Ik lees op dit forum vaak dat dames ruzie/discussies hebben vanwege het gedrag via Facebook, Whatsapp of andere media. Ik kan dat echt niet begrijpen. Zelf heb ik ( allang ) geen Facebook meer, dit omdat het voor mij geen toegevoegde waarde heeft. Whatsappen zie ik hetzelfde als sms-en en daar krijgen wij thuis echt geen gezeur over. Wij hebben een goede relatie, waarin we eerlijk zijn, over dingen praten mocht het nodig zijn en waarin we elkaar vertrouwen. Ik vind het echt bizar dat relaties daar slecht door gaan en soms zelfs voor de grootst mogelijke ruzies zorgen. Ook vind ik het vreemd dat " voor het laatst online " " op dit moment online " of de wel/niet gelezen door vinkjes Whatsapp discussie echt tot de wildste verhalen lijdt. Is het dan zo vreemd dat het mij echt opvalt? ( ook om me heen ) Hoe denk jullie hierover? Wat is jullie ervaring hiermee?
Mijn vriend en ik hebben beide facebook. Zetten er wel vrij weinig op en het is meer een soort ochtendkrant voor ons. Whatsappen doen we allebei en inderdaad het is net al smsen. Maar ruzie erom krijgen? Pff nee dat gebeurd hier niet. We zijn beide open en eerlijk naar elkaar. Als mijn vriend heel de tijd op zijn telefoon zit en ik vraag wat ie aan het doen is, zegt hij gewoon eerlijk wat ie op dat moment doe, andersom hetzelfde. Ik denk dat het meer een probleem is als er al geen of weinig vertrouwen is in de relatie.
ik zeg sinds app bestaat ( ja ik heb ook app en ik doe het ook ) gaan er veel relaties naar de knoppen .. wij hebben al menig malen een discussie gehad om app..
en dan niet om het online zijn ofzo want dat boeit me niet.. maar meer omdat dingen verkeerd worden gezien je kan geen emoties eruit lezen
Ik ben haast een facebookverslaafde, Whatsapp gebruik ik niet zo heel veel (gezien mijn fb verslaving verstuur ik ook meestal berichten via daar ), maar ik kan me echt niet voorstellen dat ik ooit ruzie zou krijgen met mijn man daardoor... Zelfs al zou een van ons ooit iets posten/ appen wat verkeerd zou overkomen, dan nog zou dit gewoon op een normale manier besproken worden.
Wij hebben beiden geen facebook (meer) ondertussen al bijna 3 jaar niet en ik whatsapp, maar alleen naar m'n familie in Nederland omdat sms'en te duur is en dat gebeurd ook echt niet veel. Ik heb in mijn omgeving ook al genoeg relaties kapot zien gaan door social media en ben eigenlijk blij dat zowel mijn man als ik geen interesse daarin hebben.
Lovepeet, waar hebben dan jullie ruzie over? Wij hebben geen ruzie over whats-app. Wel een meningsverschil over wat te plaatsen op facebook. Mijn man is daarin gemakkelijker dan ik dat ben. Sinds een maand heb ik mijn account op facebook verwijderd. Ik zie geen toegevoegde waarde meer richting sociale contacten. Eerder een belemmering. Er gaat veel tijd in zitten, die ik liever wil besteden aan echt contact.
Ik vraag me toch af hoe een gezonde relatie naar de knoppen kan gaan door sociale media... Dan moet er toch sowieso al een gebrek aan vertrouwen zijn?
Wij hebben het allemaal. Maar waarom zou ik in godsnaam ruzie moeten krijgen met mijn man hierover? Want dat bedoel je toch he?
ruzie is een groot woord.. maar ik heb zijn app weleens gelezen .. dan viel ik over een persoon (een vriendin van ons ) die wat verkeerds zei ofzo .. of dat zei hem mop noemde.. zo kan ik er nog een paar opnoemen .. je kan geen emoties lezen in een bericht.. zei kan mop ook anders bedoeld hebben .. snap je een beetje wat ik bedoel
klopt .. dat was er toen ook omdat er dingen gebeurde waar ik niet van hield.. ( nee geen s..x ) ofzo maar gesprekkin die over mij gingen terwijl ik me niet kon verdedigen .. en dan waren het echt serieuze gesprekken .. dat soort dingen hou ik niet van .. als je wat te bespreken heb wat je dwars zit kom je naar mij .. en ga je dat niet op app lopen rond bazuinen .. snap je
Precies, een gezonde relatie is het dan m.i. sowieso niet en/of één van de twee heeft serieuze issues zoals ziekelijk jaloers zijn, control freak zijn, weinig eigenwaarde hebben, respectloos naar wederhelft toe en ga zo maar door......
