FF een vraag wie o wie kan me helpen. Wat mag je nou wel eten en wat niet? De een zegt je mag geen zalm en de ander zegt van wel. Ik weet dan wel dat je haring mag eten alleen als het vers is van de visboer. Maar net heb ik parmazanse kaas en pecoline kaas gehaalt (italiaanse Kaas). Bij de kaasboer wisten ze niet of het gepasituseerde kaas was. Nou maak ik de kaas warm met een sausje dus dacht als er Bacteriën in zitten dan gaan ze wel dood. Net zo als bij rood vlees door gebakken. Maar waar vind ik nou duidelijk wat je tijdens je zwanger wel of niet mag eten. Help o Help Gr Tam
Dit is zoiezo lastig, de één zegt dit en de ander weer iets anders. Wat ik weet, zijn zoiezo de standaard dingen die jij ook al aangaf. Sommige dingen heb ik nagevraagd bij mijn verloskundige; Zalm mag je gewoon eten, gewoon ervoor zorgen dat het goed is gebakken, zelfs gerookte zalm mag je eten, mits dit afkomstig is bij de visboer. Voor verpakte vacuum vis kan vol bacterieen zitten, dus alleen gerookte zalm bij de visboer halen! Ik heb ook ooit gehoord dat ananas tijdens de zwangerschap niet goed zou zijn, dit is een fabeltje, ananas mag je ook gewoon eten...het zou weeen opwekkers zijn, maar dan zou je teneerste aan het eind van je zwangerschap moeten zitten en je baarmoeder zou weker moeten zijn ofzo. Ik eet ook gewoon de kazen (waarbij ik twijfel), zolang ik ze maar verwarmt hebt. Ik ga er vanuit, net zoals je al zei, dat de bacterieen dan ook dood zijn. Groetjes!