Afnemende productie ( borstverkleining gehad )

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by LieveMamaTrix, Apr 18, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

Mar 12, 2012
    2,806
    0
    36
    Beste lactatiekundige,

Ik geef vanaf de tweede week volledig borstvoeding. Ik heb zo'n 5 jaar geleden een borstverkleining gehad... Het is dus een wonder dat ik tot nu volledig mijn dochter heb kunnen voeden met eigen melk.
    Helaas merk ik meer en meer dat mijn productie afneemt. Leeg aanvoelende borsten, een onrustig meisje aan de borst die na lang voeden nog niet verzadigd is.
    Ik heb al geprobeerd extra aan te leggen. Soms zelfs om het uur. Dit leek even effect te hebben, maar nu voelen mijn borsten juist extra leeg, alsof die extra keer aanleggen het laatste beetje 'opmaakt'.

Van de week bij het CB gewogen en ze blijkt ook iets te licht. 5100 gr bij 60,5 cm. Ik wil niet gelijk fanatiek naar de kunstvoeding grijpen, maar de laatste dagen heb ik haar wel een beetje, dwz 50-70cc, bij laten drinken. Ze drinkt dit dan heel gulzig, maar wel met rust in haar lijfje op.
    Erg ontevreden is ze nooit, maar het is duidelijk dat ze na de borst nog niet verzadigd is.
    Hoe moet ik dit aanpakken? Zo nu en dan een klein beetje kunstvoeding na de borst leeg te hebben gedronken?

Ik wil waarschijnlijk rond 6 maanden afbouwen wel, maar had gehoopt tot die tijd nog wel exclusief bv te kunnen geven. Het is, gezien de operatie, een prestatie dat het zolang goed ging, maar ik baal er wel een beetje van.

Help!! Wat nu? Kan het zijn dat het na 3 maanden echt einde oefening is?

Ik hoop dat u tips of adviezen heeft! Of bemoedigende woorden ;).

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

Apr 17, 2012
    818
    0
    0
    Hoi,

Wat goed van je zeg!

Ik denk dat het goed is om contact op te nemen met een lactatiekundige bij jou in de buurt om een plan op maat te maken. Wellicht is het prima mogelijk om met wat persoonlijke tips je productie toch weer op te hogen, zoals:
    - Nakolven (extra vragen van je lichaam waardoor deze mogelijk meer melk gaat maken)

Kijk op de volgende site om een lactatiekundige bij jou uit de buurt te vinden:
    Zoek Lactatiekundige IBCLC | Particulieren | NVL Borstvoeding – zeker over borstvoeding

Groetjes Saskia

Share This Page