Advies vraagje. Mijn jongste (5) krijgt altijd een snotterneus als hij buiten speelt in de kou. Gaat hij dan ineens naar binnen gaat, dan wordt het een looneus. Die snotterneus is dan na een uurtje weer weg. Hij kan toch gewoon naar school morgen? (Tis erfelijk, want ik krijg ook altijd een snotterneus van kou en vooral vanaf koud weer naar warm). Ik zie het namelijk al gebeuren dat hij morgenochtend op school komt met een snotterneus en dan geweigerd wordt
Ik neem aan dat je je kleuter brengt, dus vertel je dat aan de juf. Je vraagt of ze het minstens een uur wil aankijken. Of je stuurt haar nu een bericht waar je het vast even uitlegt.
Is inderdaad normaal ik denk dat met deze wind en kou iedereen dat wel heeft. Ik laat mijn zoon eerst snuiten en dan stuur ik hem naar binnen. Ik neem aan dat ze daar rekening mee houden en niet gelijk bellen.
Ik heb zelf ook altijd een loopneus als ik buiten ben geweest. Is een natuurlijke reactie van koudeprikkels op de neusslijmvliezen en heeft niks met een verkoudheid te maken.
Nee dit is toch normaal? Ik neem aan dat ze daar nu in deze tijd zich wel bewust van zijn als het zo koud is..
Is een normale reactie. Voor chronischere verkoudheidsgevallen zoals onze dochter helpt sambucol wel aardig. (Holland en Barret/De tuinen). Slecht referentiejaar allicht maar van tig verkoudheden en gesnotter in een jaar op de KDV, tegen t chronische aan met hooguit een paar dagen tussendoor pauze, naar een paar daagjes een loopneusje in een heel jaar tijd. Heeft ook flixotide gehad een tijd lang, maar is daar ook al een tijdje vanaf en nog niks aan t handje. Best opmerkelijk verschil maar allicht dat andere ouders er met die corona regels er ook geholpen mee kunnen zijn. Voel me in elk geval iets geruster qua dreigende telefoontjes over een snotneus, als zal de tijd t moeten leren. (is ook een peuterastma geval, staat nog onder controle)
Oh, ik ga dit ook eens proberen. Ik heb nu van davitamon vit c, maar dit klinkt denk ik wel beter. Hier is mijn dochtertje ook verkouden zodra ze een paar dagen school heeft. Dit komt dan ook echt door school en ze is dan echt weken verkouden. Ik heb ook vit D extra voor der en echinaforce kids. Zelf slikken wij ook extra vit d (al doe ik het niet dagelijks ivm zwangerschap en ik niet weet hoeveel ik nu precies mag).
Ik wilde hetzelfde zeggen: dit is toch niet iets bijzonders of erfelijks, dit heeft iedereen toch in bepaalde mate?
Ja zo lastig vind ik het allemaal. We zijn panisch geworden om een snot/loopneus . En bij elk kuchje denk je: nee, niet verkouden worden please . Het geeft bij mezelf ook heel veel stress. En hoe vaak mijn man ook zegt: maak je niet druk.. Het helpt niet. En het is meer dat ik het sneu vindt voor de kinderen dat ze dan niet naar school kunnen. Ik werk thuis, dus het maakt voor mij niet uit of ze thuis lopen of op school zijn. Ik heb ook nog nooit zoveel vit pilletjes gehad in mn kastje. De kinderen slikken nu ook vit c, d en echinaforce. Gewoon voor de weerstand. Een Multivit werkt hier niet goed. Tenminste, niet die ik had voor ze. Hier ook een lage luchtvochtigheid in huis door de mechanische ventilatie, dat helpt ook niet mee. Ik zou anders ook even met de juf contact opnemen. Iedereen moet toch een keer zn neus snuiten? dat wil toch niet zeggen dat je gelijk verkouden ben? Mijn oudste krijgt van melkproducten slijm in der keel en moet dan vaak ff kuchen/hoesten. Dat is niet dat ze dan verkouden is. Al met al is het echt wel een dingetje bij vooral de kleuters. Ik ben benieuwd of ze het beleid nog aan gaan passen net als vorig jaar. Anders hebben we lege kleuterklassen. Of zal iedereen zijn of haar kleuter laten testen ?
Hier gaf de juf het advies om na het buiten spelen de neus even goed te snuiten, dat zorgt al voor een veeeel mindere loopneus.
Dat is het ook vaak. Even je neus snuiten als je binnen komt en je bent er soort van vanaf. Als je dat niet doet, loop je een uur laten nog je neus op te halen .
Ik heb met dit weer ook altijd een loopneus buiten. Zo normaal. Ik ken veel mensen die dit hebben. Loopnus als corona symptoom is sowieso altijd al een beetje bijzonder geweest.
Mijn kinderen en ik hebben dit ook, zeker met deze kou. Ik ga hier niets over zeggen op school. Mijn kinderen hadden een onwijze loopneus toen ze corona hadden, dus het kan wel eens gebeuren @bosi333
Ja natuurlijk kan dat gebeuren. Maar er is nogal een verschil met net buiten zijn geweest en dan een loopneus hebben die na twee keer snuiten over is en daadwerkelijk verkouden zijn.
Pff heftig zeg. dan ga je toch wel twijfelen om toch te gaan testen. Ik weet alleen zeker dat als mijn jongste verkouden wordt het van school komt. Zowel mijn man en ik zijn niet verkouden. Dat thuiswerken heeft ook voordelen, ik ben al bijna een jaar niet verkouden geweest. En mijn man werkt buiten en is ook zelden tot nooit verkouden. Die wordt pas verkouden in de zomer met de airco/ramen open in de auto/werkbus.
Natuurlijk, daarom meld ik een beetje snot niet van de kou. Bij corona bleef het eruit lopen, nu na de kou is het inderdaad na 1x snuiten weg. Ik wilde alleen zeggen dat een loopneus bij corona wel echt het enige symptoom kan zijn, bedoelde er verder niets mee.