Toch een andere baan zoeken ?

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door lorreke, 3 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lorreke

    lorreke VIP lid

    10 sep 2013
    5.214
    355
    83
    Hallo Dames,

    Ik weet niet zo goed in welk topic ik dit het beste kan plaatsen daarom maar hier :)

    Het duurt nog even maar in september moet ik weer aan het werk.

    Ik ben verpleegkundige (mbo) alleen zie ik er nu al tegenop dat ik straks weer moet werken in de wisselende diensten, avond en nacht , weekend en de feestdagen. terwijl ik nog 10 week verlof heb. Ik word er gewoon verdrietig van als ik eraan denk.

    Ik krijg steeds sterker het gevoel dat ik opzoek moet gaan naar een andere baan, maar wat ?
    Op mijn werk is helaas niets te regelen dat ik alleen dagdiensten o.i.d. werk.

    Zelf wil ik wel graag iets voor overdag 3 dagen of 5 ochtenden per week. een avonddienst tot maximaal 21.00 uur vind ik ook niet erg, en 1x per 3 a 4 week een weekend ook niet. maar niet standaard om het weekend meer.

    Het hoeft niet perse in de zorg zelf te zijn , mag ook compleet wat anders, maar wat ?

    Iemand tips of heeft iemand in dezelfde situatie gezeten?

    Ik hoor het graag.

    Alvast bedankt.
     
  2. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Misschien doorleren voor kinder verpleegkundige en dan op de dagbehandeling, verpleegkundige kdv, thuiszorg o.i.d. gaan werken?
     
    Vero0504 en lorreke vinden dit leuk.
  3. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113
    Misschien op een dagbehandeling wat alleen doordeweeks open is?

    Een kliniek welke niet in het weekend open is.
     
  4. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Ik ben teruggegaan naar een 0-urencontract. Ik kan dus min of meer zelf bepalen wanneer ik werk. Hier ideaal. Ik ben oncologieverpleegkundige. Ik werk wel hele diensten, 1-3 in de week.
     
    lorreke vindt dit leuk.
  5. lorreke

    lorreke VIP lid

    10 sep 2013
    5.214
    355
    83
    terug naar school zie ik nu niet zitten, wel over nagedacht misschien over een paar jaar en dan alleen in bbl vorm. :)

    dagopvang zou nog kunnen maar is vaak activiteitenbegeleider/ maatschappelijke zorg

    poli zou nog kunnen maar word vaak intern opgevuld zie die vacatures hier nooit terwijl ik er wel mails van krijg maar nooit voor op een poliklinische afdeling

    0-uren kan niet ivm lasten en wil wel zekerheid dat ik dan minimaal 20-28 uur kan werken
     
  6. Roos12

    Roos12 Fanatiek lid

    4 jan 2015
    1.719
    803
    113
    Wat staat je precies tegen? Want ik vind het ook veel voordelen hebben. Avonddiensten zijn op zich ook niet mijn hobby, ik werk liever overdag of ‘s nachts. Maar bij een late dienst kun je overdag wel je kindje veel zien, alhoewel ik ze (alleen de jongste nog) naar het kdv breng om ze de regelmaat te laten houden. De korte nachten daar wen je echt aan en met een kleintje kan je overdag ook wel eens een slaapje meepakken.
    Omdat ik ook in de weekenden werk, hebben we doordeweeks minder opvang nodig.

    Ik heb wel een hele fijne werkgever. Ik werk doordeweeks 2 vaste dagen en eens in de 4 weekenden. De laatste keer dat ik 2 avonden achter elkaar moest is alweer een paar jaar terug.

    Dus voor mij is het geen probleem, maar ik heb dus mijn werkgever mee en ik vind mijn baan ook gewoon heel erg leuk.
     
    lorreke vindt dit leuk.
  7. lorreke

    lorreke VIP lid

    10 sep 2013
    5.214
    355
    83
    Zo`n werkgever heb ik niet, moet geregeld 4 avonden of nachten achter elkaar, valt ook niet te bespreken gezien we een klei clubje zijn van 6 personen ivm die diensten ;) en vriend werkt ook onregelmatig dus maakt het lastiger als we dan tegelijk avonddiensten hebben etc, daarom wil ik iets voor doordeweeks overdag of 1x per 4 week weekend vind ik ook niet erg, of eens de zaterdag ofzo.

    En dat de zorg gewoon niet meer is wat het is geweest ben ik er denk ik ook wel wat meer klaar mee, ben er zover mee heen dat ik wel via een uitzendbureau zou willen gaan werken bij een callcenter ofzo nou is dat niets voor mij maar als voorbeeld.

    Weekenden wil ik gewoon voor het gezin hebben straks, lekker tijd samen net als de feestdagen.
     
  8. Dubbelfriss

    Dubbelfriss Bekend lid

    14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    Hoi,

    Ik heb in mijn verlofperiode een andere baan gezocht om dezelfde reden wel in dezelfde sector (2 kindjes en wisselende vroege werktijden). Werk nu alleen van 0830 tot 1700 en draai ook geen nachtdiensten meer . Ben wat dit betreft blij met de keuze maar ben wel doodvermoeid nu. Het is wel pittig die extra inspanning die je moet leveren om je beste beentje voort te zetten terwijl je thuis nog een pasgeboren baby hebt en natuurlijk ook veel energie in moet steken. Het is dus volle bak van alle kanten. Ben sinds 4 weken begonnen met werken maar alles bij elkaar vind ik t best stressvol, ook.al heb ik regelmatige werktijden nu. Achteraf gezien had ik beter even kunnen wachten tot ik zelf wat meer ritme had met de kleintjes denk ik.
     
    lorreke vindt dit leuk.
  9. lorreke

    lorreke VIP lid

    10 sep 2013
    5.214
    355
    83

    Bedankt voor je reactie!
    Werk jij toevallig ook in de zorg ( als verzorgende/verpleegkundige) of in een andere sector?
     
