Mijn dochtertje is vandaag precies 6 weken en is een heel tevreden en zoet kindje die niet hongerig is. En dat is nu iets waar ik mij wel een beetje zorgen over maak terwijl ik ook wel weet dat als ze alert is, goede plasluiers heeft en een tevreden indruk maakt mij geen zorgen hoeft te maken maar toch kan ik het niet helemaal naast mij neerleggen. Ze drinkt nog steeds maar flessen van 90/3 en die drinkt ze niet eens allemaal op. En ik hoef er geen 3 uur tussen te laten want dat is te kort op de vorige fles dus ze zit al op ongeveer 4 uur tussen elke fles en geen nachtvoeding meer. Ze woog gisteren bij het CB 3402 gram, nu heb ik het besproken en volgens hun is het nog niet zorgwekkend maar ze zit wel tegen de ondergrens. Ze komt niet uit zichzelf voor een fles, slaapt de hele nacht door en zelfs dan moet ik haar wakker maken om te eten. Heeft iemand ervaring met zo'n zelfde baby? Zeggen jullie gewoon lekker zo door blijven gaan omdat ze het verder goed doet of toch meer voeding aanbieden? Ze komt misschien een kleine 100 gram per week aan, woog bij geboorte 2880 gram, laatste dag kraamweek was het 2810 en nu 6 weken later 3402 gram.
Meestal herkenbaar, onze zoon huilt nauwelijks om te eten. Hoe zit ze op de curve? Volgt ze wel haar lijntje? Dan zou ik mij voor nu geen zorgen maken. Je kent vast wel de regel 150cc voeding X aantal kg lichaamsgewicht wat ze op een dag moet hebben aan flesvoeding? Komt ze daar wel aan? Als ze goed groeit, vrolijk is, alert, voldoende plasluiers zie ik nu geen probleem.
Nee dat redt ze dus niet omdat ze regelmatig wat laat staan en omdat ze ook in de nacht niet meer komt haalt ze het er niet uit met haar flessen. Ja ze volgt haar eigen lijntje wel maar niet om te zeggen er zit veel voortgang in. Nu moet ik vanmiddag naar de kinderarts met haar voor controle van haar heupjes dus ga ik het daar ook maar opgooien.
Je kan nog proberen om te voeden op schema, dus elke drie uur een fles aanbieden ook als ze niet om vraagt. Sommige kindjes hebben niet echt erg in honger en laten dus ook niks merken. Het 'risico' Is alleen dat ze dan nog meer van haar fles laat staan omdat ze gewoon echt geen honger heeft. In dat geval rest er niks anders dan accepteren, dan zal het echt genoeg zijn. Mijn dochter dronk als baby ook altijd erg weinig, ik was daar ook bezorgd over maar ik kreeg er niet meer in. Ze deed het er echter prima op.
Nou dat gebeurt ook want als ik haar om de 3 uur een fles geef laat ze meer staan en om de 4 uur gaat hij soms wel op en soms laat ze wat staan. Dus om de 4 uur werkt beter!
Dafne dronk rond die tijd dat ook. Die kwam zelden boven de 700 ml uit op een dag. Dat duurde heel lang. Onder gemiddeld qua gewicht, maar volgde wel haar eigen lijntje. Die 150 ml per kilo per dag is een gemiddelde. 120 is de ondergrens. Zo lang ze dus wel groeit (en 100 gram per week is volgens mij prima), alert is en genoeg plasluiers, en d'r lijntje niet al teveel afbuigt, zou ik me geen zorgen maken.
Mijn jongste had het in het begin ook. Al op de laatste dag van de kraamweek zat hij al om de 4 uur. Was dat zo niet gewend van mn oudste. Hij groeide wel in zijn lijn maar de flessen werden ook niet heel snel groter. Tot 6 maanden ging dat zo, heeft nooit meer gehoeven dan 150+5. Met 6 maanden zijn we gaan bijvoeden en toen is hij het licht gaan zien Die at niet maar die vrat en dat doet tie nu nog Ik zou zeker je zorg even aangeven als je er toch heen moet. Als het niet erg is kunnen ze je geruststellen en anders hebben ze misschien tips waar je op moet letten.
Gemakkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, maar als ze gewoon genoeg volle plasluiers heeft en ze haar eigen lijntje blijft volgen is er in mijn ogen niks aan de hand. Maar ik.snap je wel hoor, ik had zelf een obsessie met die fles, hier ook een matige drinker gehad. Maar dat is ook helemaal goed gekomen. Kaart het bij je kinderarts aan,hij/zij zal je vast op je gemak stellen. 😃
Onze dochter is ook totaal niet hongerig, de eerste 10 weken dronk ze 60/2 om de 3 a 4 uur. Groeien gaat hier gelukkig wel goed, dus ik heb het los gelaten. Ze is nu 4,5 maand en drinkt amper 135ml per keer en dat 5x per dag. Onze oudste was ook geen grote drinker en die weigerde vanaf 7 maanden elke fles en at dan ook volledig met de pot mee ipv nog 2/3 flessen melk per dag
Nou ben bij de KA geweest en het besproken en zij geeft aan om gewoon verder te gaan wat ik denk dat het beste is omdat het geen zin heeft om haar meer te laten drinken. Ze zit inderdaad aan de ondergrens dus wel iets om in de gaten te houden maar zolang ze het goed doet en plasluiers heeft nog geen reden tot zorgen. Over 6 weken moet ik weer terug naar het Z-H voor een echo en dan wordt ze ook weer gewogen en hebben we het er weer over.