Hoi, lijkt wel alsof ik niets heb te doen vandaag (Mn 2e topic al die ik open vandaag..) Vroeg me af wat jullie kwaaltjes zijn nu met 33/34 weken zwanger Hier last van navel, zo nu en dan rugpijn schiet me van de onderrug zo naar m'n billen toe, slapen 's nachts lukt bijna niet meer, telkens draaien van linker zij naar rechterzij (En dat is al vermoeiend). 's nachts veel naar toilet, terwijl overdag het wel mee valt... Bukken gaat moeizaam, geen zin in avondeten(Moet toch koken want man en dochterlief moeten toch eten) Wat jullie? Ben benieuwd
Toen ik rond die periode was had (en ik heb ze nog allemaal, nu ruim 39 weken zwanger) ik last van mijn bekken, slapeloze nachten (mede door bekken geen houding kunnen vinden en elke houding maar 5 min volhouden), moeite met bukken, rugweeen, 8x per nacht naar wc, duizeligheid en misselijkheid.... Vanaf 37 weken is er vocht vasthouden en uitslag (lees: HEEL VEEL jeuk) op mijn buik bijgekomen. Slapen doe ik nu eigenlijk helemaal niet meer op een middagdutje na... Sterkte meis, nog eventjes!
Heel herkenbaar allemaal. Hier ook slecht slapen en inderdaad steeds draaien (gaat inderdaad steeds moeilijker haha) en als ik dan eindelijk goed lig met ik alweer naar de wc. Ga d'r wel zo'n 6-7 x uit per nacht. Bukken is ook lastig, veel lage rugpijn richting billen, pijn in m'n bovenrug ( al vanaf 17 wk) kan in de middag/ avond gewoon niet meer zitten of liggen. Heb sinds vorige week ook steeds meer harde buiken, vooral bij opstaan, bukken, omdraaien en mestruatiekramp in m'n onderbuik/ onderrug, bovenbenen. Zal er allemaal wel bij horen.. Oja en vocht hou ik ook al een paar weken vast, last van carpaal tunnelsyndroom ook erg lastig 's nachts. Heb er ook overdag steeds vaker last van dode, tintelende, gevoelloze maar toch ook pijnlijke vingers en armen. Het is een hele waslijst maar ik geniet er echt onwijs van om nog zwanger te zijn! Zeker als de kleine ( niet altijd even lekker moet ik zeggen) beweegt en ik de knietjes of elleboogjes uit mijn buik zie steken, zo lief! Vind het zo snel gaan. Nog maar een paar weekjes en dan lekker met ons kleintje knuffelen. Maar eerst dus nog ff lekker genieten van het zwanger zijn!
Grappig ben even ver nu 34 wk exact vandaag Ik heb sinds kort regelmatig maagzuur maar gelukkig helpen rennies goed Ik heb een eerste aambei ontdekt Ik kan niet meer bukken zonder gekreun en gesteun Ik draai me ook n ongeluk in bed maar ook met t nodige gekreun en gesteun Zware ademhaling Soms gevoel van onwel/naar worden omdat vanaf m'n hals/nekspieren m'n armen en benen zo zwaar aanvoelen, alsof ik de bank/m'n bed wordt ingetrokken zeg maar Ben sneller moe en dan ook echt uit t niets kak ik in Als ik loop voelt t al heel snel of de baby op t meest lage punt in m'n buik begint Buik begint te jeuken M'n navel lijkt steeds meer eruit te komen en is toch echt al een tijdje geplopt Bewegingen waren tegen week 33 veel duidelijker en actiever aanwezig, na pretecho en controle vlos bleek beeb te zijn indalen Voel m nu niet de hele dag door maar wel heel duidelijk, alsof t lichaamsdeel zich bijna echt tegen m'n hand drukt Genieten! Af en toe last van m'n rug met name tussen en onder m'n bh bandje, en vooral savonds moeite met opstaan van de bank.. Voel t dan in m'n bekken/rug Eetlust nog goed aanwezig maar kan niet meer te laat in de avond eten dan krijg ik maagzuur.. Voorheen had ik juist dan altijd trek, was al voor m'n zwangerschap hoor Kleding zit niet meer lekker, alles benauwd me, loop t liefst in pymama broek en lang hemd, bh's worden me te krap Borsten zijn huge en heb ook echt blauwe adertjes er door lopen Goh kan ik nog meer opsommen Lijkt zo veel nu en ondanks dit voel k me eigenlijk heel goed Heb nog niet t gevoel van ben t beu maar kijk steeds meer uit amar z'n komst en ben aan t aftellen.. Gisteravond werd ik overvallen door een paniek momentje wat betreft hoe dicht bij t allemaal komt en hoe t allemaal moet .. Lekker f gejankt en gepraat met manlief en t is weer over Sterkte allemaal met de laatste loodjes Soms letterlijk
Nou wel fijn om te lezen dat jullie wel ongeveer het zelfde als mij hebben... Wanneer stoppen jullie met werken 4 of 6 weken van te voren?
