Tweede: verloop eerste van invloed op bevalling?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Druif, 23 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif

Druif Bekend lid

8 jul 2006
    730
    0
    0
    Dag dames.

bij de gedachte aan een tweede kindje vraag ik me af in hoeverre het verloop van mijn eerste zwangerschap en bevalling van invloed is op een eventuele tweede zwangerschap en bevalling.

Zo vraag ik me af of ik een grotere kans heb dat ik weer een een deels voorliggende placenta (die mij mij op het allerlaatste nippertje toch opschoof) heb.

En een flinke knip dankzij vacuumverlossing bij de eerste, is die van invloed op het verloop van een volgende bevalling?

Dankjulliewel vast!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    HOi Druif,

het kan heel goed zijn dat je placenta nu wel op een 'normaal' plekje innestelt, dat hangt bij jouw verhaal niet af van waar je placenta de eerste keer zat. En een kniplitteken heeft meestal geen invloed op een mindere rek van je onderkantje bij een tweede. De kans is er gewoon net als bij een ander dat het ruptureert. Als je een hele stevige bekkenbodem hebt en dat dat de reden is geweest vna de knip, dan heb je wel een iets verhoogde kans op een knipje, maar meestal rekt het bij een tweede beter op.

Groetjes Brigitte

3. Druif

Druif Bekend lid

8 jul 2006
    730
    0
    0
    Dankjewel voor het antwoord. Deze vragen spelen toch een beetje een rol bij mijn twijfel over een volgende zwangerschap. Nu ben ik een beetje gerust gesteld.

Deel Deze Pagina