaas ging dit mis met 9weken. Ze hebben me heel lang laten lopen in het ziekenhuis met het hcg.. Toen uiteindelijk hcg en alles weggehaald zeiden ze. In janauri kreeg ik weeen...Een groot stuk placenta verloren van de miskraam... Mijn wens is nu groter dan ooit.... Maar het lukt maar niet. De gyn gaf aan dat starten met behandelingen niet zo zinvol was omdat ik een keurige cyclus met eisprong heb... Wie van jullie heeft nog meer een afwijking aan de baarmoeder en er langer over moeten doen qua zwanger worden? Of hebben jullie toch behandelingen gehad??
Pfoe! Heftig zeg wat je allemaal heb meegemaakt! Hoe zijn ze er achter gekomen dat je een hartvormige baarmoeder heb? Ik heb in april 2013 een miskraam gehad, en in juni 2014 is mijn zoon geboren. Met 35 weken spontaan gebroken vliezen en ivm stuitligging overgegaan op keizersnede. Daar zagen ze dat ik twee baarmoeders heb, wat ook de oorzaak is van de vroeggeboorte. Of ik daardoor ook de miskraam kreeg weet ik niet. We zijn in aug 2012 gestopt met AC, in feb kwamen we erachter is dat ik zwanger was, wat in april misging. Daarna in november weer zwanger geraakt. Opzich niet heel lang bezig geweest dus, maar ook niet supersnel. Maar wij zijn nog niet bezig voor een tweede, dus ik kan je eigenlijk niet helpen. Vind het wel interessant om mee te lezen, dus toch even een reactie. Wat voor behandelingen zouden kunnen helpen dan?
@gitaartje, dank je wel voor je reactie. In 2010 heb ik een operatie gehad voor mijn endometriose en toen zijn ze erachter gekomen. In december 2010 had ik een positieve test in handen, in januari 2011 een miskraam. We zouden in september van dat jaar een afspraak bij de fertiliteitsarts hebben, maar in augustus bleek ik een positieve zw-test te hebben. Ik denk dat bij mij de vroeggeboorte ook met emotionele stress te maken had. Mijn moeder overleed plotseling vlak nadat ik wist dat ik zwanger was....Heb dus flink gerouwd... en eigenlijk geen zin in mijn zwangerschap gehad. Ik heb ook niet genoten van mijn zwangerschap... Pas met 20w begon het een beetje, maar toen werd ik met 24w al opgenomen in het ziekenhuis.. Ik heb geen idee of je iui, ivf of zo kan doen. Of dit wel nut heeft.
Heftig zeg! Ik heb 3 schoonzussen waarvan er 2 nog jong/kindloos zijn en 1 schoonzus een hand vol kinderen heeft. Ze hebben allemaal een hartvormige baarmoeder en de gyn vond het wonderlijk dat bij SZ maar 1 kindje prematuur en met flink wat problemen geboren is, de rest was allemaal gezond en voldragen. Ze heeft bijna een dubbele baarmoeder zo diep is het schot.
Hoi Dees, Ik zal mij even voorstellen. Ik ben 24 jaar, mijn vriend en ik zijn ondertussen meer als 7jaar samen en we wonen nu 4jaar samen. Anderhalf jaar geleden hebben we besloten om voor een wondertje te gaan. Op mijn 18e zijn ze naar jaren zoeken gestuit op uterus unicornis met een niet communicerende rechterhoorn, dit wil zeggen dat ik twee kleine baarmoeders had die aan elkaar gekleefd zaten en waarvan eentje volledig afgesloten was. Ik ben toen geopereerd in UZ Leuven in België en ze hebben die 'slechte' baarmoeder weggenomen met daarbij de eileider die eraan vast zat. Ook ik zal al vroeg in de zwangerschap moeten rusten en heb grote kans op een vroeggeboorte en stuitligging. Mijn baarmoeder is ook veel kleiner dan normaal en zwakker doordat ik geopereerd ben. Toen we 8maanden aan het proberen waren heb ik een HSG onderzoek gehad, alles was daarop in orde. Een paar maanden later heeft mijn vriend zijn sperma laten onderzoeken en dit was ook in orde. Toen we 1jaar en 3 maanden aan het proberen waren zijn we terug naar UZ Leuven geweest, toen pas (!) kregen we te horen dat ik maar 1x in 2maanden vruchtbaar was (terwijl ze in Nederland zeiden dat mijn eileider overspringt tussen de 2eierstokken) dus gaven ze ons nog een half jaar om daarna pas terug te komen, dit was afgelopen februari. Nu heb ik vandaag na anderhalf jaar proberen mijn eerste zwangerschapstest in handen, heel onwerkelijk ! Ik heb alleen bijna geen symptomen, af en toe humeurig en veel moe maar voor de rest niks. Ben dan ook super bang dat het niet in orde zit.. Maar kun je niet praten met je gyn hierover, want ze weten dat het al niet in orde zit en een aantal miskramen verder.. Dan neem ik aan dat ze wel verder met je willen toch ? Volgens mij proberen ze eerst met iui voordat ze met ivf zullen starten toch ? Sorry voor mijn lange brief, veel succes voor jou !!