Ik ben benieuwd of bij ons de metingen wel kloppen. Vanaf 20 weken loopt de 'kleine' heel erg voor. We werden destijds ook doorgestuurd naar een academisch ziekenhuis voor een aanvullende GUO, ook daar bleek een voorsprong van ruim 2.5 week. Nu krijg ik iedere 2-3 weken een groeiecho en de kleine loopt steeds meer voor. Bij 28 weken al ruim 4 weken en woog het bijna 1800 gram. Als je de gemiddelden leest, spreken ze bij 28 weken over maar 900 gram We hebben wel telkens een andere echoscopiste of gyn die meet, maar allemaal komen ze op te groot uit. Nu lees is dat ze er ook best vaak naast zitten.......
Mijn zoontje werd door middel van een echo-meting geschat op 3500 gram. Dit was op 39w. Hij is geboren op 40+2 en woog ruim een kilo meer. Dus ik weet uit ervaring dat metingen en schattingen niet altijd kloppen.
Ons meisje was met de 20 weken echo ook te groot, hoeveel dat weet ik niet dat is niet gezegd. Heb vandaag moeten prikken en een suiker drankje gehad en toen weer prikken. Nuchter was 5.1 & 2 uur na het suiker drankje was het 5.6 Volgens die vrouw die mij prikte was dat juist heel netjes. Ik word morgen gebeld over de uitslag. Mijn zoontje was met het buikje ook altijd een paar dagen veder en hij was bij zijn geboorte ( 39+2) 3680gr en 50cm dus net iets over de 7pond.
Trouwens hadden ze het bij me zoontje wel goed geschat, ze zeiden tussen de 7 en 7 en een half pond. Dat klopte dus wel
Vandaag de groeiecho gehad in het ziekenhuis. Nu lag ukje 3 weken voor en zou hij in 3 dagen tijd 200 gram gegroeid zijn . Vandaag woog ukje 1381 gram. Of bij de 3d echo hebben ze het mis gehad of vandaag. De gyn kon me laten zien op een lijst dat als ukje zo doorgroeit, hij/zij 4300 gram weegt bij 40 weken. We zullen zien, nu in ieder geval elke drie weken een groeiecho, dat vind ik helemaal niet vervelend, haha . En eigenlijk ben ik heel blij dat het zo is en niet andersom, een te laag gewicht is vaak niet goed. Dan kan de kleine beter groter zijn en gezond.
Hier gisteren weer een groeiecho gehad. Het kindje loopt sinds de 20 weken echo voor op groei, eerst 2 weken en word steeds meer. Nu, met 31.1 week, woog het al ongeveer 2550 gram, 5 weken voorsprong. Ben benieuwd of het zo door blijft groeien, dan hoop ik toch echt dat ze het eerder gaan halen.
Bij onze eerste lag ze aan het eind structureel 4 weken voor op groei, bij de laatste echo (paar dagen voor 40w) werd ze 4600 gram geschat. Uiteindelijk ben ik met 40w ingeleid omdat ze zo groot was. Bij de geboorte woog ze bijna 4500 gram, dus redelijk goed geschat. Hier werd de schattig wel gemaakt na het meten van zowel hoofd/been als buik, en daar werd dan een gemiddelde van genomen. Heb een gewone suikertest gehad, niks aan de hand. De 2e liep ook elke keer iets voor op groei, weet niet meer precies hoeveel, maar niet 4 weken. Uitgebreide suikertest gehad nav de 1e en niks aan de hand. Met geboorte 4250 leek wel een stuk langer dan mn dochter(meten niet, maar verhouding van hem was een stuk beter en maatje 56 was helemaal in no time te klein). Dacht eigenlijk dat hij een normaal formaat had toen ze nog niet gewogen hadden. Nu inmiddels bijna 16 weken zwanger, al 4 echo's gehad, maar ook deze heeft elke meting weer een dag of wat ingehaald, terwijl ze over het algemeen toch zeggen dat de eerste 13 weken grote en kleine baby's gelijk groeien. We gaan t zien, zal wel weer een suikertest komen, maar daar is nog nooit wat uit gekomen. Kids zijn verder ook gewoon gezond, bij 1e was ik zelf 30 kg aangekomen, maar bij 2e nog geen 10 dus daar ligt het ook niet aan. Vk schatte onze dochter trouwens van normaal gewicht, pondje of 7 Daarna bij gyn gelopen dus werd er niet meer gevoeld maar alleen gekeken.
Bij mij werd ze op 28 weken op 1200 gram geschat en met 32 weken op 2200 gram. Nu we wat later zijn gaat het aardig teruglopen naar een gemiddeld gewicht. Maar bij mijn neefje dachten ze dat hij geboren zou worden met een gewicht van +- 3500 gram, maar bleek hij 4500gr te zijn.. Het kan dus alle kanten op!
Jeetje... Al die kindjes die, ondanks al een ietwat geschat bovengemiddeld gewicht, nog een kilo zwaarder blijken te zijn... Poe! Deze liep dus ook heel de tijd voor, maar zat rond 36 weken redelijk op het gemiddelde... alleen erg lange benen. Werd toen op 2700 gram geschat... Tijdens de extra groei-echo met 28 weken werd er gezegd dat hij/zij bij 40 weken tussen de 7 en 7,5 pond zou zitten... Ik hoop heel erg dat het dan maar bij dat gewicht blijft, hoewel dat dus ook al iets zwaarder dan gebruikelijk is... Maar nog een kilo... Ieh! Dat 'past' vast niet... Krijg ook iedere week te horen bij het voelen dat het geen kleintje is... Ik vind het maar stom dat ze dat ook zo nonchalant melden, want ik maak me er stiekem wel al die tijd een beetje zorgen om... De ene keer meer dan de andere keer, want er is immers weinig aan te doen... Maar toch!
mijn oudste was met 28 wk ruim een kilo, 1 dag voor haar geboorte werd ze door de gyn op 6 pond geschat, gemeten met de echoapparatuur, ze was mooi 4255 gram de volgende dag mijn jongste zeiden ze steeds ze is te klein en bla bla bla ik maakte me al helemaal zorgen maar ze is uiteindelijk 8 dagen te laat geboren en woog netjes 3825 gram dus meid het zegt echt he le maal niks!