Hello! Mijn vriendje en ik 'klussen' niet. Geen ovulatietestjes, geen temperatuur in de gaten houden, niet om de dag seks. Gewoon wanneer het gebeurt.. heel ontspannen. Als ik ergens dit jaar zwanger zou worden zou ik dat helemaal super vinden.. ik heb geen haast. Een eitje is natuurlijk maar 24 uur vruchtbaar, dus de kans dat je het mist als je het niet in de gaten houdt is groot. Ook al weet ik dat toch zou ik als ik steeds ongesteld zou worden denken: hoe kan dat nou? Heb net eerste ronde gehad.. geen aandacht geschonken aan kwaaltjes, die heb ik toen ik de pil vergeten was toch allemaal al gehad en toen werd ik gewoon ongi. Nu -eerste officiële ronde- ook. Ben benieuwd wat de tweede ronde brengt! Wie houdt het nog meer vol om gewoon te zien wat er gebeurt? (En hoe lang houd ik het vol?).
Verplaats naar zwanger worden. Graag goed kijken waar je iets post (tevens heb ik er 4 in de prullenbak gezet, 1 was genoeg toch? )
Yep, zag net idd topic zwanger worden. Sorry! Alleen is er nu één reactie verloren gegaan maar die heb ik gelukkig nog wel gelezen!
Hoi, Bij mijn vorige zwangerschap zijn we ook niet echt gaan klussen. We hebben gewoon seks gehad wanneer we wilden en gemiddeld was dat toch 3 a 4 keer per week. Een zaadcel kan 3 a 4 dagen overleven in je lichaam, er zijn zelfs studies met uitslagen van 7 a 10 dagen! Als je dus niet je eisprong in de gaten houdt, heb je toch grote kans dat er zaadcellen aanwezig zijn als je eitje gesprongen is. Wij waren trouwens gelijk de eerste ronde zwanger! Vanaf volgende maand willen we voor een tweede gaan en dan gaan we ook gewoon seks hebben wanneer we willen. Ik dacht altijd mijn eisprong te voelen, maar afgelopen maand dacht ik deze op 1 a 2 december gevoeld te hebben en werd ik pas 26 december ongesteld. Waarschijnlijk is mijn eisprong toch later geweest en heb ik toen niks gevoeld. Ons zoontje is nu 3 maanden en een tweede kindje heeft geen haast en gaan ons ook niet bezig houden met temperaturen en ovulatietesten. Succes met je tweede ronde! Groetjes Saskia
Ik klus ook niet, wij doen het ook gewoon wanneer we willen. Maar ik temperatuur wel, gewoon om te weten hoelang mijn cyclus duurt. Want als je temp daalt, is het toch al te laat om te "klussen". Hier op de site zeg ik wel gewoon klussen, is een gewoonte geworden.
Wij hadden voordat we met kinderen begonnen, sowieso vreeen we wel regelmatig. Zeker 3 tot 4x per week, soms zitten er dagen bij dat het elke dag gebeurd. Wat dat betreft is het geen moetje het vrijen. Tevens gebruik ik ook geen ovulatietestjes of temperatuur niet. Ik begin alleen altijd de zenuwen te krijgen rond mijn NOD.
Hallo allemaal, Ik ben net gestopt met de pil en heb helemaal geen haast om zwanger te worden. (Graag zo ik wel zwanger worden tegen de zomer) Ik vind dat dit de druk naar beneden haalt, ik laat het komen wanneer het komt.
Mij lijkt het ook niks om verplicht te klussen. Maar aangezien je kans om zwanger te worden per maand niet echt groot is, denk ik toch dat we vanaf februari wat gerichter tekeer moeten gaan, zeg maar Temp bijhouden doe ik ook...puur om na te gaan of ik uberhaupt wel al een eisprong heb na 15 jaar pil. En ja hoor, ik heb hem voor het eerst ontdekt een paar dagen terug *blij*
Ik ben ook in eerste instantie begonnen met zo'n houding van we zien wel, dat heeft 3 maanden geduurd! Nu wel heel gericht bezig met ovulatietesten en SMEP ( zie topic). Ik wil toch wel graag binnen nu een september (dan zijn we een jaar verder) zwanger worden.
zo zijn wij ook bezig hoor... gewoon omdat het leuk en lekker is, en niet nu moet het want ik ben nu het meest vruchtbaar... het zou mooi zijn als het snel zou lukken, maar hebben er een ruim jaar voor uitgetrokken succes
Wij hebben nooit "geklust" ... dat vond ik erg belangrijk, ik had echt geen zin om alles bij te gaan houden enzo, dan gaat het spontane er zo vanaf, en wij hadden ook het geluk dat het heel snel raak was (eigenlijk zelfs iets sneller dan "gepland") En ik heb ook het idee dat je lichaam zelf heel goed aangeeft wanneer je erg vruchtbaar bent, ik denk dat je dan ook meer "zin" krijgt. Maar goed... ik kan me voorstellen als je al echt een hele poos bezig bent dat je dan wel al die dingen wel gaat bijhouden. Maar als wij de volgende keer voor een kindje zouden gaan zou ik het eerst ook niet bij gaan houden denk ik, en hopen dat het "gewoon" gebeurt.
Ik heb ook niet geklust hoor We deden als wij zin in hebben, toevallig ook rond eisprong Dus nu ben ik al zo ver!
Hoi! Wij kluste ook nooit, wij hadden zoiets van we zien wel als het komt maar toen ik begin nov. mijn ongie kreeg waren we voor het eerst eigenlijk best teleurgesteld en toen zeiden we zullen we het deze maand toch eens proberen... Dus toen ben ik hier terecht gekomen, gelet op mijn afscheiding en toen kwam ik er ook achter dat ik dus mijn eisprong altijd duidelijk voelde, heb dan echt een week buikpijn, liep ook al tijden bij de huisarts, die zei, spastische dikke darm! Maar goed, ik herkende dus mijn ei en ook dat ik juist in die dagen totaal geen zin had in vrijen altijd, die maand dus toch wel 2 x gedaan rond mijn pijnlijke ei en toen waren we wel zwanger! Dus in ons geval was het wel handig een keertje te "klussen" Succes allemaal!
Wij doen het ook alleen wanneer we er zin in hebben, maar als ik het idee heb dat ik een eisprong heb, geef ik wel aan dat ik zin heb, zonder gelijk te zeggen dat ik een eisprong heb
Wij 'doen' het ook alleen wanneer we zin hebben. Moet wel eerlijk zeggen dat toen ik vorige maand mijn ei ontdekte we wel verplicht geklust hebben en dat vond ik eigenlijk niet echt wat. Maar ja als je lange cyclussen hebt zoals ik moet je wel je kans pakken als je je ei voelt. Ik denk ook dat hoe langer je er mee bezig bent hoe meer gericht je gaat klussen. Het is natuurlijk "makkelijk" om dat te doen wanneer je net bezig bent maar als je al een jaar verder bent gaat die vlieger voor veel mensen gewoon niet op want dan pak je elke kans die je hebt.
hoi, volgens mij is een eicel maar 2 uur vruchtbaar. dus je kans wordt dan wel erg klein. wil je natuurlijk niet aan het werk zetten haha maar zo gaat het misschien wel erg lang duren. groetjes en succes
Klussen is toch het hebben van sex? Alleen dan netjes gezegd Zonder klussen word je ook niet zwanger hoor... Maar ik kan wel zeggen dat ik niet klus..bleh