Grappig om te lezen dat we toch allemaal wel een beetje dezelfde klachtjes en dingetjes hebben. Moest gisteravond wel een beetje om mezelf lachen. Ging even bij m'n ouders in bad ( hebben er zelf geen een) en wist gewoon niet hoe ik erin moest gaan zitten haha. Uiteindelijk wel gelukt, maar voelde me net een oude oma haha. En echt in bad gaan was het eigenlijk ook niet, want alleen m'n benen en billen passen nog onder water de rest steekt uit whaha. Maar het was wel ff lekker! Mijn contract is niet verlengt, dus vanaf deze week ben ik thuis. Ga straks lekker van de kleine genieten en daarna weer solliciteren. Maar had 6 weken van te voren verlof willen nemen ivm rugpijn.
Is wel fijn om te lezen dat we allemaal dezelfde ''klachten'' hebben. Ik ga zelf met 36 weken met verlof, maar werk wel de helft minder dan ik deed. Moet deze week nog (Dinsdag,woensdag vrijdag en zondag) en volgende week dinsdag, donderdag en vrijdag. Werk in de thuiszorg ben dan ook wel blij dat de 26e mijn verlof ingaat want het wordt wel steeds zwaarder nu.
Fijn die laatste loodjes! Knap dat je nog ( fysiek) werk doet. Mijn klachten vallen mee, meer de bekende dingen: - Veel wakker s'nachts - Huid jeukt en krijg ook bultjes als ik er aan zit? - Misselijk na eten - Af en toe duizelingen, maar bloeddruk is ook laag -.Snel moe - Moest eerst veel vaker plassen...ben nu bang dat ik het vocht ga vasthouden Valt nog mee dus...op naar de laatste weekjes
ben overmorgen 35 weken. Op dit moment: harde buiken en wat moe. Voor de rest nog nergens last van. Slaap snachts nog steeds als een roos en hoef er gelukkig ook niet honderd keer uit om te plassen...dit was bij mijn eerste wel anders! Heb toen de laatste weken niet geslapen, dus ben erg dankbaar!
erg herkenbaar om te lezen inderdaad, hieronder zal ik mijn klachten ook eens opsommen: - bekkenpijn: erge pijn in mijn liezen en bij mijn schaambot en in mijn billen en onderrug. Bij alle bewegen doet dit enorm veel pijn (zeker ook met omdraaien in bed....voel me net een oude oma!) - slecht(er) slapen door die bekkenpijn, gewoon wakker liggen, vaak plassen, of onrustige benen. - af en toe maagzuur: het gaat bij mij goed als ik kleine beetjes eet en niet te vet. (net komkommer gegeten, maar wat komt dat omhoog zeg....!) - harde buiken: met idd opstaan, omdraaien, volle blaas, gewoon zomaar..... ze duren nu ook langer en zijn soms echt vervelend. af en toe beetje kramp erbij onderin mijn buik. - ondanks dat slechte slapen valt het bij mij heel erg moe hoe moe ik ben. Dat is dan wel weer fijn. En wat jullie ook allemaal zeggen, desondanks de "klachten' geniet ik nog optimaal van mn zwangerschap. Zo bijzonder om het mee te mogen maken! en zoooo heerlijk om die kleine meid te voelen bewegen. Dat ga ik denk ik erg missen (ondanks dat het soms best wel pijnlijk kan zijn). Ik heb vandaag mijn laatste werkdag en stop dus 6 weken van tevoren. Zou ook echt niet nog 2 weken door willen werken! Ben er wel klaar mee.
Ik ben er ook wel klaar mee hoor met het werken, maar probeer het toch nog wel vol te houden, des te langer ik NA de zwangerschap nog thuis kan blijven bij mijn dochter en(aanstaande)zoon haha. Harde buiken, iedereen vraagt mij of ik dat ook heb... Ik ken het niet, heb geen problemen met mijn buik behalve als de kleine zijn elleboog of voet/benen wat het ook maar is keihard uitsteekt.. Alleen maar goed denk ik dan...