Ik vroeg me iets af Een vriendin van mij haar schoonzusje (volgen jullie het nog whaha) had bloedverlies Ze was 6/7 weken zwanger Echt heel weinig en geen krampen Het hield na een dag weer op Die vriendin van mij zei tegen haar Oww als je geen krampen hebt dan is er niks aan de hand Leek me erg logisch totdat... Ze belde en ze had wel een mk... Hoe zit het nou??
Het kan beide. Je kunt veel bloedverlies hebben en krampen. En een ander heeft er juist weinig last van. Het kan ook nog zijn dat je een missed abortion hebt. Hierbij heb je helemaal geen bloedverlies en krampen, je houdt zelfs volop zwangerschapskwaaltjes. Het kindje is dan gestopt met groeien, maar je lichaam stoot het niet vanzelf af. En doordat de placenta wel hormonen blijft produceren zolang het nog in je lichaam zit, hou je kwaaltjes en groeit je buik ook. Hier helaas meegemaakt. Er valt dus niet zoveel van te zeggen.
@Whitesaber: wat naar voor de vriendin van je schoonzus. Weet helaas uit ervaring hoeveel verdriet een miskraam doet. Met bloedverlies kan het alle kanten opgaan. Je leest hier vaak dat het toch goed gaat, ondanks bloedverlies en soms zelfs ook krampen. In de regel is het (denk ik) wel zo dat als je bloedverlies en krampen hebt, de kans erg groot is dat het misgaat. Maar ook hier op het forum zijn ook daarop de nodige uitzonderingen daarop te lezen. Ik denk dus dat je het niet zo zwart-wit kunt stellen dat het bij bloedverlies en krampen altijd mis gaat. Wel vaak, maar het hoeft niet. Ik had zelf eerst wat bloedverlies, maar geen kramp of niets. Had daardoor nog enigszins hoop tot ik voor een echo moest komen. Bleek dus toch foute boel. Vruchtje bleek al 3 weken daarvoor gestopt te zijn. Toen de miskraam echt op gang kwam, nam het bloedverlies toe en daarmee ook de krampen.
het kan inderdaad alle kanten op. Had zelf in de zevende week behoorlijk bloedverlies (geen krampen), dacht dat het einde oefening was, maar bleek niks te betekenen, want kreeg gezond kindje. Wat naar voor je schoonzusje trouwens....
Bij bloedverlies gaat het in 50% van de gevallen goed en bij 50% toch mis... Krampen zijn geen goed teken, maar ook met krampen kan het toch goed gaan.