Hoihoi Vanwege een eerdere bbz heb ik een echo gehad met 4,5w en eentje met 5,6 weken. Op de eerste echo was er helemaal niks te zien wat op een zwangerschap duidde, behalve dik baarmoederslijmvlies. Gelukkig was op de echo met bijna 6 weken te zien dat het zich in de baarmoeder bevond. MAAR de gyn was nogal vluchtig en heeft me onzeker gemaakt. Wat we zagen was een zwarte vlek in de baarmoeder (is dat het vruchtzakje?) en een kleiner rondje, de dooierzak waarschijnlijk. Hij heeft niks opgemeten maar schatte in dat het paste bij een zwangerschapsduur van 4 a 5 weken. Hij zei dat hij geen embryo zag. Maar als ik de echo-foto bekijk, zie ik aan de dooierzak een lijntje lopen naar de baarmoederwand, en daar lijkt een klein bolletje te zitten. Oke heel verhaal, wil graag weten of de echo inderdaad vaker voorkomt bij 4 a 5 weken zwangerschap dan bij 6, want dan heb ik een probleem Mocht iemand vroege echo's ter vergelijking hebben of ze kunnen 'aflezen', laat even weten dan zet ik hem in mijn album.
Hey meis, Ik heb een echo in m'n album staan van 5w3d (volgens de meting was het 5w5d). Kun je kijken en vergelijken. Er was een vruchtzak, dooierzakje en een inimini vruchtje van 2,3mm, maar nog geen hartactie. Vervelend dat de gyn je nu zo onzeker heeft gemaakt, wanneer heb je weer een echo? Hoop dat je iets aan m'n foto's hebt!
hoi, ik heb vandaag ook mijn eerste echo gehad. en het zag er allemaal goed uit. ik zag ook alleen de vruchtzak met daarin de dooierzak. het paste goed bij de 5 weken die ik nu zal zijn. dus het kan best kloppen hoor. met 5 weken is er ook nog niet erg veel te zien. wanneer heb je weer een echo? ik volgende week maandag
Sasz thnx! Heb idd even gekeken, maakt echt weinig verschil met deze termijn. En ik denk zelf dat een paar dagen al een heel verschil kunnen maken. Jen gefeliciteerd met je echo! Wat mag je alweer snel terug. Moest twee weken wachten dus volgende week weer. Ga de echo's even in album zetten. De eerste is de originele De tweede heb ik omcirkeld van wat ik dacht dat evt 'iets' zou kunnen zijn. Dus als iemand zin heeft om te kijken...?
Je kunt idd duidelijk een dooierzakje zien, wat bij zo'n vroeg termijn vaak wel al een goed teken is.. Was het een inwendige of uitwendige echo? Want het lijkt zo ver weg zeg maar.. Ook niet ingezoomd jammergenoeg. Vind de echo te onduidelijk om een vruchtje te kunnen zien, maar als onze FA het bij ons niet had gezegd, had ik 't ook niet gezien . Mja, volgens mij ziet de echo er verder goed uit, maar ben natuurlijk geen arts.. Maar waarschijnlijk heb je volgende week een veel duidelijkere echo!
ik heb net even in je album gekeken en het lijkt echt presies op mijn echo van vandaag. ik denk dat je dan nog maar 5 weekjes zwanger ben. blijf hoop houden op de volgende echo is vast meer te zien
Jen jij was 5+2, ik was 5+6 op moment van echo. Scheelt idd niet heel veel, en heb zelf het gevoel dat het iets later ingenesteld is. Zou kunnen dus. Kwam het bij jou overeen met de 5+2 die je bent of ben je ook een paar dagen achteruit gezet? Saz hij is idd niet ingezoomd, hij was zo haastig. Hij was wel inwendig. Dat lijntje wat ik op de tweede echo omcirkeld heb, zie ik op de originele echo ook lopen, maar dan natuurlijk wit.
dit is mijn echo. je ziet duidelijk een vruchtzak en dooierzak, klopt goed met de 5 dagen van me banner.
Hij lijkt er idd op Jen! Alleen bij jou ligt re ring helemaal tegen de wand aan, bij mij zit er zo'n lijntje aan... geen idee wat dat is
dat lijntje zou het kindje kunnen zijn. maar dat weet ik niet zeker. welke dag moet jij weer een echo? ik 26 juli. hopelijk hebben we dan allebij een hele mooie echo
het komt vast allemaal goed. zelf heb ik ook wel zenuwen voor die dag want na 2 miskramen ben ik toch bang dat het fout zit. maar je moet positief blijven denken !
Hoi Eltime, Mijn eerste echo werd ook geschat op 5 weken en 6 dagen. Mijn vk vertelde dat ze alleen de vruchtzak zag. Ik kon toen zelfs zo 1,2,3 geen dooierzakje vinden. Heb 10 lange dagen in de rats gezeten maar de volgende echo liet een prachtig boontje zien mét een kloppend hartje. Het zit vast hartstikke goed! Groetjes, Chantal.
Chantal dat zijn positieve verhalen! Super! Denk dat mijn gyn een beetje te graag op vakantie wilde, ik was die dag de laatste patient voor zijn vakantie begon 8) Jen positief denken, daar zouden ze een cursus voor moeten geven na meerdere miskramen... probeer het echt wel, maar ik vind t slopend. Komt ook door die BBZ, want een tweede kost je je vruchtbaarheid natuurlijk. Maar goed, da's alvast 1 zorg minder voor nu
ff off-topic, maar ik zat net die echo's te bekijken en toen dacht ik: wat een wonder, zooo klein, ongevormd en toch al een minimensje!! Echt supermooi... on-topic. Ik denk dat je een goede echo hebt hoor. Ik had met ruim 4 wk zw een echo waarop alleen een heel klein grijs vlekje te zien was zonder iets erin. Inmiddels is hij alweer 2 jaar!
@jen Ik had precies zo'n echo alleen de ring met vruchtje eraan lag int midden van m baarmoeder. Ik ben in het ziekenhuis geweest voor een echo Ze kwam niet verder uit dan het vruchtje 2,5mm was en de apparatuur kon er zelf nog geen weken en dagen bij zetten maar het hartje klopte wel al duidelijk !!! Mijn berekening was toen 6w2d en ze zei dat ik zeker nog geen 6 was terwijl ik precies weet door uvu testen wanneer me ei is geweest nu nog 7 dagen in spanning wachten en kijken wat de echo volgende week doet ! Bij me zoon werd ik ook constant terug gezet en met de 11 weken bleek ik in 1 keer 12,5 week te zijn dus zo'n vroege echo's zijn nog niet zo betrouwbaar vind ik het beste is nog steeds de meting rond de 10-12 weken !