  10. tlc81

    tlc81 Bekend lid

    22 jan 2012
    684
    126
    43
    Hoi!
    Ik ben onlangs van baan veranderd om dezelfde redenen. Was werkzaam op een afdeling in het ziekenhuis.

    Nu werk ik als research verpleegkundige. Vaste dagen, maar als ik zou willen enigzins flexibele uren. Tnt bevalt het heel goed! Heb wel gewacht tot het thuis in rustiger vaarwater was, omdat ik nu totaal wat anders doe en daar de energie voor nodig heb.
     
    lorreke vindt dit leuk.
  11. lorreke

    lorreke VIP lid

    10 sep 2013
    5.214
    355
    83
    is dat hbo niveau ??

    ik heb mbo namelijk.
     
  12. Dubbelfriss

    Dubbelfriss Bekend lid

    14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    Ik werk inderdaad ook in de zorg.
     
    lorreke vindt dit leuk.
  13. lorreke

    lorreke VIP lid

    10 sep 2013
    5.214
    355
    83
    heb jij een mbo of hbo diploma?

    Ik merk namelijk dat het met een hbo diploma makkelijker is om overdag te werken dan met een mbo diploma
     
  14. Dubbelfriss

    Dubbelfriss Bekend lid

    14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    Ik heb een hbo diploma! Maar werk wel in de ggz. Denk vooral dat het ziekenhuis minder kansen heeft op vaste werktijden. Zou als ik jou was kijken naar ambulante werk.
     
    lorreke vindt dit leuk.
  15. lorreke

    lorreke VIP lid

    10 sep 2013
    5.214
    355
    83
    Bedankt!

    Ja klopt hoor ziekenhuis kom je uit op poli afdelingen, maar daar moet je net tussen komen, ik zie daar nooit vacatures van alsof ze die alleen intern oplossen lijkt het wel.

    Net als bloedprikken of bij de bloedbank lijkt mij ook leuk, maar zie ik eigenlijk ook nooit vacatures heel af en toe eens.


    Zou dat kunnen ambulante werk met een Mbo-verpleegkundige diploma ? en waar moet ik dan aan denken of naar kijken?
    daar ben ik nog niet echt bekend mee, ik ben meer bekend met de verpleeghuizen/ziekenhuizen of thuiszorg. maar dat is allemaal onregelmatig.
     
  16. Dubbelfriss

    Dubbelfriss Bekend lid

    14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    Tuurlijk kan dat! In de ggz moet je echter veel ervaring hebben om dit te mogen doen. Maar ik heb een vriendin die werkt als transmuraal medewerker bij verstandelijk beperkte mensen. Dat moet je natuurlijk leuk vinden en ook liggen maar ik zou dan hier naar uit kijken of bijvoorbeeld jeugdzorg werk. Meer de richting van de sociale hulpverlening dus. Kom je zo tussen als verpleegkundige omdat jij al medicatie kennis hebt en ze daar niet in hoeven te investeren. Natuurlijk kijken ze ook naar je achtergrond, maar niet geschoten is altijd mis!
     
    lorreke vindt dit leuk.
  17. lorreke

    lorreke VIP lid

    10 sep 2013
    5.214
    355
    83
    Bedankt voor de tip! ik zal eens rond gaan kijken hiervoor en of dat iets voor mij is!
     
  18. Dubbelfriss

    Dubbelfriss Bekend lid

    14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    Succes met zoeken! Hopelijk vind je iers dat bij je past :) en dat natuurlijk ook makkelijk is met kids
     
    lorreke vindt dit leuk.
  19. lorreke

    lorreke VIP lid

    10 sep 2013
    5.214
    355
    83
    dankjewel!
    gaat vast lukken, ben er al zover mee heen dat ik ook wel als klantenservice medewerker ofzo wil werken. dus mocht het niets worden ;)
     
  20. Rainbow88

    Rainbow88 Fanatiek lid

    13 jan 2014
    3.647
    305
    83
    Ik herken het!

    Ik ben een Belg en werk 28u als vpk in een woonzorgcentrum.

    De avonden worden pas stom zodra je een schoolgaand kindje hebt, ik zie mijn dochter dan enkel s morgens een uurtje. Vreselijk vind ik dat. De weekenden idem (Ik werk er ook 2 per maand), door de week zit ze op school en dan moet ik in het weekend gaan werken.

    Ik kijk geregeld voor wat anders maar vind niks wat ik zou willen..

    Ik ben nog tot januari thuis in bevallingsverlof en ga erna wrs 19u werken.

    Ik moet dan evenveel dagen gaan maar moet dan maar 3-5u werken ipv 8u (Met reistijd bij ben ik 9u van huis). Vooral voor de weekends/feestdagen/schoolvakanties wil ik dit.

    Met de avonddienst zou ik dan om 17.30 pas beginnen, waardoor ik schoolgaande toch nog 1,5u kan zien na school.

    Vaste nachtdienst is mss een optie? Betaald goed en hoor vaak dat dit zalig is icm een gezin.
     
    lorreke vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina