Toch dyslexie zoonlief.

Discussie in 'De lounge' gestart door pnirmal, 25 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Uiteindelijk is het toch een centenkwestie...zorgverzekeraars vergoeden alleen als er aantal jaar alleen E-scores gehaald zijn. Kinderen die dyslectisch zijn, maar dat gedeeltelijk kunnen compenseren doordat ze meteen goede begeleiding hebben gehad van school, of doordat ze goede strategieen toepassen dankzij hoge intelligentie en/of goede hulp, worden door dat systeem afgestraft. Daarbij hebben scholen een klein potje voor testen, maar de kosten van een dyslexie-onderzoek zijn hoog, en school kan dat vaak niet ophoesten als er meerdere kinderen zijn.

Wij hebben het voor onze dochter uit eigen zak moeten betalen helaas. Erg dure grap. En nu heeft ze in elk geval een dyslexie-verklaring. Alhoewel ik persoonlijk (als juf) twijfel of het wel echt dyslexie is, en niet een combi van taalzwakte en didactische verwaarlozing van de kant van school.

2. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Om nu een heel nieuw topic te openen dacht pak deze er even bij.

Vanavond ouderavond gehad. En is er besloten dat hij vmbo1 een jaar extra mag gaan doen. Ik ben er echt heel blij mee. Zoon iets minder maar na veel uit leg begrijpt hij dat hij daarmee idd misschien zelfs nog kader kan gaan doen. Sommige vakken gaan goed en hij doet zeker goed zijn best maar door deze verklaring nu mag hij een extra jaar naar school. En ik persoonlijk denk dat het hem helpt groeien.

Deel Deze Pagina