Het valt mij ook op. Hier absoluut geen ruzie om dat soort dingen gelukkig Mijn man doet niets met zijn FB en heeft ook geen smartphone. Ik gebruik whatsapp alleen om af en toe met mijn broer te praten. Op Facebook ben ik best actief, voornamelijk in lotgenotengroepen en pagina's over koken en bakken. Dus ook daar denk ik niet dat mijn man achterdochtig om kan zijn
Ja, ik snap wat je bedoeld Lovepeet. Mijn moeder kan bijvoorbeeld ergens over piekeren en dan appt ze het. Ipv bellen of langskomen om iets door te praten. Als je appt komt het anders over, je hoort geen stem en je ziet geen mimiek.
Ik ben ook wel benieuwd naar wat daar dan de reden van is. Dat je het niet altijd leuk vindt als je partner appt, snap ik nog wel. Maar de vervolgstap naar ruzie zie ik niet. Laat staan dat een relatie er door naar de knoppen gaat. Van ons tweeën had ik als eerste een smartphone met whatsapp. Toen vond mijn man wel eens dat ik er wat veel mee bezig was. Zodra hij zelf ook een smartphone had, snapten we elkaar ineens een stuk beter, haha. In de zin dat hij beter snapte dat je op zo'n moment ook gewoon 'in gesprek' bent met iemand, net als wanneer je bijvoorbeeld 'live' in gesprek bent of belt. En dat je zo'n gesprek niet ineens af kunt breken omdat je partner binnen komt en ook aandacht wil. Aan de andere kant snap ik beter dat het ook weer vervelend is als zo'n gesprek op een gegeven moment er lang duurt. Maar dat zeggen we dus ook gewoon tegen elkaar. En dan rond de ander het gesprek af. Of niet, maar dan meestal met een toelichting. (bijvoorbeeld werkoverleg dat toch even moet gebeuren of een vriend(in) die echt even steun nodig heeft.)
Als het gaat om de inhoud van een gesprek dat verkeerd valt, ligt dat trouwens m.i. niet aan social media op zich. Als je partner achter jouw rug om over je praat ineen app, doet / deed hij dat waarschijnlijk ook in een gewoon gesprek. Dat ligt dan dus niet aan Facebook / whatsapp e.d. maar aan hemzelf.
over facebook hebben we nooit woorden gehad wel over whatsapp, maar dat was toen meer in de zin omdat ik de hele avonden met mijn moeder aan het whatsappen was en er geen aandacht was voor hem, en eigenlijk gaf ik hem ook daar wel gelijk in, dat was een periode net naar mijn vader overlijden en hij wist ook wel dat vooral daarom was, maar als het dan al maanden zo gaat dan begrijp wel dat die het vervelend vind, inmiddels heb ik nog wel veel contact met mijn moeder via whatsapp maar het gelukkig al veel minder, en heb in de avond ook gewoon aandacht voor hem in mijn omgeving merk het niet wat de invloed er van is bij anderen. ik vind gewoon een leuke uitvinding, haha
Ja dat bedoel ik en ik vind het leuk dat deze discussie leeft. Inderdaad letters zijn emotieloos, maar als je dat weet, hou je er dan geen rekening mee? Ik ben daar altijd heel nuchter over geweest. Ik moet trouwens zeggen dat ik nooit zijn whatsapp doorspit. Ik vind dat iets van hem, als ik iets wil lezen, dan zou ik het gewoon vragen en dan zegt hij het. Ik ken mensen die gewoon hele gesprekken wissen, omdat ze anders de dikste ruzie krijgen ( ook al is het echt onschuldig ) ! Nou die relaties zitten echt niet goed. Ik kan me overigens ook goed voorstellen dat je het er niet mee eens bent wat je partner of vriend/vriendin op Facebook wil zetten. Maar is het dan echt de discussie waard? Kun je daar dan geen gesprek/discussie over voeren waarin je elkaar tegemoet komt?? Ik blijf erbij, het kan/mag niet zo zijn, dat dit iemands relatie/leven moeilijk maakt. ( wel fijn om te lezen dat veel dames niet herkennen )