toch een beetje zorgen na groeiecho.

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Boef12, 1 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joolzz

Joolzz Bekend lid

14 nov 2010
    716
    20
    18
    Mijn dochter zat boven p95 lijn, zou met 38 WK worden ingeleid. Spontaan geboren, snelle bevalling, op 35,6 weken, 3540 gram.
    Diverse keren suiker geprikt en tweewekelijks groei echo's (die bij mij prima klopten) wel onder controle van gynaecoloog.

Nu zwanger van de tweede, buikje zit nu op p98. Nog bij verloskundige maar waarschijnlijk toch door naar de gyn. Volgende week uitgebreide groei echo in ziekenhuis en nog maar eens een glucosetest.

Mijn vk zei dat inleiden ivm grootte steeds minder wordt gedaan omdat niet echt is bewezen dat dat iets uitmaakt, en ze liever spontane weeën hebben. Over een keizersnede is bij mij nooit gesproken (gelukkig!!)

Succes!

2. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Beide jongens op P98 lijn... errug groot dus. Moest om die reden naar de gyn en enorm veel echo's gehad. Allemaal groot geschat.
    resultaat met 37 weken: 3355, 50cm.
    Mijn jongste met 37,5 weken: 3770, 54cm

Ik weet natuurlijk niet hoe het zou zijn als ze met 40 weken geboren zouden worden...

3. Mellebel

Mellebel Bekend lid

20 jan 2013
    536
    6
    18
    Hallo!
    Hier ook een "grote" baby
    Mijn zoon was bij de geboorte 4390gram .. en vanaf de 20 weken echo liep hij al voor op groei waardoor ze me rond de 30 weken een groeiecho hadden geadviseerd.. ook een suikertest gedaan maar die was goed! en meerdere groeiecho's volgden.. kreeg regelmatig te horen dat hij rond de 40 weken dik 8 pond zou zijn.. nou dat was dus zeker waar..

Het is mijn eerste kind.. en geboren (spontaan) met 39+1 had dus niet willen weten hoe groot hij zou zijn als ik overtijd zou lopen.. ik ben onder begeleiding van de vk gebleven maar tijdens de bevalling medisch geworden omdat de ontsluiting niet vorderde..maar na een weeenstorm is hij toch via de natuurlijke weg geboren..helaas met de nodige schade..

Succes! :)

4. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Mijn beide kindjes werden op 32 weken al boven de 6 pond geschat.

Mijn zoon is geboren met 36+3 en woog 4095 gram.
    Mijn dochter kon met 36 weken al niet meer opgemeten worden. Ik ben toen met 37 weken en 37+2 gestript. Uiteindelijk met 38+3 spontaan bevallen. Zij was 5120 gram en 56 cm.

Allebei mijn bevallingen waren heel snel en soepel. Bij mijn dochter heeft het vanaf de eerste wee 2 uur en 22 minuten geduurd. Ik had in het ziekenhuis moeten bevallen maar dat heb ik niet gehaald ;)

Deel Deze Pagina