borstvoeding invriezen...

Discussion in 'Borstvoeding' started by dds, Jan 19, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dds

dds Fanatiek lid

Jan 1, 2009
    3,936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Hoi dames,

Ik vraag me af hoe jullie de gekolfde melk invriezen. ik wil de gekolfde melk in de fles doen en dan in de vriezer......alleen weet ik niet hoe ik de fles goed moet afsluiten. ik heb flessen van avent met speen en dop maar geen afdekschijf.

Wie o wie geeft mij raad?

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik heb vanmorgen het eerste beetje (100 cc) in ijsblokjeszakjes gedaan. 10cc per blokje, dat ontdooit straks ook wel heel makkelijk. Ik had deze tip van mijn zus, wellicht dat er nog handigere opties zijn.
    Elmo

3. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    je kunt de afdekdopjes van avent los kopen. Ik heb gewoon goedkope flesjes bij de action gekocht en vries het daarin in.

Je kunt ook de bakjes van Avent kopen... Die passen ook op de handkolf met een soort van adapterachtig ding. Je kunt de melk dan invriezen en de ingevroren melk als klont eruit halen en in een zakje doen, en dan het bakje weer opnieuw gebruiken.

4. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,423
    447
    83
    Limburg
    idd je kunt die afsluitdopjes per 6 stuks kopen, zelf heb ik ze bij de DA drogist gekocht hier in de buurt.

5. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

ik deed de afgekolfde melk in ijsblokjes zakjes. Hartstikke handig.
    Laten ontdooien, gaatje inknippen en in het flesje gieten.

6. dds

dds Fanatiek lid

Jan 1, 2009
    3,936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Bedankt voor jullie advies. Ik ga afsluitdopjes bij de DA halen.

7. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    ik heb ook die diepvrieszakjes, maar ik kolf maar ongeveer 40cc per dag en dan hou ik nog zoveel lege bolletjes over. Beetje zonde. Iemand een idee wat je het beste kan doen als je maar zo weinig kolft? Misschien die avent bakjes dan?

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik vroor het in kleine flesjes met afsluitplaatje in.

9. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Ik gebruik de Avent Via bekers, die bakjes dus die eerder zijn genoemd. Je kan een doos kopen met 10 bekers, 10 deksels en 2 adapters. Met die adapters kan je ze aan de avent kolf draaien en je kan er een avent speen opdraaien, zodat je er een flesje van maakt.

Ik laat ze trouwens gewoon in die bekers in de vriezer, ik heb er niet zoveel tegelijk nodig. Nu ik werk heb ik alles wat ik kolf op z'n laatst de week erop nodig.

10. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    ik heb de melk altijd in medela bewaarzakjes in de vrieze bewaard, je kan erop schrijven hoeveel het is, van wanneer het is en het neemt niet zoveel ruimte in als bakjes, ik vond het ideaal eigenlijk

11. Esthers

Esthers Bekend lid

Jul 7, 2009
    541
    1
    16
    zorgkundige
    Flevoland
    Ik heb het juist ook in die ijsblokjes zakjes gedaan want mocht je kindje ineens meer of minder drinken dan kan je dat zelf bepalen.

12. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    Kan je die ook gebruiken als je geen medela kolf hebt?

13. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    IK heb van die avent bakjes waarin ik het invries. Alleen jammer dat mijn zoon geen melk uit de vriezer lust.

Share This Page