Toch een groter kindje?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ukjesmama, 7 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukjesmama

ukjesmama Actief lid

13 nov 2012
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag de 3d echo gehad, helemaal geweldig. Ukje liet zich alleen slecht zien, dus mogen we nog een keertje.
    De laatste keer bleek al dat ukje voor ligt qua groei, het gewicht werd nu geschat op ongeveer 1120 gram. Ik zag net bij de zwangerschapsduur van 26 weken dat 720 het gewicht is dat bij deze zwangerschapsduur hoort. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan het dan een tienponder worden? Het maakt mij niks uit hoor, als ukje maar gezond is, maar het maakt me wel nieuwschierig. Vind het nogal een groot verschil nml.

2. Marianne1987

Marianne1987 Actief lid

14 sep 2012
    156
    0
    0
    Hoi hoi,

Mij ervaring is dat ze het gewicht nooit echt goed kunnen schatten, bij mijn zoontje dachten ze dat hij ook ong 9 pond zou zijn, maar bleek 7 pond te zijn en bij mijn dochtertje dachten ze 6 pond maar die was nog geen 5 pond, dus eigenlijk is het gewoon afwachten tot het geboren wordt...

Succes!!

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik sluit me volledig aan bij Marianne ;)

4. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Hier zaten ze er 1 kilo naast...en die arts-assistent zei tegen mij; ik zit er nooit naast.

Pfff 1 kilo ernaast!

Ik hoor dat ze het meestal niet goed schatten..

5. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Beer was op 51 cm en 7,5-8 pond geschat,heel mn zwangerschap door, en was bij de geboorte (39-5) 2800 gram, en 46 cm. ;)

6. tuc

tuc Niet meer actief

haha een tienponder;)

Het gewicht schatten door alleen te voelen is moeilijk, met een echo is het best goed te schatten, bij vriendinnen hier zaten ze er steeds maar een paar 100 gram naast.
    Het kan nu ook best dat je ukje net een groeispurtje gehad heeft en straks weer wat minder hard groeit.

7. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Ik kijk net in mijn album en ik heb de 3d echo dus ook met 26 weken gehad en er stond bij 1260 gram, hij ws bij de geboorte 4190

8. Mamajens

Mamajens Actief lid

5 apr 2012
    409
    0
    0
    Misschien je suiker laten testen? Ons zoontje ligt ook behoorlijk voor. Ben getest en de eerste test was niet goed, morgen krijg ik uitgebreide testen.. Je kan het maar beter uitsluiten dan speculeren toch?

9. ukjesmama

ukjesmama Actief lid

13 nov 2012
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi, ik had een tijdje geleden ook al een keer een berichtje gepost over het gewicht en toen zeiden ook veel vrouwen dat ze er vaak naast zitten. We zullen zien, ben heel benieuwd. Mijn suiker word elke drie weken geprikt en is altijd goed gelukkig.

10. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.837
    0
    0
    Noord-Holland
    Mijn zoon was te laag geschat. Ze dachten 3750, maar hij woog 4730 bij de geboorte (38+4). Daarom nu extra suikertesten en extra groeiecho's, waarbij ze met name de buikomvang meten. En ja hoor, ons meisje is ook te groot. Blijkt dat ik mild verhoogde suikers heb, waarvoor nu een dieet.
    Kortom, als het echt een groot kind lijkt, vraag je vk/gyn om een glucose test!

11. ukjesmama

ukjesmama Actief lid

13 nov 2012
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    mama in spe, jeetje toen zaten ze erg flink naast. Waarom moeten ze dan de buikomvang extra in de gaten houden?

12. ukjesmama

ukjesmama Actief lid

13 nov 2012
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zegt de buikomvang meer dan de beentjes of het hoofdje?

13. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Niet altijd hoor! Mijn jongste werd aan de hand van meerdere groeiecho's ruim 9 pond geschat. De vk dacht door voelen aan bijna 8 pond. Hij woog 3965, bijna 8 dus :)

14. denise23

denise23 Fanatiek lid

29 okt 2011
    1.229
    0
    0
    tandartsassistente/preventieassistente
    noord-brabant
    wij hebben met 32 weken een groeiecho gehad en toen woog ze 1720 gram, ze hebben dt toen in een tabel geplaatst en als ze gewoon goed door bleef groeien zou ze met 40 weken niet boven de 3300 gram uitkomen, ben dus erg benieuwd of dit klopt!
    grote zus woog met 41+5 3410 gram dus dan zou ze ongeveer hetzelfde zitten veracht ik...

15. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Hier een kindje dat met 20 weken verschrikkelijk groot werd geschat... Werd gelijk in allerijl op suiker getest en wat al niet meer. Ze maakten er zo'n heisa over dat ik me er op een gegeven moment ( en nu zelfs nog ) erg onzeker door begon te voelen.

Uit het onderzoek bleek geen zwangerschapsdiabetes en met 28 weken kreeg ik een extra groeiecho. Het kindje zat toen alweer dichterbij de gemiddelde curve, maar liep nog steeds voor... Hij/zij werd toen op 7 a 7,5 pond geschat.
    Wij waren stiekem al lang blij dat het niet meer was, want ze deden zo hysterisch dat ik dacht dat ik een tienponder zou krijgen :D.

Een paar weken terug met ruim 36 weken werd de ligging bepaald en nog een meting gedaan. Het hoofdje kon niet meer gemeten worden omdat dat al in het bekken lag. Het buikje lag 3 dagen voor ( verrassend genoeg, want dat was iedere keer zoveel weken voor ), maar nu had hij/zij ineens lange benen ( a 4 weken voor ).
    Het gewicht werd bij 36 weken op 2710 gram geschat... Het gemiddelde volgens internet is dan 2900...
    De echoscopiste ( die we toevallig ook bij de 20 weken echo hadden en waar ze toen zei 'goh... dat is een flinke!! ' ) zei dat hij nog iets boven de gemiddelde curve uitpiept, maar het nu absoluut geen dikkerdje is.

Het zal mij echt benieuwen wat eruit komt... Het heeft heel de zwangerschap zo geschommeld en ik heb me er zo'n zorgen om gemaakt... Ik heb het nu gewoon losgelaten en ik zie het wel.
    Overigens zei de gyn van de week bij controle, met het voelen, dat ze ook dacht dat het een kindje van goed formaat was...

Ben dan trouwens ook erg benieuwd hoe het ligt, want ik ben echt niet groot en mijn buik eigenlijk ook niet super-super groot...

Spannend dus! Maar zo te lezen heeft het gros van de dames ervaring met dit soort metingen en overdreven schattingen...

16. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Bij mijn 28 weken echo werd de kleine geschat op 1250 gram, terwijl overal op internet 900 gram staan. Maar volgens de gyn was het helemaal niet zo afwijkend. Alleen de buik was iets groter dan de gemiddelde lijn... Voor de rest lag ze precies op schema... De inschatting was dat ze tussen de 3,5 en 4 kilo zou uitkomen bij 40 weken... Daar doe ik het voor!

17. ukjesmama

ukjesmama Actief lid

13 nov 2012
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks voor alle reacties!! We hebben donderdag nog een echo, bij de echoscopiste, ben benieuwd wat ze zal zeggen over de groei. Gister was een extraatje omdat we de 3d echo hadden. En verder gaan wij het ook gewoon rustig afwachten, we zien wel hoe groot uk straks is. Ze zeggen steeds tegen mij, er is nog nooit een kindje blijven zitten, haha, zo is het maar net.

18. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier zou ik een kleine 7ponder krijgen met een groot hoofd. Hij woog 8 pond met inderdaad een mega bolleke.. Dus Tsja zei dus niet zoveel..

19. Nummertje4

Nummertje4 Actief lid

18 jul 2012
    319
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mama in spe ben jij ook doorgestuurd naar het AMC voor de groeiecho ?
    Hier had ik vorige week een pret echo waarbij de buikomvang op het uiterste puntje van de grafiek staat (dit was bij mijn 2 meiden ook zo)
    Ze zij dat ze met de 20 wk echo (volgende. Week) nog extra goed gaat meten als dan de buikomvang nog steeds zo groot is moet ik door voor groei evho's in AMC ze zei dat dat het nieuwe protocol is cAnwege de hoge baby sterfte in NL.
    Overigens waren mijn meiden wel groot bij de geboorte terwijl ze door te voelen hun op 7 pond schatten.

20. Yan

Yan Bekend lid

10 dec 2012
    886
    0
    16
    Toevallig zeg! Onze tweede werd ook 3750 geschat en was bij de geboorte ook 4730 gram! Alleen wel pas met 41+1. :)
    Ik krijg binnenkort ook een suikertest en groeiecho's. Ben benieuwd!

Deel Deze Pagina