Borstvoeding stinkt!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Suzanne1984, 21 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Ik heb eergisteren melk afgekolft. Dat gaat vandaag mee naar kinderdagverblijf. Nou draaide ik het flesje open om er nog een heel klein restje bij van 20 cc bij te gieten, en ruikt de inhoud gewoon naar ei. Bleghhh!
    Is me nooit eerder opgevallen. Ik had wel ei gegeten opzich, maar toch..
    Zijn jullie hier ook bekend mee?

2. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    ja! vers is het te doen, maar zodra het gekoeld is geweest vinden wij (vooral mijn man ;)) het enorm stinken!
    maarja, dochterlief smikkelt er net zo lief van, dus ze zal wel van rotte eieren houden :p

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.823
    5.957
    113
    Vrouw
    Ja! Soms ruikt het zoetig, soms heel vies bwah...dat is ook wel het mooie er van eigenlijk. Het blijft toch een natuurproduct!:D

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.509
    36.469
    113
    Ja, hier ruikt het niet naar ei, maar naar k*ts. Vooral als het ingevroren is geweest. Zoontje heeft er nog nooit problemen mee gehad.

5. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Klopt hier ook, vooral als het ingevroren geweest is. Mijn oudste lustte ook absoluut geen ontdooide melk (zat ik met mijn enorme voorraad), de jongste gelukkig wel.
    Ik heb laatst eens een slokje gekolfde melk geproefd, echt lekker vond ik het ook niet.

6. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Dat is mij nog nooit opgevallen, maar ik durf het ook nog steeds niet te proeven. En als je ei hebt gegeten lijkt het mij opzich wel logisch

7. saapje

saapje Actief lid

21 jan 2012
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je t proeft zou ik altijd met vers beginnen. ;)
    Vriezermelk daar heb ik mezelf ook nooit aan gewaagd, yuk.

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik heb het weleens geproefd (wilde testen of het wel door het flesje kwam haha), en het smaakt zo ongelofelijk zoet! Dat je denkt, ik zou dit mijn kind nooit geven als het in vorm van een andere drank of een koekje of zo was :D

9. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Klopt volgens Chella lactatiekundige van het moedermelknetwerk heeft dit met het afbreken van de melk te maken door de enzymen dat de melk gaat stinken, ti's een levend product, dus zodra dit is afgekolfd begint eigenlijk gelijk de afbraak. Het is dan nog wel niet bedorven, maar stinkt idd naar ei.. Jah bhel

10. Angelala

Angelala Actief lid

3 apr 2008
    296
    0
    0
    Ik vind het hier naar kots ruiken na een dag:DMaar Isa vind het heerlijk:)

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Verse melk in de koelkast ruikt hier nergens naar. Ontdooide melk naar kots. Hoewel het nu bij de jongste minder stinkt als toen bij m'n oudste...gek!

12. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Dank dames!

Weet ik iig dat het niet aan mij ligt!

13. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Verse melk of gekoelde melk ruikt hier niet zo sterk. Maar ontdooide melk is echt verschrikkelijk smerig. Ons mannetje weigert dat dan ook (groot gelijk!)

14. Sopann

Sopann Niet meer actief

Hier ruikt het na invriezen ook naar spuug. En specifiek de melk die zoon na een tijdje opgeeft. Heerlijk zuur... Bleh!! :D Maar hij drinkt als een tierelier.

Wat je kan doen om het tegen te gaan is het verwarmen tot net onder het kookpunt en dan snel af laten koelen. Overigens zou ik dat alleen doen wanneer je kindje het niet drinkt, omdat er toch wel wat stofjes verloren gaan door het verhitten.

En oh ja: verhitte en ingevroren moedermelk bevat nog altijd meer stofjes dan kunstvoeding :)

15. AugustusMama

AugustusMama Bekend lid

9 jan 2013
    864
    0
    0
    Veluwe
    Hier ook flink stinkende vriezermelk (en het smaakt ook echt VIES)
    Maar J. eet het goed weg (met pap)

Deel Deze Pagina