App Engels leren voor peuters

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by evsi, Feb 21, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. evsi

evsi Actief lid

Mar 3, 2015
    105
    46
    28
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is door Dora erg bezig met Engelse woorden. Ze vraagt steeds hoe woorden in het engels zijn. Ze kan ook wel wat extra uitdaging gebruiken.

Zijn er leuke apps om Engels te leren. Of misschien wel leuke boeken?

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,898
    3,931
    113
    Er zijn wel verschillende apps in het Engels te vinden die speciaal voor peuters zijn. Misschien kun je zoeken op 'toddlers'.

Er zijn op youtube ook veel Engelse liedjes voor kinderen "simple songs".
    Waarschuwing; sommige zijn wel heel irritant..... (daddy finger daddy finger......)

3. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

Apr 11, 2011
    3,367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Daddy finger....hou op! :D. Zingt mijn dochter zelfs 's nachts nog! En de hele dag door....:|. Hahaha.

4. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

Jul 4, 2014
    4,945
    1,033
    113
    Voorschoten
    Bobo heeft een paar Engelse liedjes.
    Je kunt Engelstalige apps met dieren of woordjes zoeken. Mijn dochter heeft een meertalige puzzelapp en die noemt het voorwerp als je de puzzel hebt opgelost, dat kan dus ook op Engels ingesteld worden.

Heb je een Apple of Android systeem? Dat maakt verschil in de apps namelijk. Niet alles is voor beide beschikbaar.

Deze site heb je misschien wat aan: http://www.kleuteridee.nl/allerlei/engels/

5. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Verschrikkelijk inderdaad! Maar zo via youtube e.d. heeft onze zoon wel alle kleuren in het engels geleerd, hij telt al tot 10 in het engels en kent wat andere engelse woordjes.
    Tegenwoordig het het geen dag of doei meer, maar bye bye. :D

6. Lenteliefde

Lenteliefde Actief lid

Aug 22, 2015
    164
    14
    18
    NULL
    NULL
    Vreselijk irritant ja, die YouTube filmpjes. Maar toch wel leerzaam. Toen dochterlief 2,5 was benoemde ze de kleuren in het Nederlands en Engels. En tegenwoordig (in juni wordt ze vier) zegt ze bijvoorbeeld "Delicious! Dat betekent dat iets heel erg lekker is".

7. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

Jul 4, 2014
    4,945
    1,033
    113
    Voorschoten
    ik vond vandaag de youtubefilmpjes van EZkids. Daarmee leer je oa engelse kleuren

8. Jules!

Jules! Bekend lid

Jun 26, 2017
    822
    1,065
    93
    Female
    Mijn kinderen vinden Engels praten ook leuk. Ik heb er geen app voor nodig. Ik ben hun wandelende Google Translate. Je kunt veel spelletjes die je met ze doet in het Engels doen, tijdens het kleuren de kleuren in het Engels benoemen, bingo in het Engels, etc etc.

9. RoIn

RoIn VIP lid

Feb 3, 2014
    5,918
    595
    113
    Female
    Hier precies hetzelfde! one two three.. zo leuk om te horen!

Zo noemt ze ook heel wat kleuren in het engels, niet altijd helemaal juist maar het kom tin de buurt (Yemmow voor Yellow)

10. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Haha hier precies hetzelfde hoor, uitspraak is ook lastig, maar dat heeft hij bij gewoon Nederlandse woorden met bepaalde letters ook zo.
    Ze zijn in elk geval op een leuke en leerzame manier bezig. Uitspraak komt vanzelf wel. ;)

11. yaro

yaro Niet meer actief

Ik zou ook lekker leren tellen in Engels. Mijn dochter had dat in een paar keer onthouden, telt ook synchroon in het Engels tot 10 en in Duits tot 5. Als de kleuren herkend worden dan die in Engels leren is ook heel leuk.

Apps heeft dochter hier nog niet veel intresse in, maar ik lees hier eens mee. Nu doet ze qua apps alleen memory, puzzelen, tegenstellingen enzo.
    Qua Engels ligt nu haar intresse nu in voedingsmiddelen en dieren.

12. evsi

evsi Actief lid

Mar 3, 2015
    105
    46
    28
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties. Woorden voor haar vertalen doe ik ook. Ze vraagt regelmatig naar een Engels woord.
    Tellen tot 10 en de kleuren kent ze al.

Ga nu maar eens zoeken naar de dieren in het engels. Dat vind ze vast ook leuk.

Share This Page